גם אנחנו צריכים קוד אתיקה – כללים ומוסר בתעשיית האינטרנט

גם אנחנו צריכים קוד אתיקה – כללים ומוסר בתעשיית האינטרנט

שלום רב לכם,

לפני יומיים חבר שלי (נקרא לו מר X) קיבל מייל מ – Y, שבו היה קישור שנראה כך (חשוב לציין שזה היה מייל ארוך יותר וזה צילום רק של הקטע הרלוונטי):

מר X לחץ על הקישור כדי לקרוא עוד פרטים ולהחליט אם להירשם.
אלא ש… פתאום הוא מקבל מייל, והפעם ממר Z (צד ג'), שנראה כך :

החבר שלי מאוד הופתע, הוא מעולם לא נרשם לאף קורס ולא היה לו ברור כיצד הגיעו הפרטים שלו למר Z

הוא התקשר אלי בלחץ! כדי להבין מה קרה?
נכנסנו יחד לחשבון המייל שלו ונדהמתי לגלות שהפרטים של חברי הטוב הועברו לצד ג' ללא ידיעתו ומבלי שמילא פרטים כדי להירשם!

מיד הבנתי שמישהו כאן משתמש בסקריפט מיוחד שמנצל לרעה את ההרגל והתמימות שלנו ללחוץ על קישור למשהו שמעניין אותנו.

בעודנו משוטטים בחשבון המייל והפעם שלי, גיליתי מייל נוסף שבלחיצה על קישור, עוברים הפרטים שלי לרשימתו של מישהו אחר מבלי שרציתי או התכוונתי להירשם שם.

כך זה נראה:


ומה כוונתי ב"שימוש לרעה"?
ברגע שאנחנו לוחצים על הקישור התמים לכאורה, "נשאבים" ללא ידיעתנו וללא הסכמתנו המפורשת וללא שעשינו כל פעולה התומכת בכך, הפרטים שלנו

ומועברים לגורם אחר.
הפרטים שלנו מועברים לצד ג' ולפתע באורח פלא אנחנו רשומים לרשימת תפוצה של צד ג' שמעולם לא היכרנו לפני.
וודאי, יגידו כאן המצודדים בשימוש בסקריפטים הנלוזים הללו שאם אתה לא רוצה לקבל מאיתנו דיוור אתה תמיד יכול להסיר את עצמך.
אלא שגם כשהסרנו את השם שלנו מרשימת הדיוור, בפועל הפרטים שלנו נמצאים אצלו במערכת מבלי שאישרנו זאת.

אני רוצה להיות ברורה : הפרטים במאגר המידע של צד ג' לא נמחקים, אלא שהמערכת יודעת לא לשלוח לאלו שהסירו את עצמם, יותר מיילים (שזה בסדר גמור אם באמת נרשמתם לשם פעם).
אך מה שקרה במקרה זה הוא:
השם שלנו, ללא הסכמתנו המפורשת נמצא במאגר מידע שמעולם לא אישרנו והסכמנו להיות חלק ממנו.

וודאי שאלתם את עצמכם מה כל כך מקומם אותי, ובכן…

אני כועסת על כל המשתמשים בסקריפטים הללו, ומוציאים שם רע ופסול לכל המשווקים ובעלי העסקים שמשתמשים בכלי שיווק נפלא זה שנקרא האינטרט ורשימות התפוצה.
אני מוחה על חוסר היושר והיושרה של הפעילים בתעשיה שבוחרים בכל דרך להגדיל את רשימת התפוצה שלהם גם במחיר איבוד חוסר האמון של הלקוחות.

ומה בקשתי?
אני בטוחה שיש כאן גם עורכי-דין הקוראים מאמר זה – הייתי רוצה לדעת האם מהלך שכזה של שימוש בסקריפט ששואב את הנתונים שלנו

ומעביר לגורם צד ג' הוא חוקי?
אך מעבר לשאלה החוקית, זו שאלה של אתיקה.
אם אפשר "לשאוב" בקלות את הפרטים שלנו (שם ומייל) לצד שלישי, רק מכך שלחצנו על קישור, תארו לכם מה עוד ניתן "לשאוב"… – אנחנו סומכים על מי ששולח לנו את המייל ולוחצים על הקישורים שבו מתוך היכרות עימו לאורך זמן, אבל אם הפרטים שלנו מתחילים להסתובב אצל כאלו שלא נרשמנו אליהם – מה עוד יכול לקרות? עד לאן זה יגיע?

