סיפור פלאפון וניוד המספרים [הטלפון האדום] – עדכונים מהשטח…

שלום לכם,
כפי שקראתם במאמר שכתבתי על ניוד המספרים, וכפי שהבנתם הצליח "להקפיץ" אותי ולזעזע את שלוותי… ומסתבר שגם אתכם
הבטחתי שאעדכן אתכם בכל התהליך
אני מבינה שמה שידרש ממני, זה לא מעט חשיפה וכניסה לפרטים
ובדיוק לשם כך אתם נמצאים, אתם כאן כדי לעזור לי להגיע אליהם ולהעביר את המסר
אני מאוד אשמח לקבל את תגובתכם ולשמוע את סיפורכם כדי שאוכל "ללכת" איתם אל שר התקשורת ולהציג את התלונות למנכ"ל פלאפון

אני אעדכן כאן על כל הצעדים שאקיים כדי לקדם את הנושא:

עידכונים מהשטח:

  1. התגובות שקיבלתי במשך סוף השבוע הדהימו אותי, לא פחות!
  2. היום בבוקר ה – 11.7.2010, יום ראשון – קיבלתי פנייה מליאת -נציגת קישרי הלקוחות של פלאפון שהודיעה לי שגיל (המנכ”ל) קרא את המכתב שכתבתי לו, וביקש ממנה לטפל ולבדוק את הטענות שהעלתי במכתב. ליאת הודיעה לי שהיא בודקת את כל הניירת והחוזים ועד יום שלישי היא תסיים את הבדיקה, בשלב זה הם לא מפעילים שום סנקציה. היא הייתה אלי אדיבה ונחמדה ועל פניו (לפחות לפי טון הדיבור) ניראה שיש אפשרות שמישהו שם בהנהלה עוד יקשיב לי
  3. ביום שלישי בצהריים, 13.7.2010 , חזרה אלי ליאת נציגת קשרי הלקוחות בפלאפון והודתה בפני כי אכן ארעה טעות. ביקשתי ממנה לקבל הסבר כיצד נעשית טעות של יותר מ – 81,000 ש"ח!!!, טעות של 1,000 ש"ח אני מוכנה להבין, אם כי היא לא מקובלת עלי כלל לאור המערכות המשומנות היטב של חברת הענק "פלאפון"… והיא טענה שזו טעות אנוש והיא מתנצלת, היא אף אמרה שהיא בדקה את ההסכם ואנחנו אכן צודקים! אבל…היא בדקה את ההסכם חלקית!, ביקשתי ממנה לשוב להסכם ולבוק את כל ההיבטים שלו כולל כל הטענות שהעלתי כשכתבתי את השתלשלות העיניינים ואת המכתב שכתבתי למנכ"ל פלאפון גיל שרון. הנציגה ביקשה שאתן לה המספרים שברצוני לנייד על מנת שתוכל לבדוק "כל טלפון לגופו" והיא תדאג לחזור אלי למחרת עם הנתונים החדשים.
  4. נכון להיום בבוקר, 15.7.2010 – יומיים לאחר שיחתנו – לא קיבלתי שום מכתב! ואני ממתינה…(שכחתי לציין, כי ביקשתי שחברת פלאפון תעלה את כל הממצאים שלה בכתב, כולל הטעות שנעשתה על ידם ובכלל)
  5. אני חייבת לציין כי כמות הפניות והתגובות לארוע היתה גדולה מתמיד, אני חושבת שמעבר לתיסכול שאנחנו חשים, אנחנו לפחות מבינים ומקווים שדרך הפלטפורמה הזו, שנקראת אינטרנט, והכח שיש לכולנו ביחד – אפשר להשיג יותר – לאור זאת אני מבקשת מנציגת לקוחות פלאפון להגיב לכל הטענות של כל כותבי התגובות במאמר "לקוח יקר, ניוד הקו יגרור תשלום עמלות…שלא האמנת שנוכל לגבות ממך בסך של 81,445.44 ש”ח ל-10 מכשירים"

