פתרונות יצירתיים גם בשיווק

פתרונות יצירתיים גם בשיווק

לפני כמה ימים קיבלתי מייל שניער אותי קצת…

הנה הסיפור כפי שהגיע אלי:
מנכ"ל אחד ממלונות היוקרה בניו-יורק נסע , בפעם השנייה בשנה, לסאול, דרום קוריאה.
כשהגיע למלון קיבלה אותו פקידת הקבלה בברכת "ברוך הבא אדוני, כמה טוב לראות אותך אצלנו שוב". המנכ"ל התרשם עמוקות מנוסח קבלת הפנים, אך היה בספק אם אכן הזיכרון הטוב של הפקידה בקבלה הוא שהביא לכך.

כשחזר לניו-יורק העלה בפני הנהלת המלון את הצורך בפתוח מערכת שתאפשר להכניס למלון צורת קבלת פנים כזו.

הצוות התייעץ עם מומחים שונים ולבסוף הציעו התקנת מצלמות עם יכולת לזיהוי פנים ומערכת אחסון נתונים כזו שתאפשר, בהרף עין של צילום כניסת אדם ללובי, את זיהויו ותציג בפני פקידת הקבלה את פרטי בקוריו הקודמים במלון.

עלות המערכת הוערכה ב 2.5 מליון דולר.

המנכ"ל דחה את ההצעה מפאת עלותה הגבוהה.

בביקורו הבא בסיאול, כמה חודשים לאחר מכן, לאחר ששוב קיבלה אותו פקידת הקבלה בנוסח דומה, בקש ממנה המנכ"ל שתואיל להסביר לו כיצד מערכת הזיהוי עובדת.

ראה, אמרה הפקידה, יש לנו הסדר קבוע עם נהגי המוניות בשדה התעופה. בזמן הנסיעה הם משוחחים עם הנוסע ומבררים אם זה בקורו הראשון במלון. ההסדר הוא שבמידה והנוסע כבר בקר במלון בעבר, הנהג מניח את המזוודות בצד ימין של דלפק הקבלה ובמידה וזה בקורו הראשון – בצד שמאל.

הנהגים מקבלים תשר של דולר עבור כל אינפורמציה כזו.

אחרי שקראתי את המייל נזכרתי כי לעיתים הפיתרונות הכל כך טרוויאלים הם אלו שנסתרים מעיננו והם אלו שיכולים לעשות הבדל ופריצת דרך בעסק שלנו.

נזכרתי באחד ממפגשי "מומנטום" (קבוצת בעלי עסקים שמשתתפים בתוכנית ליווי להצלחה שאני מעבירה) שבו ניתן לאחת הלקוחות פיתרון פשוט, חינמי ובעל ערך מאוד גבוה ללקוחות שלה.

זה ישב ממש "מתחת לאף".

הסיפור הזה חיזק אצלי שוב את המקום הזה שבו אנחנו צריכים להיות פתוחים וקשובים ולא לפסול אף רעיון גם אם הוא נשמע לנו הזוי.
ובעיקר לדאוג "לשים" את עצמנו במסגרות ובסביבה שתעודד ותפתח לנו ערוצים חדשים, שונים ולעיתים טריוויאלים על מנת שנוכל לקדם את עצמנו ואת העסק שלנו.

בשיווק של העסק שלנו בכלל ובאינטרנט בפרט, דרושה המון חשיבה יצירתית ובעיקר יכולת הטמעה של שיטות בסיסיות או תהליכים בסיסיים שנעשים בשווקים אחרים והתאמתם דווקא לשוק שלנו.
העתקה של הרעיון, של הקונספט משוק אחד לשוק אחר לגמריי, יכולה לייצר תוצאות בלתי רגילות וכאן המקום לצאת מהקיבעון…

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+2Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

10 תגובות ל “פתרונות יצירתיים גם בשיווק”

  1. כל הכבוד מאמר מעניין ומרתק

    [הגב]

  2. ענק!
    מתאים לאמריקאים למצוא פיתרונות ב – 2.5 מיליון $

    [הגב]