בואו נניח כי הפעולה הזו חוקית, ממש רק לצורך הדיון, האם לא ברור שזה "מסריח"? האם צריך להוציא חוק כמו חוק הספאם כדי שזה לא יקרה???
האם אנחנו רוצים להיות עבריינים ו"לעשות סיבוב" על הלקוחות שלנו עד שיצא עוד חוק שימנע מאיתנו – ואולי החוק כבר קיים?

גילוי אישי:
היו לי לבטים רבים באם לפרסם ביכלל את המאמר, כי כמו בכל תעשיה כאן בארצנו הקטנטונת, כולם מכירים את כולם ואין לי כל נחת מלכתוב מאמר שעשוי להיות מפורש כמשתלח ופוגע (ובפירוש זו איננה כוונתי).
אך מה שעומד מנגד ל "להיראות טוב" ולחייך בנחמדות כאילו דבר לא קורה, זה טובת הכלל!
והגעתי למסקנה שטובת הכלל חשובה כאן הרבה יותר מטובתי ומאיך אני אראה.
התופעה כעת היא רק בהתחלה – קלטתי כרגע רק שניים שמשתמשים בסקריפט הזה וזה הזמן להפסיק ולעצור לפני שזה יאבד שליטה.
ולכן אם אשתכנע שמבחינה משפטית התופעה "אינה כשרה" כפי שהיא "אינה מריחה טוב" במישור האתי והתופעה תימשך, אני אוביל מהלך כדי לעצור אותה – זה לא מגיע לי ולא מגיע לאף אחד מיכם.

לסיכום:
זו חוצפה ממדריגה ראשונה! זה מרגיז! זה פולשני! וזה לא מקובל!

לנוכח המצב שהולך ומחמיר בכל הקשור לגילוי נאות בתעשיה ולשימוש פסול בטכנולוגיה, החלטתי לכתוב את קוד האתיקה של התעשיה שלנו
אני מזמינה את כל המובילים והקולגות שלי לקחת חלק ולתת הארות/הערות עד שהקוד יבנה בצורה הטובה ביותר
וכמובן מזמינה את עורכי הדין ביננו לנסח את הדברים בצורה הרהוטה והנכונה ביותר.

הנה קוד האתיקה כפי שכתבתי אותו (חשוב לי לציין, קראתי ונעזרתי בהצהרות ובתנאי שימוש באתרים שונים בארץ ובעולם)

הרעיון הוא ליצור רמה של איכות ומוסר מול הלקוחות שלנו ולהכין רשימת ערכים, עקרונות מנחים, ומנהגים שכולנו נפעל על פיהם על מנת לייצר קהילה של עסקים ולקוחות הפועלים במרחב מוגן ובריא.

עיקרון ראשון : שקיפות, כנות ויושרה

שקיפות וכנות בנוגע לניסיון, למומחיות, לתוצאות, להמלצות וליכולות שלנו עם הלקוחות, הקולגות והשותפים.
תיאור מפורט וברור של כל שירות או מוצר שמוצע למכירה, כולל אחריות ומדיניות ההחזרים, כך שיהיה ברור מה רוכשים ומה מקבלים.
ציות לחוק הדואר-זבל, חוק ה- SPAM במסרים האלקטרוניים שלי, ובכלל זה יש להבטיח שמקבלי המיילים ממני בחרו לקבל ממני מסרים ושיש להם את האופציה להסיר עצמם מהרשימה או לשנות את פרטי הקשר שלהם בתחתית המיילים הנשלחים ממני.
המנעות מהצהרות שווא בנוגע להכנסה או להצהרות הון מטעות; ההצהרות יהיו רק הצהרות שביכולת המצהיר לממש.
פירסום והבהרה בנוגע לחוסר אחריות המצהיר לגבי רווחים בכל עמוד באינטרנט המתייחס להזדמנויות הכנסה.
אפיליאייט/שותפות – המפרסם יחשוף בפני הקהל שלו באם הוא שותף לצד שלישי ואם הוא צפוי לקבל עמלת שותף על הפניה או המלצה של מוצרים או שירותים לקהל שלו.
יושר ויושרה יהוו בסיס בהתנהלות שלנו ובכלל זה לא נתמוך, נשווק ונקדם מוצר או שירות המפלה בין אנשים, מציג מידע שגוי, לא נציג שחקנים בשכר או שלא בשכר המעמידים פני לקוח, לא ננצל טכניקות של נדירות מזויפת. נצמד למחירים, לכמויות וללוחות הזמנים שקבענו מראש.

