מדוע לעסקים של כת האָמִישׁ (Amish) יש הצלחה של 95% ולנו רק 7.6% ???

לפני מספר ימים כתבתי שאני אוספת את החומרים, עוברת על התכנים שקיבלתי בנסיעתי האחרונה לארה"ב (יש לי כאן חומר לשנתיים!!!) ומארגנת ומתאימה אותם לתוכנית השנתית שלי ובקרוב אוציא מאמר שבו אספר על הסיבות להבדלים בין הצלחת העסקים הרגילים (כמוני כמוכם) לעסקים של כת האָמִישׁ (Amish).

אז הנה הם לפניכם:
7 עקרונות ההצלחה של כת האָמִישׁ (Amish) :

לפני מספר ימים כתבתי שאני אוספת את החומרים, עוברת על התכנים שקיבלתי בנסיעתי האחרונה לארה"ב (יש לי כאן חומר לשנתיים!!!) ומארגנת ומתאימה אותם לתוכנית השנתית שלי ובקרוב אוציא מאמר שבו אספר על הסיבות להבדלים בין הצלחת העסקים הרגילים (כמוני כמוכם) לעסקים של כת האָמִישׁ (Amish).אז הנה הם לפניכם:
7 עקרונות ההצלחה של כת האָמִישׁ (Amish) :

עיקרון מס' 1 – כדי להצליח צריך לעבוד!

מאחורי כל סיפורי ההצלחה שאנחנו מכירים מסתתרת הרבה מאוד עשייה.

הרבה מאוד עבודה.
זה לא אומר שעלינו לחצוב מנהרות או להרים סלעים, אבל עלינו …לעשות.
כל אחד בתחומו, יודע ומכיר את משמעות העשייה, אך מעבר לעשייה היומיומית הרגילה,
עלינו לעשות יותר, נדרש מאיתנו להיאבק על מה שחשוב לנו ועל מה שאנחנו רוצים להשיג.
זה דורש מאיתנו לא לוותר ולעשות למרות שקשה, למרות שלא נוח ולמרות שאולי באותו רגע זה ממש לא נעים.
אני יכולה לשתף אתכם למשל, בהכנות שלי לקראת ההשקה השניה של תוכנית "בית הספר לשיווק באינטרנט":
בקרוב תקבלו מיילים בהם אני אספר לכם על מבצע מיוחד שעומד להיות בחג החנוכה.
המבצע הזה דורש ממני עבודה של ימים ולילות בהכנת התכנים, המיילים, הסרטונים ומה לא?!
כל הבית שלי הופך לאולם צילום והקלטות, הרבה "ששששש…" נזרקים לחלל הבית וכולם נערכים לקראת הארוע.
והאמת היא, שהרבה לפני כל הצילומים וההקלטות, יש עבודת הכנה של "איך הכל יעבוד?"…
(בסוף המאמר אשמח לקרוא שיתופים שלכם על העבודה שמאוחורי הקלעים…)

עיקרון מס' 2 – אין משימה שעלינו לעשות והיא מתחת לרמה שלנו.

אין משימה שקשורה אלינו או לעסק שלנו שהיא "לא לרמה שלי"
כל המשימות וכל העבודה הנדרשת לעשות היא מכובדת ומכבדת.
לעיתים נדרש מאיתנו "להתלכלך" וללמוד לבצע משימות גם אם הן לא תואמות את התארים שצברנו או לא תואמות ישירות את העבודה שצריכה להתבצע, אבל עלינו לעשותה וזהו.
מעדותם של מצליחנים גדולים בעולם, עולה העיקרון הזמה לא מעט פעמים, וכבר כתבתי במאמר על התובנות שאסף דרן הארדי כי "גם אנשים מצליחים וגם אנשים לא מצליחים שונאים (או אולי לא אוהבים) את הדברים שמביאים להצלחה
אבל אנשים מצליחים מוכנים לעשות את מה שאנשים לא מצליחים לא מוכנים לעשות"

עיקרון מס' 3 – התחרות היא רק מול עצמנו.

