10 הדיברות לעסק מצליח + בונוס

יש דברים בחיים שהם וואו… ואני הייתי בעוד וואוו שכזה.

אתמול השתתפתי בהרצאה נדירה, כאן בארץ, של ביל גלייזר אחד מגדולי הקופירייטרים בעולם!!!

מה היית עושה כדי לשמוע את אחד הכותבים השיווקים הגדולים בעולם, שיום ייעוץ איתו עולה 12,000$!!! והיה עליך להמתין 9 חודשים!!! כדי להיפגש עימו?!

לי הייתה ההזדמנות המיוחדת להשתתף באחד השיעורים המאלפים מפיו של אחד המומחים בכתיבה שיווקית בעולם בכלל ובעולם האינטרנט בפרט…img_8415

אתמול השתתפתי בועידת עסקים של אמיר הרדוף – מהרדוף ליווי עסקי, ועידה המתקיימת אחת לחודש שבה מתקבצים להם כמה עשרות בעלי עסקים מאוד מחוייבים ומקבלים ערך מיוחד שלא ניתן לקבל באף מקום אחר.

בועידות הללו אנו מגלים טקטיקות שיווקיות ישנות וחדשות, מפתחים את יכולת הכתיבה שיווקית, עובדים על "המצאת" המוצר הבא, מנסים טכניקות/ דרכים חדשות לרכישת לקוחות חדשים, לשימור לקוחות קיימים, מיקוד העסק ועוד ועוד… פגישה כזו מכניסה בי כל כך הרבה אנרגיות ומוטיבציה ליישם רעיונות שונים ומשונים…

הפעם בנוסף לערך האדיר שאני מקבלת בוועידה כזו, זימן אמיר את ביל גלייזר כדי להרצות בנושא העסק.

ביל גלייזר לימד אותנו מס' נקודות מהותיות בעסק, לכאורה כשתקראו שורות אלו, לא תאמינו שזה כל העיניין, אבל אם תתעמקו תיווכחו לדעת ששם טמון הסוד!!!

אז הנה הן לפניכם:

  1. "העסק שלי הוא אחר, אצלי זה לא יעבוד…?!" – אני בטוחה שאין כמעט בעל עסק שלא אומר את זה לעצמו, אנחנו בטוחים ש"אצלם זה עובד כי…. אבל אצלנו זה לא יעבוד כי אנחנו עוסקים בתחום הזה והם עוסקים בתחום ההוא…" ובכן, הבשורה היא, שאם זה עובד אצל עסק אחד – זה יעבוד גם אצלי (כמובן עם ההתאמות הדרושות) ולכן כל מה שנותר הוא : להעתיק את מה שעובד לעסק שלי (זה לא פשוט…אבל בהחלט עובד), אין ספק שדרושה ייצירתיות!!
  2. עם מי להתייעץ למי להקשיב ולמי לא!! – כדי ליישם דבר חדש בעסק כל מה שעלינו לעשות הוא להתייעץ עם מומחים או עם הלקוחות והספקים שלנו – הם יהיו המקור הטוב ביותר לדעת מה יעבוד עבורי ומה לא. ולכן למי לא להקשיב – לנורמות של השוק ולניסיון קודם (או יותר נכון לכישלון קודם, ניסינו פעם אחת, זה לא עבד אז עוזבנו)  – כל מה שעלינו לעשות זה לבדוק איך זה כן יעבוד.
  3. אפקט קפיצת צפרדע – קפיצה של כמה שלבים בסולם התפתחות העסק, גיליתי בהרצאה שאנו הישראלים ניחנו כנראה בתכונות של "צפרדעים", בגלל אופי המקום שאנו חיים בו ובגלל התפתחות המדינה שלנו, היינו צריכים לסגל לעצמינו תכונות של יזמים, מהירי החלטה ולכן דילגנו על כמה שלבים ובתוך בסך הכל כ – 60 שנה יצרנו את המדינה בה אנו חיים (פיתוחים טכנולוגיים ברפואה, מיחשוב, רמת חיים, פיתוחים חקלאיים ועוד ועוד…) ובהרבה תחומים אנו נחשבים למומחים – ולכן אחד הצעדים המשמעותיים בעסק הוא להגדיר עצמנו כמומחים!!!
  4. 3 הדרכים להצמיח את העסק שלנו : להשיג יותר לקוחות למכור ללקוחות שיש לנו יותר פעמים למכור ללקוחות שלנו יותר פעמים ביותר כסף

    כדי שזה לא ישמע שרלטני ויהיה ברור, הכוונה כמובן למכור מוצר יקר יותר ובעל ערך גבוה יותר, אין ספק שכאן אין שום קיצור דרך, עלינו לספק את המוצר הכי טוב שלנו ולתת את הערך הכי גבוה שאנחנו יכולים – לספק מוצר מצויין!!!