עיקרון שני : שירות לקוחות

נשאף לקיים את הבטחותיינו ללקוחות.
נעשה מאמץ להבין את צרכי הקהל והלקוחות שלנו, את בעיותיהם ושאיפותיהם מתוך רצון לשרת אותם בעזרת מידע שיכול לסייע להם להגשים את מטרותיהם.
נספק אפשרות להחזר כספי ע"פ החוק ואף מעבר לכך.
נספק ללקוחות תמיכה כפי שהגדרנו בתנאי המכירה.
נכבד את הפרטיות והמידע החסוי של לקוחותינו.
נכבד את מצבם הכספי של לקוחותינו ולא ננסה לשכנע אותם להוציא כסף שאין להם או שעשוי להובילם לחורבן כלכלי.
נפרסם פרטי קשר בדפי המכירה שלנו ובכל האישורים והקבלות שהלקוחות יקבלו על מנת שהם תמיד יוכלו ליצור עימנו קשר בקלות.
נפרסם את תנאי השימוש, מדיניות הפרטיות, תנאי הצטרפות ומחירים בדפים הרלוונטים באתר.

עיקרון שלישי : שיתופי פעולה עם קולגות ובכלל

מקורות של אחרים – אין ליצור מצג שווא בו יוצגו עבודותיהם של אחרים כשלנו. בעת הזכרת מקורות אלו ו/או ציטוטם, יש לתת להם את הקרדיט.
אין לעשות שימוש, הפצה או פירסום בעבודותיהם של אחרים או תוכנן (או חלק מהן), ללא רשות מהיוצר או הממציא של העבודה.
אין להשתמש בשם או במוניטין של אחרים בתעשייה על מנת ליצור אמינות שאינה אמיתית.

עיקרון רביעי : מצויינות

נשקוד על מקצועיותנו, נבנה את המותג שלנו, נשאף להמשיך וללמוד ברמת המצוינות הגבוהה ביותר.
נפעל בכבוד ובהערכה בקהילת התעשייה שלנו.
נשאף לקדם ולהציע מידע ייחודי ובעל ערך שיעזור לאחרים לשפר את חייהם.

מה דעתכם?

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+2Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn1



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

93 תגובות ל “גם אנחנו צריכים קוד אתיקה – כללים ומוסר בתעשיית האינטרנט”

  1. איתי פז הוא אדם רמאי. הוא פגע בהרבה אנשים ואני לא מתפלאת על זה שהוא המציא את הסקריפט הארור הזה זהירות

    [הגב]

  2. מסכים איתך לילך בכל מילה

    [הגב]

  3. זה חלק מהביזנס ואם יש הודעה על הרשמה בלחיצה על הלינק אז זה מינימום

    [הגב]

  4. מעיין 16/03/2012 1:02 pm

    הי לילך,
    מסכימה עם כל מילה. זה מאוד מרגיז לקבל אימייל ממישהו שלא נרשמתי לרשימה שלו.
    עם זאת חשוב לי להדגיש שגם ממך, מאמיר הרדוף, לירון מור, ערן שטרן, יניב זייד, איתי פז (ועוד כמה מזדמנים מהחבר'ה) קיבלתי אימייל out of nowhere לאחר שהסרתי את עצמי מרשימות התפוצה שלהם.
    מחלקכם זה היה אימייל לקבוצה שפעם רכשה/התעניינה ברכישה ומאחרים סתם כך.
    בכל מקרה זה היה -לאחר- הסרה.
    אולי זה נבע מבלבול, כפילות ברשימות וכד' – אך איני רואה הבדל בין זה לבין דיוור ללא בקשה מוקדמת.
    תודה,
    מעיין

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי מעיין,
    אינני שולחת מיילים out of nowhere
    כנראה שנרשמת לכמה רשימות שונות, וכאשר אנ בוחרת לאיזו רשימות אני שולחת, את היית רשומה באותה רשימה ולא הסרת את עצמך
    ההסרה שביצעת, אם ביצעת, היתה מרשימה ספציפית.
    בברכת הצלחה גדולה
    לילך

    [הגב]

  5. איך פספסתי את הפוסט החשוב הזה?!
    אני בהחלט מסכים איתך שההרשמה האוטומטית באמצעות סקריפט מנוצלת באופן זדוני בימים אלו.

    אני מבין שהרבה משווקים שהתחילו מאוחר יותר כל כך להוטים להגיע לרשימות תפוצה גדולות ולמכירות גבוהות, שהם מוכנים לשים את המוסר בצד ובכל דרך להגדיל את הרשימה.