לא מעט מאיתנו, כן, גם אני, חוטאים לעצמנו בכך שאנחנו משווים את עצמנו ואת התוצאות שלנו לתוצאות של אחרים.
אין לנו מושג מה הרקע שלהם, באיזה שלב הם נמצאים ובכלל מה השאיפות והמטרות שלהם – ולכן אין לנו כל יכולת לשפוט את הצלחתם מול ההצלחה שלנו.
התחרות מול עצמנו היא מספיקה ולעולם לא נגמרת.
אנחנו יודעים בתוך תוכנו, שכל מה שאנו עושים הוא אף פעם לא מספיק טוב, תמיד אפשר יותר,
תמיד אפשר להשתפר!
זה הדרייב האמיתי, להיות כל הזמן טוב יותר .
שלא תהיה טעות, אני מניחה שחלקכם עכשיו מריצים מחשבה בראש "אבל אומרים ש – Good is Good Enough".
נכון מאוד, זה כדי שלא "ניתקע" שנים עד שהכל יהיה מושלם…אבל ברגע שהוצאנו משהו יש לאן לשאוף הלאה ולהשתפר.
אני יכולה לשתף אותך גם כאן כי בקרוב אני עומדת להחליף את סרטון ההזמנה שלי להירשם לטיפים החינמיים,
אני מבינה שהוא לא מספיק טוב…אבל אם הייתי מחכה עד שהוא יהיה מושלם, סביר להניח שלא הייתי מגיעה לרשימת תפוצה כל כך גדולה של כ – 5,000 איש ומעל 200 תלמידים ב"בית הספר לשיווק באינטרנט" ובקורסים הפרונטלים… כי כולם הגיעו דרך אותה רשימה וכולם הגיעו קודם מההרשמה לטיפים.

עיקרון מס' 4 – תתחילו פשוט ותגדלו/תצמחו לאט.

הכוונה היא, להתחיל כיוון אחד, לחפור ולגלות בו את ה"זהב", לגלות הרבה "זהב"!
לא לקפוץ לכיוון הבא לפני שהעמקתם את הבור וגיליתם מספיק זהב כך שהוא יוכל להוות עבורכם בסיס מצויין להתפתח לגדול לכיוונים נוספים.
אחת הבעיות הגדולות שיש לבעלי עסקים, היא שעצם היותם יזמים, הנטייה שלהם לקפוץ מרעיון לרעיון ולבלוע את כל העולם!
אז קחו אוויר, ותחליטו כיוון אחד שעליו תתבססו ותבססו, כך שיהיה לכם על מה להישען בניסיון החדש שלכם.

עיקרון מס' 5 – תפתיעו את הלקוחות שלכם.

תנו ללקוחות שלכם משהו שהם לא ציפו לו.
אחד הדברים שעובדים גם עלי כחברה בתוכניות שונות בעולם – זה ההפתעות שאני מקבלת אחרי שנירשמתי לתוכנית!
התחושה היא שבאמת למישהו איכפת!
ההפתעות הללו יכולות להיות הפתעות קטנות של תשומת לב .
לפני מספר ימים קיבלתי גלויה מהכנס הראשון שהייתי בו בארה"ב, הגלויה הכילה כמה מילות תודה מודפסות וצירוף של קישור ע"ג הגלויה שבה נאמר שניתן להיכנס בקישור זה ולמצוא תמונות מהכנס…כמובן שנכנסתי.
וכמו תמיד, גיליתי תמונה כל כך לא פוטוגנית שלי 🙁
ואז חשבתי לעצמי "זה מה שיש", יכול להיות יותר נחמד, לא ניתן היה לצלם בכנס, זה הזיכרון שיש משם אז יאללה שיהיה.
אז הנה התמונה, שתהיה סיבה לחייך 🙂

עקרון מס' 6 – ללמוד מאלו שעשו זאת.