  5. איך נשקיע את זמן השיווק והמכירה שלנו? – 20% מהלקוחות הטובים שלנו יוצרים לנו 80% מהכנסות העסק. 5% מהלקוחות שלנו הם הלקוחות המצויינים שלנו והם מכניסים את 95% מהכנסות הלקוחות הטובים – ולכן כל שנותר לנו הוא להשקיע את הזמן בתבונה ולהגדיר לנו את הלקוח הכי טוב שלנו ולככן אליו.
  6. מחיר – כשהמצב בעסק אינו טוב, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להעלות מחיר (יש על זה תורה שלמה – אמיר הרדוף מסביר אותה מצויין) והדבר הכי חשוב הוא להבין שמה שאני מוכרת אינו בר השוואה למתחרים, עלי להוסיף ערך, תנאים או כל דבר שלא יאפשר השוואה מול המתחרים…
  7. בכל עסק יש כסף חבוי – מפתיע לא: "לקוחות אבודים" – לקוחות שויתרנו עליהם ואיבדנו איתם את הקשר – זה הזמן לאתר את הלקוחות ולחדש עימם את הקשר, זה הזמן לבנות מערכת ניהול לקוחות חזקה למעקב אחר כל הלקוחות שלנו, ישנם לקוחות שיקח להם לא מעט זמן אך לבסוף הם יחזרו, אך  אם לא נשמור איתם על קשר – אין שום סיכוי שהם יחזרו. הפניות של לקוחות קיימים ללקוחות חדשים
  8. נישה – לכוון לפלח צר יותר ומצומצם יותר, ככל שתתמקדו במספר מצומצם של לקוחות כך תצליחו יותר, אני מודעת לתחושה של הקושי בפרידה מחלק מהתחומים שאני עוסקת בהם אבל אני מבינה שעלי לוותר עליהם ולהתמקד (אולי אפגש איתם בעתיד?!), כך בדיוק עובדים היום הגולשים, יותר ויותר אנשים מחפשים בצרופים של 2 מילים ומעלה, ברור לנו שכמחפשים עלינו למקד את החיפוש יותר ויותר אחרת נקבל מיליוני תוצאות שאינן בהכרך רלוונטיות (והאמת היא שלרוב הן אינן תואמות…)
  9. רגשות חשובים הרבה יותר מהעובדות – לקוחות רוכשים כי הם מרגישים ורוצים ולא בגלל שהם צריכים, העובדות היבשות לרובם לא יגידו כלום, אך אם הם יוכלו לדמיין את התחושה שתהיה להם בזכות הרכישה היא זו שתניע אותם לפעולת הרכישה.
  10. יציבות=גיוון – ככל שנפתח יותר ערוצי מכירה, ככל שנהיה מגוונים יותר בערוצי המכירה והשיווק כך נוכל לתת מענה לכל הזדמנות מכירה שתיקרא לדרכינו, אל לנו להסתמך על ערוץ אחד או לקוח אחד, זה מסוכן ושביר!!

    .

    ואחרון אחרון חשוב במיוחד:

  11. ה ב ו נ ו ס – זהו ערך מיוחד, שהלקוח לא ציפה לו, לעיתים ערכו גבוה מעלות המוצר שהלקוח רכש , אבל זו ההזדמנות שלי לסנוור את הלקוח ולתת לו את הכי הרבה ערך שיכולתי לתת.

והבונוס שאני רוצה לתת לך, בתור מי שידועה כאספנית הכלים החינמיים הקיימים ברשת, כלי חינמי חשוב ומעניין –

הכפתור הירוק שנמצא כאן בתחתית המאמר (מתחת לכל התמונות).