    כמו שכתבו כאן לפני, זה לא יעיל ולא אפקטיבי אם יש לך אנשים ברשימה שאין להם מושג מי אתה ולמה אתה שולח להם,
    זה רק יוצר נזק, לעצמך, למקבלי המיילים שצריכים להשקיע זמן בלמחוק ולהתעצבן
    ולשאר בעלי העסקים הישרים, שרק בגלל שהם נמצאים באותה תעשיה, הכעס של המנויים דבק גם בהם.

    [הגב]

  6. שלום לילך
    ראשית רציתי להודות לך על התכנים שאת מפרסמת
    רואים שאת עובדת בצורה טובה ואת בעלת מקצוע שמשקיע במוצרים שאת מפרסמת- על זה מגיע לך הערכה .
    בנושא פרסום בדואר אלקטרוני זה גם ערוץ למשווקים מתחילם
    שאין להם אמצעים כספים לפנות לערוצים יקרים יותר ואפשרות לפרסם את מוצריהם.
    לנו המשתמשים יש את הכלים לסנן (דואר זבל)
    או להסיר מהרשימה – וגם אפשרות לקבל ד"א רק ממקור ידוע – לכן בחברה כמו שלנו דמוקרטית
    ופתוחה לרעיונות חדשים . יש לאפשר קבלת ד"א חדש מאנשים שלא מכרים – אולי יש להם רעיון – מתאים בדיוק לך .
    בנוסף חסימה של מפצים חדשים עושה רק טוב
    למפצים ותקים – מורדים מתחרים פוטנציאלים ,
    אמיר הרדוף (ואין לי קשר איתו) מפרסם מפרסמים חדשים ועזר להם להתפרסם .
    מי שיש לו פרסום מועיל יישאר אצלי במייל
    השאר לדואר זבל .

    [הגב]

  7. אני איתך, לילך(: בעד שקיפות מלאה.

    [הגב]

  8. יקרת פרידמן 09/01/2012 2:01 pm

    פשוט מופלא. רק כתבתי תגובה, והנה בדואר הנכנס מחכה מייל ממישהי שאני דווקא קוראת בעניין את תובנותיה בענייני מיתוג. והיא מפנה אותי לסרטון – לתומי חשבתי שזה סרטון שלה – ומסתבר שזה דף השקה של כמה משווקים אחרים.
    וזאת מבלי ליידע מראש, מבלי לספר לי שכעת נכנסתי למשפך השיווק של איזה בן אדם אחר.
    תבינו, רבותי: לא תוכלו תמיד להסתתר מאחורי צמד המילים "לתת ערך". אם באמת באתם לתת ערך, אל תעשו את זה בתחבולות. בגניבה ובהולכת שולל. תישארו בני אדם, תישארו אמיתיים. רק כך אנחנו אוהבים אתכם.

    [הגב]

  9. יקרת פרידמן 09/01/2012 1:33 pm

    בס"ד
    לילך יקירה, בהחלט יוזמה ברוכה, ולפני שמגיעים לניסוח קוד אתי, עצם העלאת הנושא הוא כבר חידוש נכון. התגובות הרבות שקיבלת מעידות על כך שדרכת על נושא כואב לאנשים רבים.
    אפשר לדבר על בעיות נוספות. למשל, יש סקריפט אחד שלא משנה כמה אבקש להסיר ממנו את כתובתי, הוא פשוט מסרב לי שוב ושוב. אפשר לדבר על כך שבוובינרים משותפים, על אף שאמנם טבעי בעינייך שכתובתי תיכנס לרשימות התפוצה של כל המשתתפים, עדיין זה לא מועבר לידיעת הגולש, ויש פה יותר מאבק של חוסר הגינות. פתאום הוא מתחיל לקבל מיילים מאיזה מישהו שמעולם הוא לא נרשם לתפוצתו.
    אבל מעל לכל, בדיוק כאן נבחנת ההגינות והיושרה הבסיסית של המשווק באשר הוא, וגם האיכות שלו. מתישהו, לאחר שכולנו הוצפנו במיילים מכוווולם, אנו למדים מי באמת מועיל לנו, מקדיש זמן לחשוב על טובתנו ועל כאבנו ומציע פיתרון אמיתי, ומי סתם עוד אחד שתפס טרמפ על הרכבת הזו ובכיף אנחנו מעיפים אותו מסדר היום שלנו ומתיבת הדואר הנכנס. בשבועות האחרונים העפתי כל כך הרבה כאלה, ונשארתי נאמנה לשלושה בלבד – שהם, באופן לא אישי, וגם באופן רודף בצע, עדיין נאמנים גם לי.