  6. נציגת פלאפון חזרה אחרי יומיים עם מכתב לקוני שבו הם מתארים התנצלות קלה והחוב עומד על….770 ש"ח – מאמינים? – גם אני לא האמנתי למראה עיני…
  7. מכיוון שכך התנהלו הדברים, החלטנו לעת עתה לעצור את הניוד ולבדוק מחדש את תנאי ההסכם עם החברה השניה…תגובה ראשונה שלהם היתה :אתם לא יכולים לעשות כלום, חתמתם וההסכם עומד בעינו" ולמרות נביונות להסביר שאמנם חתמנו אך לא התחלנו להפעיל את ההסכם לא רצו להיפגש עימנו
  8. אחרי בקשות חוזרות, אתמול 3.8.2010 התקיימה פגישה עם נציגי החברה החדשה…ממתינים לתגובה
  9. בינתיים קיבלתי מייל מחבר ובו קישור למקרה שקרה לדן אריאלי (כותב הספר רב המכר "לא רציונאלי ולא במקרה" שקשור מאוד למקרה חברות הסלולר, הנה הקישור

http://magazine.themarker.com/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fmag03082010_561009.xml&layer=maghome

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

16 תגובות ל “סיפור פלאפון וניוד המספרים [הטלפון האדום] – עדכונים מהשטח…”

  1. זוהר רוזנקרנץ 22/12/2012 10:05 pm

    היום המצב אותו הדבר למי שרוצה לנייד לחברות החדשות ממציאים סכום אסטרונומי ומאימים בהוצאה לפועל למי ש"יעז" להתנתק תעדכני אם חל שינוי או את שקלת תביעה יצוגית

    [הגב]

  2. מיכל הורן 19/06/2012 11:51 am

    איך שולחים להם מכתב לבירור למה חיובים כל כך גבוהים והאם זה חוקילעצור לה את התשלומים

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    היום אסור לחברות הסלולר לחייב בגין עצירת תכנית. שווה לברר

    [הגב]

  3. לילך שלום,
    אמנם הסיפור שלי מול חברת פלאפון שונה בפרטיו מהסיפור שלך כי מדובר במכשיר בודד ובלקוחה פרטית ויחידה (אני) אבל את לא יודעת כמה הזדהיתי עם מה שכתבת!!!
    בשבועיים האחרונים חברת פלאפון טירטרה אותי (ויש לי תחושת בטן שזה עוד לא נגמר) בלי סוף, הבטיחה הבטחות שווא (לפחות 11 פעמים) וכל פעם ביטלה את ההבטחה או שהגיע מישהו אחר שפשוט סתר את מה שנאמר לי לפני כן.
    אני כרגע נמצאת במצב של חוסר אמון כלפיי החברה הזאת וכלפיי מה שכל נציג או מנהל אומר לי בטלפון או פנים מול פנים.
    אני מאוד מעוניינת לשלוח מכתב למנכ"ל פלאפון (שגם יישלח לנציג פניות הציבור של חב' פלאפון, לממונה על הגנת הצרכן ולמועצה הישראלית לצרכנות).
    אני פונה אלייך בבקשה קטנה: את כתבת ששלחת מכתב למר גיל שרון – מנכ”ל פלאפון.
    אני לא מוצאת בשום מקום כתובת מייל / פקס או כתובת למשלוח דואר שלו.
    אם יש לך איזושהי כתובת או מספר טלפון שתוכלי למסור לי (דרך מייל: n3o3a3@gmail.com) אודה לך מאוד!
    תודה רבה ויום טוב, נועה שקולניק

    [הגב]

  4. שלום לך לילך !לא רק בפלאפון גם אצל "המיתחרים "שלהם אותה התמונה ואותו היחס,ככה זה כאשר אין תחרות עיסקית אמיתית וראויה.
    אנו כולנו נמתין בסבלנות לכניסת מפעילים נוספים,השירות והיחס ישתנו ללא הכר מבטיח לכם ! יונתן

    [הגב]

  5. חיים גיל 23/07/2010 12:51 am

    לילך דרור: יישר כוח על הבמה שלך כן ירבו כמוך.

    אזהרה! אם אתם לקוחות של פלפון הזהרו. פלפון למדו שהכסף הקל לא בא מהשרות, אלא מגביות יתר שהחוק מאפשר להם. הם מקדישים יותר זמן למציאת דרכים להוציא כספים לא להם, מאשר לתת שרות. תזהרו, אם איש מכירות של פלפון מתקשר חסכו לכם זמן הרבה בסף ומפח נפש ונתקו את הטלפון. אם מסתיימת ההתחייבות, עברו לחברה אחרת. אני נכוותי מקווה שאתם לא

    חיים

    [הגב]

  6. מיכאל שרגא 18/07/2010 12:53 am

    לאריק
    אני גם מכיר חברות אחרות את סלקום ואורגג'. לי יש גם מכשיר סלקום ואני אכי
    וותיק אצלם ולבת שלי יש לה אורנג'. לפני חודש היה לבת שלי איזה טעות בח'ש, תוך שבוע עניין טופל תוך כדי היתנצלות.
    אבל חברת פלפון מבחינת רמאות וזיזלול ללקוחתיה עוד לא ברא השטן.
    וזה נראה התחיל בשנים אחרנות אצלם. בצורה כזאת רק מזוכיסטים ישארו
    בחברה הזאת.