הכפתור החכם הזה הוא למעשה כלי שנרשמים אליו', שעוקב ורושם אחר כל ההפניות מהאתר שלנו לרשתות החברתיות, הכפתור נותן לנו גם תמונה לגבי העדפותיהם של הגולשים לאן הם נוהגים לשתף.

אני מזמינה אותך ללחוץ על הכפתור ולשתף בחשבון הפייסבוק שלך (אני מבטיחה לשתף על כמות הלחיצות שיהיו כאן…יהיה מעניין!!!)

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

29 תגובות ל “10 הדיברות לעסק מצליח + בונוס”

  1. שולמית ניסימוב 15/05/2010 12:04 pm

    היי לילך
    האם את אחראית על הכנסת התוכן, העיצוב, השיווק וכד'?
    או שיש לך שותפים לעשייה?

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    למעט עיצוב ההדר של האתר שאותו עיצבה עינבל שטרק כל השאר …אני.

    [הגב]

  2. שאלתי שאלה לגבי הפייסבוק לפני 10 ימים וגם אני לא קיבלתי תשובה…..

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    מצטערת, אני מאוד עמוסה בהכנות להשקה.
    אנא שלח לי שוב את השאלה למייל

    לילך
    lilach@megirot.com

    [הגב]

  3. לימור 14/03/2010 3:26 pm

    הי לילך,
    כל זה טוב ויפה שאת רצה ממקום למקום, מכינה לנו חומר, ויושבת עד שעות מאוחרות ומוצאת השראה איך ומה לכתוב בדפי התוכן, דפי נחיתה וכו כו
    איך לשמור על לקוחות שהיו, לקוחות שיהיה ועוד ועוד
    ומה עם לענות על שאלות של לקוחות? זה אולי הכי חשוב לא?
    אז אולי עוד לא קניתי מוצר ממך, אבל אני ברשימת תפוצה שלך ואת שומרת איתי על קשר, ואני נהנית לקבל חומר ממך, כי הוא אכן נותן לי השראה.
    מה שכן אני לא גרה בארץ, אני עושה ממש כמוך בצרפת.
    ולי יש שאלות, כי גם אני בדיוק כמוך עושה עד השעות הקטנות של הלילה להכין חומר לסדנאות שלי, ויש לי גם בית לנהל, וילדים קטנים אז אני מבינה בדיוק איפה את נמצאת.
    לפני כמה חודשים שלחתי לך שאלה.
    עבר כבר המון זמן, תמהתי אם יש לך תשובה בשבילי.
    בכבוד רב.
    לימור

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    לימור הי,
    לא קיבלתי שום שאלה ממך,
    בכל אופן, לא מתיאשים כל כך מהר, מנסים שוב (אולי היתה תקלה, אולי המייל לא הגיע, אולי זה הגיע לספאם? יש מיליון אפשרויות שאולי זה לא הגיע – צריך לקחת את זה בחשבון לא?!)
    אם הייתי מתייאשת כי לא עונים לי, איפה הייתי נמצאת היום ?
    בכל אופן שלחי לי את השאלה ומקווה שאוכל שאוכל לעזור לך
    שבוע נפלא,
    לילך

    [הגב]

  4. שלום לילך יקרה
    תודה על הסיכום הנאה
    ועל הכל
    כמו כן , תודה על השיחה איתך ועם ירון בדרך אחר כך היא החכימה אותי מאד….

    [הגב]

  5. שלום לילך,

    כמו שכתבת הכל כבר ידוע ובכל זאת המאמר מרתק!
    למה? כי זה מזכיר לנו דברים שכמעט שכחנו ומזוית ראיה אחרת משלנו.

    תודה לילך על הכתיבה המשובחת והתזכורות החשובות.

    קבלי את הערכתי על כל הפעילויות שלך
    והמידע החשוב שאת חולקת איתנו 🙂

    סיימון

    [הגב]

  6. Lilach,

    Thank you for the consistent supply of usefull information – not only this time, and all the hard work that comes with it.