  3. אריאל 17/05/2012 3:20 pm

    בשנת 1970 התלונן אזרח יפני לבית חרושת לסבון על כך שקנה אריזת סבונים וכשפתח אותה נמצאה ריקה!
    בית החרושת התייחס ברצינות לתלונה, חקר ובדק את קו האריזה של הסבונים במטרה להפעיל מערכת שתמנע מצב בו אריזה ריקה תוצא לשווק.
    הם הוסיפו למערך האריזה, בסופו של הקו, מערכת מצלמות בקרני X" המופעלת ע"י שני עובדים, כדי להבטיח שכל אריזה תצולם ובמידה ואינה מלאה תוסט מקו האריזה. המכונה שפותחה עלתה 250.000 דולר!
    שמונה חודשים עבדה המערכת ללא דופי, עד שהחלו להופיע תקלות. כדי לא לעצור את קו האריזה בזמן תקון המערכת, הציע אחד העובדים הזוטרים להעמיד בקצה הקו מאוורר חזק מאוד, כך שכאשר תעבור מול המאוורר אריזה ריקה, שמשקלה קל יותר מהרגיל, ידחוף זרם האוויר את האריזה אל מחוץ למסוע. הרעיון נוסה ועבד!!!

    [הגב]

  4. פעם נסעתי לתל אביב מהצפון יצאתי בבוקר מוקדם וכל מהלך הדרך לא היה פקק אחד
    כל הנסיעה ציפיתי לעומס תנועה כלשהוא והוא לא הגיע
    ואז הבנתי זה כמו באינטרנט אם אתה מתחרה בקידום באותו ערוץ כמו כולם אתה מתחרה בפקק לנסות לעקוף את כולם
    למה שלא באותם כבישים אעשה קצת אחרת
    ואז אני לא יהיה צריך להיות בדוחק עם כולם
    והיום אני מחפש את המקומות שאף אחד לא מפרסם ושם אני נמצא תתפלאו יש מגוון עצום של מקומות שאף אחד לא שם
    יגעת מצאתה תאמין יגעת ולא מצאתה אל תאמין
    רם מנשה קידום עסקים

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי רם,
    דימוי מצויין, תאור שכזה יכול באמת להמחיש מהו פיתרון יצירתי אך יותר מכל מבהיר נהדר את הייחוד שלך ואת הדגשים שלך לעיניין בו אתה עוסק והוא: קידום אתרים
    מעולה!
    אהבתי 🙂

    [הגב]

  5. לאה סידן 22/04/2012 2:29 pm

    כל הכבוד לפתרונות יצירתיים וזולים,ולשיתופי פעולה,כמו זה עם נהגי המוניות

    [הגב]

  6. ללילך, אין לי ספק שאת אישה מאד נבונה וכשרונית,היודעת להגיש חומר מרתק ללקוחותיך.את מצליחה להוביל אותנו בדרך שלך אל העיקר שנראה עדיין בלתי מושג והעשוי להיות מובן וקל. אבל ככל שאני מקבל ממך מבוא די מרתק לכל שיחה – איני מצליח לרכוש מידע בסיסי וחיוני הדרוש לי מאד.
    אולי חבל שאני כותב לך כך ויוכלתי לזרום עם כל היתר. אבל הייתי רוצה להודות לך על עשייתך ומבקש לזכות לידע בסיסי רב כמידת האפשר.
    עזרא

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי עזרא,
    אם אתה מנוי לטיפים החינמיים – יש שם מידע רב מאוד
    מדי פעם אני מקימת סמינרים במחירים שווים לכל נפש אבל עם תוכן שלא נמצא בשום מקום אחר – וודאי לא ברמה ובכלים שמועברים בהם
    עקוב אחר הפירסומים שליעד הסמינר הבא או הוובינרים או כל הדרכה או הקלטה אחרת שאני מציאה
    בהצלחה

    [הגב]

  7. עדה דיבון 22/04/2012 11:08 am

    הי לילך,

    תודה על הדוגמא המדליקה. בהחלט מעודד לחשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא.

    עדה דיבון

    [הגב]

  8. גאוני בפשטותו! עובד טוב במקום שעדיין יחסי אנוש ותקשורת אישית אמיתית- לא בפייס בוק… נחשבים!

    [הגב]

שלח תגובה