    מיכאל

    [הגב]

  7. אריק רן 16/07/2010 11:32 am

    ידידי,
    הבעיה איננה עם חברת פלאפון, כל החברות נוקטות
    באותה מדיניות. נציג החברה מגיע אליך מציע תוכנית, אתה מתמקח על העלויות, מתנהג בחוכמה ודורש עלויות בכתב, מגיעים לסיכום, הוא מושיט לך חוזה של 10 עמודים באותיות קטנות ויש לך 3 דקות לחתום הוא נורא ממהר לחזור לחברה ולהחתים את הבוס שלו על ההסכם החריג הזה שלא נראה כמוהו מעולם.
    אתה חותם ולא יודע מה יהיו עלויות היציאה (לא מפורט) מה יקרה בכל שלב בדרך (במקרה שלי 3 מספרים ששילמתי עליהם 161 ש"ח לחודש ומעולם לא נעשתה מהם שיחה אחת וסלקום סרבה לאפשר לי לצאת אלא בקנס דרמטי).
    בקיצור מדיניות של רמאים. התעריפים זזים כל הזמן למעלה למרות שלקוחות חדשים וקטנים ממך מקבלים מחיר זול יותר, החשבון כתוב בשפה חדשה, סלקומית קוראים לה, שאיננה מובנת לדוברי עברית הצוות ש"יטפל בך אישית" לא מטפל בכלום, אי אפשר להשיג אותו והוא מבין עוד פחות ממך.וכשאתה רוצה לעבור (במקרה שלי חודשים ספורים לפני גמר החוזה) מושט עליך קנס עצום, אצלי 25,000 ש"ח לערך במקרה שלי.
    אני עובד עצות, המפעיל החדש לא מוכן לשחרר אותי למרות שעדיין לא נוידו המספרים והישן לא מוכן לתת פרוט איך ולמה הגיע למספר שהגיע ושלם במזומן או בכרטיס אשראי בקרדיט ונתפוס לך את כל היתרה בכרטיס ל14 חודש.
    אני עובד עצות, החוב מעיק עלי ומכתבי האיום מדירים שינה מעיני, תגידו מה לעשות?
    אריק

    [הגב]

  8. אני מצטרף למחאה נגד חברת פלאפון ששאותי הם רימו .את הרמאות הזאת גיליתי עם ההודעה שלי על רצוני להתנתק מהחברה עקב נסיעה לח"ול לתקופה ממושכת .אני לקוח עיסקי ונציג החברה פנה אלי בטלפון ובישר לי שהם נותנים לי מתנה כי אני לקוח כזה טוב המתנה שידרוג חינם וללא היתחייבות למכשיר הטלפון לרכב אחרי ההתקנה בביתי הטכנאי הושיט לי מסמך לחתימה וחשבתי שזה מסמך התקנה אך בתוכו הסתתר סעיף ההופך את המתנה לחוב במידה וארצה להיתנתק מהשירות – בכלל מהרגע שהודעתי שאני רוצה להתנתק התחלתי לקבל יחס גרוע ופשוט מחפיר למשל סרבו לישלוח לי בפקס פירוט ההתחייבויות שלי למכשירים בגובה כולל של 6500 שח ובקיצור מקווה שפלאפון יחטפו על ההתנהלות הדרקונית שלהם כל הכבוד לילך על המאבק בהצלחה רבה.

    [הגב]

  9. מהפכה! כל הכבוד לך לילך.
    לא עוד מוצצי דם בשיטת מצליח.
    כל הכבוד. תמשיכי לעדכן ולהעלות תכנים שנוגעים לכולם
    גם אם לא עוסקים באינטרנט.
    אמיר

    [הגב]

  10. היי לילך

    לא נראה לי הגיוני שנציגת פלאפון תגיב לכל התגובות.
    היא כפופה להוראות המעסיק שלה ולא תעשה שום צעד על דעת עצמה.
    יש שם כנראה היררכיה מאוד מסודרת.

    על פניו נראה לי שהפוסט שלך הגיע לידיעתו של המנכ"ל. וזה ראה שהתגובות "מכות גלים" ואת מקבלת טיפים מכל מיני כיוונים. ולכן במקום להתעסק עם כל מיני "הטרדות" מגופים שונים, החליט להוציא את ה"אוויר מהבלון".