    Yoav Barnes
    Victory FX
    UK

    [הגב]

  7. כל הכבוד לילך על היוזמה הנכונות ובעיקר על ההיפראקטיביות שבעשייתך ( פרסמת ב- 1:38 בלילה!!)
    מה היינו עושים בלעדיה…
    יישר כוח
    דניאלה

    [הגב]

  8. כל הכבוד על היוזמה, בהצלחה 🙂

    [הגב]

  9. לילך הי!
    כמו קודמי, יישר כח על היכולת לתמצת ולהעביר כל כך הרבה מידע. ועל הזריזות כמובן. חבל שקודמתי לתגובה , לא הצליחה להבין שניתן לה משהו בעל ערך אמיתי בשביל העסק שלה.
    להת'
    תמראלה גרינברג
    עיצוב ואדריכלות פנים

    [הגב]

  10. לנה הרוסייה 25/12/2009 6:45 pm

    אני מצטערת לקלקל את החגיגה.
    אבל אוסף של קלישאות ושטויות כזה מזמן לא קראתי.
    יתכן ולא הבנת את הגורו או שגם הוא אידיוט.
    כשהמצב בעסק קשה להעלות מחירים?
    להגדיר עצמך כמומחה בעניין שאין כך בו מושג?
    אם היעוץ הזה עולה 12k ליום אני מבינה מדוע המצב קשה.

    [הגב]

  11. לילך יקרה,
    מקסים כתבת ותארת.
    העברתי הלאה.
    תיקון קטן…יום יעוץ עולה 24,000$…
    אוהבת
    איילת

    [הגב]

  12. תודה רבה לילך על שיתוף הידע הזה!
    הפצתי הלאה..

    [הגב]

    לילך Reply:

    הי עמרי
    תודה על הנדיבות כלפי וכלפי החברים שלך.

    [הגב]

  13. אין מספיק מילים בפי להודות לך על כל הטיפים הנהדרים ששולחת לי.

    זכי למצוות וה' יברכך

    שבת שלום גרשון

    [הגב]

  14. היי לילך
    תודה על הסיכום של ההרצאה,
    זה פשוט מדהים כמה שהדיברות הן נכונות ובסיסיות.
    מה שצריך זה לחזור ולשנן אותן וללכת לפיהן.
    מהניסיון שלי מה שבעלי עסקים בעיקר צריכים הוא הכוונה ומיקוד כדי "לחזור למסלול" ולהתמקד בדיוק בדברים האלו.
    אש שוב תודה
    ורד פליטמן
    יעוץ וליווי שיווקי
    http://www.VIPmarketing.co.il

    [הגב]

  15. שלום לילך יקרה
    ראשית תודה על מידע, רב ערך, תשומת לב, וכשרון רב כל כך.
    כל כך הרבה מידע זורם אלינו, לאחרונה
    השאלה היא, איך מתמקדים כדי ליישם?
    הכל נכון, וכולם צודקים
    אבל אני לפחות קצת מתבלבלת, כל כך מתבלבלת, שלעיתים, לא מצליחה ליישם.
    האם יש איזה טיפ חינמי קטן, למיקוד?
    תודה רבה לילך יקרה
    את נהדרת , נהדרת, נהדרת
    שבת שלום
    אורה ארמה

    [הגב]

  16. את נהדרת, כל הכבוד, אני מפנימה ומיישמת אפילו בעסקים שלי פה בסינגפור ובכלל.
    תודה.

    [הגב]

  17. ילך היי,
    אהבתי מאוד את הטיפ על וובלי. גם את הרשומה הזו. אני הולכת בדרך זו ומאמינה בה.
    בטיפ על וובלי יש בעיה שהוא מסתיים באמצע ההסבר ועובר לסרטון אחר…. חבל. זה נקטע לי באמצע.
    אולי ניתן לסדר?
    תמשיכי בעבודה הנהדרת שלך.
    סנדרה

    [הגב]

  18. בס"ד

    הי לילך

    אין ספק שאת מומחית בלהפוך את הנתונים והידע ןמידע רב ערך באתר שלך.
    ההרצאה באמת היתה מאלפת . ולשמוע הרצאה מאחד המומחים בעולם לשיווק זה דבר ששם אותך במקום אחר מכולם.