זה לא סותר את העבודה שנדרשת מכם לעשות!
יש לנו הזדמנות בלתי רגילה ללמוד מכאלו שעשו זאת, מכאלו שניסו כבר ויודעים מה עובד ומה לא.
גם אם התהליך שלכם לוקח זמן, הוא יקח הרבה יותר זמן אם לא תעזרו במנטורים הללו, בתוכניות שלהם
במוצרים שלהם וכו.
תצטרכו להתמודד עם המון תיסכולים של חוסר הצלחה, לחקור ולהמציא את הגלגל מחדש בזמן שמישהו כבר עשה זאת עבורכם.
עצם ההשתתפות שלי בתוכניות הללו ובכנסים האלו נתנה לי כל כך הרבה אינפורמציה, כלים, מערכות ותוכנות שיכולים להקל עלי את העבודה השותפת…וכמובן דאגתי לרכוש אותם!
גם תוכנית "בית הספר לשיווק באינטרנט" הוקמה כדי לתת בדיוק את המענה לבעיות ולקשיים שהיו לי טרם רכישת כל הכלים, התוכנות, המערכות והתובנות שרכשתי בהמשך.
דומא מובהקת לכך היא נושא הפלגינים.
למי שמכיר אותי כבר זמן יודע שאני "מאוהבת" במערכת ניהול האתר של וורדפרס, זו מערכת לניהול אתר האינטרנט שלכם שבאמצעותה אתם יכולים לעשות הכל בעצמכם בלי להיות תלויים בבונה אתרים, בזמן שלו, בנכונות שלו וכמובן בלי לשלם בו בכל פעם שהוא מוסיף פסיק למאמר שלכם.
בכל אופן, למערכת צריך להוסיף "פלגינים" שהם תוספים (הם לא עולים כסף) שעושים כל מיני דברים באתר, למשל כפתור ה – Like של פייסבוק שאתם מזהים באתרים…אבל! צריך לדעת איזה תוסף מתאים (כי יש אלפים) מה לא מתנגש עם תוסף אחר (מסתבר שישנם כאלו שלא עובדים עם תוספים אחרים) ובקיצור… אחרי שעות של עבודה, כאבי לב, תיסכול, לילות של ניסיון להבין מה לא בסדר… למדתי מה מתאים ומה לא – כאשר הלקוחות שלי עובדים עם ההדרכות שלי, הם לא ממש מבינים שאם היה עליהם להתמודד עם זה לבד זה היה לוקח להם כל כך הרבה זמן ועוגמת נפש שאולי היו נותשים באמצע ופונים לבונה אתרים ומשקיעים שם אלפי ש"ח…וזה לא היה נגמר.

עיקרון מס' 7 – להרוויח בזמן שאתם לומדים.

כאן מתקשר לי שוב הנושא של התקדמות מנצחת שלמות.
למידה תוך כדי תנועה.
והרעיון הוא לצאת עם מה שיש כדי להתחיל, כדי להרגיש את השוק, את הלקוחות את הזרימה של העסק.
אפשר להתחיל בקטן, במחירים נמוכים ולשפר ולעדכן כל הזמן.
לא לחכות שהכל יראה לך מושלם כי:
א. אולי זה אף פעם לא יקרה – כי תמיד אפשר יותר טוב.
ב. אולי למה שאתם מקימים, אין שוק ואין קונים ואתם מבזבזים שנים רבות של עשיה על ריק.

לסיכום:
התחילו, בקטן, התמידו, הצטרפו לתוכנית שתנחה אתכם איך, צאו לשוק גם אם לא מושלם, תקנו ולמדו תוך כדי תנועה!
בהצלחה!

כמו תמיד, אשמח לקבל את תגובתכם כאן בסוף המאמר.

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

15 תגובות ל “מדוע לעסקים של כת האָמִישׁ (Amish) יש הצלחה של 95% ולנו רק 7.6% ???”