    לעניות דעתי לא מספיק לסיים את הפרשה בזה שיסגרו את החוב שלך.
    צריך פעם אחת ולתמיד להילחם בכל הנורמות הפסולות של חברות אשר מרגישות שכל הכוח בידיים שלהם.

    יוסי

    [הגב]

  11. לאה סידן 15/07/2010 12:16 pm

    שלום לילך,
    האם שמרת את כל החשבוניות ששילמת לחברת הסלולר, אם כן יהיה לך קל להוכיח שאת לא חייבת להם שום דבר.
    שנית מי שתובע אותך על כל חוב שהוא, מבחינה משפטית, עליו חלה הדרישה לראיה- הוכחה, על החוב שהוא טוען עליו.
    אם אין לך את החשבוניות תוכלי לדרוש מהם שישלחו אליך בפקס את ההעתק של כל
    חשבוניות התשלום, כולל העתק של חוזה הרכישה למכשיר שרכשת.
    החברה חייבת לספק לך את הדרישות האלו לפי החוק שחל על כל הסוחרים.
    אם תצליחי להוכיח באינטרנט את צדקתך, הדבר יהווה עבורם פרסומת גרועה,וירתיע
    קונים מלעשות עסקאות איתם.
    שיהיה לך בהצלחה.

    [הגב]

  12. ב"ה
    לילך יקרה שבוע טוב!
    שלחתי לך מסר כבר ביום שישי ולא ברור לי האם קיבלת אותו.
    כיוון שכך בחרתי לשלוח לך זאת פעם נוספת על מנת שכולנו נצא נשכרים.
    מה שרציתי לעדכן אותך זה, כי ישנו ארגון בשם "אמון הציבור" והם מטפלים בנושאים כגון אלו של האזרח הקטן אל מול הגופים הענקי'ים.
    לעורך הדין שלהם קוראים גל וולקוביץ' ושווה לך ולגולשים האחרים לדעת על קיומו של ארגון זה.
    שפע שמחה, ברכה והצלחה!
    ראש חודש אב מלא בחסד וברחמים!!!
    ממני רונית אילה-מרפאה משלימה.

    [הגב]

    מיכאל שרגא Reply:

    תגובה לרונית
    אותי רימו ממש ועבדו עלי במצח נחושה. לאחר שעתיים גליתי זאת מייד
    פניתי אלהם בטלפונים במכתבים ופקסים לחברת פלפון לא התיחסו ולא חזרו אלי.לאחר מיכן פניתי לאימון הציבור . אימון הציבור עשו כל מאמץ.
    חברת פלפון לא התיחסו לאימון הציבור וגם לא קיבלו מענה. בסוף פנתה אלי נציגת אימון הציבור אמרה לי חברת פלפוון לא מחזירה אלהם תשובה
    ולא מתיחסת. עדיף לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות . שמה יוכלו לעשות משהו. בנתיים מחוסר זמן לא פניתי לבית משפט. הם ממשיכים
    כל חודש לגזול ממני כסף.לפי לדעתי יותר טוב לפרסם לאתרי אינטרנט ופייסבוק וכל כלי תקשורת אפשרי ובי המשפט זה יעזור יותר טוב.
    ביום חמישי הלכתי לסניף חברת פלפון ביגאל אלון בתל אביב לתקו את
    מכשיר פלפון שלי. זה פעם שניה תוך שבוע שפעם שהראשונה לא תיקנו טוב. חכיתי בתור שעתיים וחצי רק למסירת מכשיר לתיקון. ממש זילזול
    לקהל.
    מיכאל

    [הגב]

  13. לילך שלום,

    הסיפור שלך נוגע לעשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים השבויים בחוזים/ הסכמים סלולריים אחידים המוכתבים ע"י המחלקות המשפטיות המשומנות היטב עם מיטב המומחים בדיני רגולציה והגבלים עסקיים הקיימות בכל החברות הסלולריות.

    לאחר כ – 20 שנה בתחום הייעוץ לעסקים גדולים בכל תחומי התקשורת והמחשוב, החלטתי יחד עם השותף שלי להקים אתר שיסייע למאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים שאינם יכולים להעסיק מהנדסים יועצים מומחים בתחום התקשורת והמחשוב שעלותם גבוהה, במחיר שווה לכל נפש שמבוסס בעקרו על החיסכון ללקוח העסקי.