    שבת שלום

    [הגב]

  19. בוקר טוב לילך,,,,

    אני מצטרפת לתודות ולהערכה של קודמיי. את אכן אדם מיוחד.
    למרות, שלא הבנתי הרבה מהתהליכים אשר יש לבצע כדי להגדיל עסק קיים (כשאני חושבת על בית המלאכה לייצור והרכבת אלומיניום של בעלי), עדיין אני מעריכה מאוד את נכונותך לשתף ולעזור.
    אתמול חזרתי משיעור קבלה מרתק, בו למדנו כי אדם הוא כלי קיבול לשפע, אך לכול כלי ישנה תחתית ולכן השפע יכול להתמלא עד למסגרת הקיבולת של הכלי. לעומת זאת, אדם שמסיר את התחתית והופך לסוג של צינור, יכול לקבל שפע אין סופי. הכוונה היא לאדם שמקבל על מנת לתת ולכן הוא הסיר את תחתית הכלי שלו.
    את לילך, היא אדם מסוג זה,,,, את מקבלת על מנת לתת ואני מזהה אצלך לגמרי את מה שלמדתי אתמול,,,,, את הסרת את תחתית הכלי שלך על מנת להפוך לצינור השואב מהיקום שפע (מכול סוג שהוא,,, ידע הוא גם שפע) על מנת לתיתו לאחרים.
    שאי ברכה במעשייך, זו הדרך הנכונה לקבל יותר. כאשר בדרך זו היי בטוחה שלעולם לא יחסר לך כלום.
    המשך יום נעים ושבת שלום – יפעת בן ברוך

    [הגב]

  20. דמומית 25/12/2009 8:46 am

    לילך בוקר טוב

    איזה כיף לקום בבוקר ולקרוא דברים בעלי ערך מוסף כל כך גדול.

    איזה כיף לקום בבוקר ולגלות שיש לי חברים כאלה נהדרים שמוכנים
    לשתף אותי בכל הידע שלהם.

    איזה כיף יהיה לי בשבוע הבא לבנות בעזרתך אתר ולשתף את כל בעלי העסקים
    בידע שיש לי ובידע שאקבל מחברים כמוך.

    דמומית – מאמנת עסקית

    [הגב]

  21. הי לילך
    ראשית, תודה, אני אוספת את החומרים שלך ולומדת כל הזמן.
    שנית- הכפתור מעביר ללינק שגוי. האם הבעיה אצלי? מה הפתרון?
    שלישית- יש תאוריה סותרת לתאוריה של נישה צרה. תיאוריה זו מדברת על פניה לאלו שהם לא הלקוחות שלך, בדיקה למה לא, ואז יצירת מוצר או שרות עבורם.
    בגיר עשו זאת עם החליפות המתכבסות בבית, טיב טעם עם פניה ללקוחות שמעולם לא צרכו במעדניה, ופתיחה בשבת.
    מה דעתך?
    שבת מופלאה
    גלית גרינשטיין
    יועצת ומאמנת עסקית

    [הגב]

  22. הי לילך
    כמה יפה מצידך שאת משתפת אותנו בכל מה שאת לומדת ,אני לא מפסיד שום קריאה של מאמר שלך, ולקרוא בבוקר חומר שלך זה כיף.

    חיבוק
    ג'קי לוי

    [הגב]

    לילך Reply:

    ג'קי
    תודה על המחמאה
    מה שמדהים הוא שאת המייל על המאמר הפצתי אתמול ב 1:38 בלילה, ( גם אני במשוגעות) ושקמתי בבוקר ב07:30 כבר היו 118 איש .
    זה אומר שאני באמת לא המשוגעת היחידה.

    לילך
    ניסיתי את הכפתור הירוק? הוא מאוד אפקטיבי
    אולי אעשה עליו סרט הדרכה, אני חושבת שלכל מי שיש אתר כדאי לו להשתמש

    [הגב]

    בני,כ Reply:

    לילך שלום לך,קיבלתי ממך הצעה להיצטרף לאתר שלך על מנת לילמוד כיצד להיתמצא "בחייה" הניקראת אינטרנט ועדיין אין לי שמץ של מושג כיצד להיתמודד,אנא סייעי לי, בברכה בני,כ

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    בני ברוך הבא,
    כך בדיוק מתחילים
    בשלב ראשון הצטרף להדרכות החינמיות שלי
    http://www.megirot.com
    וכך נוכל להמשיך לשמור על קשר
    לילה טוב,
    לילך

    [הגב]

שלח תגובה