  1. לילך היקרה
    כתמיד כתוב רהוט עניני ,מעניין ובגובה העיניים.
    תודה לך.
    את תמיד תורמת לי ידע אמיתי ושימושי ומורגש כי עושה זאת מכל הלב
    וכמו תמיד-גם היום באת לי בזמן .
    תודה ושבוע נפלא.
    ודרך אגב את נראת מקסים בתמונה חייכנית קורנת ומוארת:))

    תודה
    סיגלית

    [הגב]

  2. תודה על המידע המעניין והחשוב

    [הגב]

  3. תודה לילך
    הדברים שלך יושבים לי טוב ואני לוקחת מהם צידה לדרך
    מתחברת לדברים ומתחזקת דרכם
    שוב תודה

    אילנה
    לקבלת *מתנה*- "המדריך השלם לתקשורת בריאה עם מתבגרים גילאי + 18 -10 "
    http://www.teenage.co.il/?page_id=204

    [הגב]

  4. הי לילך תודה על השיתוף בידע, בהחלט מרענן ומלמד, אגב בהמשך לשאלה לגבי וורד פרס הייתי שמח אם היית מפתחת מענה לשאלות לגבי בעיות בוורד פרס אני מאמין שהרבה מאלה שלמדו אצלך ישמחו למענה

    [הגב]

  5. לילך,
    מעניין, מועיל ותורם!!!
    אין ספק שאת השראה נהדרת!!!

    [הגב]

  6. וואו! פשוט מ-ד-ה-י-ם!
    מבקש ראשות להעתיק את המאמר בתמורה לקרדיט.
    אגב, אולי התמונה לא יצא כמו שרצית, אבל רואים שאת אוהבת את המקצוע שלך, ואת מה שקרה שם בתמונה.
    צבי

    [הגב]

  7. נפלא ומחכים! איילת 🙂

    [הגב]

  8. ניפלא , אבל לא מעשי – מה בתכלס אפשר לעשות ?-
    ההערה שלי לא גורעת מהעובדה שאני מעריכה את ההשקעה שלך!

    [הגב]

  9. רונן - ינשוף קניין רוחני 22/11/2010 2:19 pm

    ערוך טוב, כתוב טוב, מוצג טוב…!!!

    [הגב]

  10. לילך שלום,

    כהרגלך,את כותבת אל ליבו של היזם ומאירה את האור בנקודות החשובות.
    אני מעוניין כבר הרבה זמן להעביר את האתר שלי לוורדפרס ומחפש מישהו שלפחות את ההתחלה יעשה עבורי מאחר ואין לי זמן לזהת אשמח אם תתני לי כיוון בעניין.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    לביטוי וורדפרס אין משמעות בפני עצמו אלה אל מול התועלות וממשק המשתמש הנח שלו.
    אם יש לך אתר שעובד ויש לך מישהו שמנהל את התוכן שלו ועד מישהו שמקדם את האתר עבורך אין לך צורך לשנות. אם התשובות לנ"ל שליליות אז בעצם אתה מחפש את המערכת הקלה והנוחה והמגוונת ביותר שיש היום באינטרנט ושניתן דרכה לקדם את האתר בקלות ללא "יועצים" חיצוניים אז אני אומרת
    Wordpress
    מקווה שזה עזר

    [הגב]

  11. תודה לילך,המידע שלך זרם וקלח מה גם שנתן עיצות טובות ונכונות.

    [הגב]

  12. היי לילך,
    מאד פשוט ומאד נכון.
    תודה לך!

    [הגב]

  13. היי לילך,
    נהנה מאד לקרוא את מה שאת כותבת.
    מהווה השראה לא רק הנכתב, אלא גם השימוש בו והמסלול אותו את עוברת בעולם.

    תודה

    אימאן

    [הגב]

    איריס יהל Reply:

    אין אין על אמא…לילך כמו תמיד המאמרים שלך מעניינים. הכתיבה קולחת ונוגעת בנקודות החשובות והבונות.
    תודה

    [הגב]

שלח תגובה