    בעיון ראשוני בהסכם שלכם שנחתם בחודש 08/2007, נראה לכאורה שמדובר בהסכם סביר לעסק קטן הכולל 10 מכשירים בלבד. מחיר של 33 אג' לדקה לעסק של 10 מכשירים למול 20 אג' לעסקים גדולים מעל 1,000 עובדים או 15 אג' לעסקים בסדר גודל של התעשייה האווירית, חברת חשמל או הבנקים הגדולים, ו – 7 אג' למשרדי הממשלה הכוללים מעל 70,000 מכשירים נראה סביר בהחלט.

    ראשית עלי לציין שהסכם התחייבות ל – 18 חודשים במגזר העסקי הנו יחסית חריג והוא מקובל רק במגזר הפרטי מסקנה ראשונה שלי מעיון בחוזה שלכם שהחוזה הגנרי הכללי תוקן ע"י איש המכירות בפלאפון ללא אישור המחלקה המשפטית בפלאפון והוא כולל שגיאות וסתירות בגוף החוזה ואף מטיל צל כבד על הקשר בין חברות שונות בקבוצת בזק למרות ההפרדה המבנית שנכפתה עליהם מטעם משרד התקשורת וזאת באמצעות הסבסוד הצולב בין דקת זמן אוויר פלאפון לעלות השיחות הבינלאומיות באמצעות חברת בזק בינלאומי. מצד אחד בסעיף 1 בהבהרות למסלולי התמחור והטבת שיחות בינלאומיות מובהר שמחיר הדקה אינו כולל תשלומים למפעילים בינלאומיים כפי שמופיע בכל חוזה גנרי של פלאפון ומצד שני בסיפא של הסעיף מצוין שהמנויים שישודרגו ייהנו מאותו תעריף ללא תשלום נוסף גם לשיחות בינלאומיות באמצעות בזק בינלאומי, דבר שאסור על פי חוק. מה עוד שהמחיר שלכם הוא 33 אג' לדקה ולא 34 אג' לדקה ולכן להערכתי החוזה לא נבדק היטב לפני החתימה ע"י הגורמים המוסמכים בפלאפון.

    בנוסף, גם טבלאות החיוב על ערך שיורי על החזר הטבה על הציוד אינן תואמות את הוראות החוזה ומחושבות לפי התחייבות ל – 36 חודשים ולא 18 חודשים ואין קיזוז חיובים על תקופת השימוש במכשיר כפי שמופיע בחוזה להערכתי ניתן בקלות להפחית את עלות עלות דמי היציאה מההסכם עם פלאפון.

    לסיום מספר טיפים מקדימים כיצד לא ליפול במלכודת הדבש של חברות הסלולר:

    * לא לטמון את הראש בחול. יש לפנות לספק הסלולרי לקבל את דמי היציאה מההתקשרות לפני ביצוע הניידות

    * להשית את דמי היציאה על המפעיל החדש לפני החתימה על החוזה הסלולרי החדש

    * לבקש חשבונית עפ"י התקן החדש של משרד התקשורת מס 5262. החשבונית עפ"י התקן החדש תענה על מרבית הדרישות שלך לשר התקשורת עפ"י הנחיות משרד התקשורת, החברה הסלולרית מחויבת לספק לכם חשבונית מפורטת כולל עלויות יציאה מההסכם תוך 2 מחזורי חיוב ממועד הבקשה של הלקוח העסקי ולעובדה זאת מרבית העסקים לא מודעים.

    אל תתנו לחברת פלאפון להכתיב לכם כמה לשלם בחודש !

    בברכה,
    שי מור-רשתי / מהנדס
    משרד: 072-2121722
    פקס: 153-52-7502244
    מייל: shay@teleco.co.il
    אתר: http://www.teleco.co.il

    [הגב]

  14. עידכונים מהשטח:
    1.0 – התגובות שקיבלתי במשך סוף השבוע הדהימו אותי , לא פחות!
    2.0 – היום בבוקר קיבלתי פנייה מליאת -נציגת קישרי הלקוחות של פלאפון שהודיעה לי שגיל (המנכ"ל) קרא את המכתב שכתבתי לו, וביקש ממנה לטפל ולבדוק את הטענות שהעלתי במכתב.
    ליאת הודיעה לי שהיא בודקת את כל הניירת והחוזים ועד יום שלישי היא תסיים את הבדיקה, בשלב זה הם לא מפעילים שום סנקציה. היא הייתה אלי אדיבה ונחמדה ועל פניו (לפחות לפי טון הדיבור) ניראה שיש אפשרות שמישהו שם בהנהלה עוד יקשיב לי
    3.0 –
    4.0 –
    5.0 –
    6.0-
    7.0 –

    [הגב]

שלח תגובה