    [הגב]

  10. אני מתנצל על המילים הקשות שיצאו לי מתוך כעס .
    אני חוזר בי מהמילים הקשות .

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    מאחר וראיתי שאתה לא שלם עם התגובה
    היסרתי אותה
    אם תבקש אחזיר אותה
    לילך
    לידיעתך, אני מקפידה לא לערוך אף תגובה

    [הגב]

    רונן Reply:

    בסדר גמור, את יכולה להסיר אותה .
    אין צורך להכנס לשמות… המבין יודע .

    [הגב]

  11. כל הכבוד על היוזמה !

    הייתי מוסיפה התייחסות לרכישת צפיות ביוטיוב ורכישת לייקים בפייסבוק.

    [הגב]

  12. אבינועם 09/01/2012 11:03 am

    כשבן אדם נרשם בלחיצה זה אולי מעלה את כמות הלידים אבל השאלה היא מה האיכות של אותו ליד. הסקריפט של איתי פז בטח בונה רשימה מהר יותר אבל מה זה שווה אם הרשימה היא של אנשים לא מחוייבים. לא צריך קוד אתי לתעשייה. אני מאמין שכל אחד יכול להחליט מה ישר והוגן לעשות. ואגב להכניס עורכי דין זה אפ לא טוב כי הם מתפרנסים מלהפוך את החיים של אחרים לקשים.

    [הגב]

  13. הגבתי. האם נקלטה?

    [הגב]

  14. פוסט ראוי לשבח!
    בדרך כלל אלו המשווקים באופן "אגרסיבי"
    דוגמה: שליחת ניוזלטר באופן "מציק" וזה יכול להיות 3 פעמים בשבוע…
    זה לא מרגיש טוב, לא נראה טוב, גורם לך סלידה ובנוסף מחשיד…!

    [הגב]

  15. שלום לילך,
    הקוד שניסחת בהחלט ראוי. מטרתו של קוד אתי להנחות פרקטיקה מסוימת באופנים שיש לבצעה. מהם הערכים שלה ואיך העוסקים בה לממשם.
    עם זאת בקוד צריכים להיכלל חלקים נוספים על אלה שכבר כללת, וכן יש להבחין קוד של עיסוק או מקצוע לבין קוד של ארגון. אשמח לסייע בהמשך התהליך, אם תרצי בכך. אני מומחה בכתיבת קודים אתיים, מרצה וחוקר בתחומי האתיקה.
    בברכה
    רוברט אלבין

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי רוברט,
    אני אשמח מאוד אם תוכל להוסיף חלקים לקוד
    זה בדיוק מה שאני רוצה שיהיה – קוד אתי מסודר! הכולל כל מה שדרוש

    [הגב]

    רוברט אלבין Reply:

    כדי לעשות זאת באופן מושכל יש לקחת בחשבון את המאפיינים של אלה המשווקים דרך הרשת. האם קיימים מאפיניים הטיפוסים רק (או בעיקר) להם? האם ניתן לנסח את מטרותיהם בדיוק נמרץ, כך שכולם ימצאו עצמם שם? האם ניתן לחלק אותם לקבוצות משנה? ועוד.
    קוד אתי צריך לכלול בקצרה שלושה חלקים:
    א. זהות
    ב. יעדים מרכזיים
    ג. הערכים לאורם נמלא את היעוד ואת זהותנו.
    אשמח להיכנס לדיאלוג שדרכו אפשר יהיה לעצב, לאט לאט קוד אתי שיוכל להיות קונצנזואלי.

    [הגב]

  16. לירון מור 09/01/2012 10:08 am

    אין עליך!! אמרת את מה שאני לא העזתי לומר בחודשיים האחרונים, זה פשוט שערוריה ואני כל כך שמחה שהאמינות שלי לא נתנה לי אפילו להעז להסתכל על זה, רק מהסבר קצר על איך זה עובד זה ברור שזה פשוט מרמה!

    כל הכבוד על האומץ והדיוק בה הצגת את הדברים
    לירון מור

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי יקריתי,
    לא ידעתי שחזרת – ברוכה השבה!!!
    כן זה באמת מעצבן – ומסתבר שלא מעט חשים בזה…

    [הגב]

  17. לילך אני המומה!
    ירדו לי עכשיו כמה אסימונים רציניים.
    כל הכבוד לך !
    אני כל כך מזדהה עם המאמר הזה למרות שזה לא תחום בו אני ממש מתמצאת בו לעומק אבל כבר מצוייה בו ברמה של פעילות והרבה מאוד מין הסתם בזכותך:).
    ברמה העקרונית כל מה שקשור במצגי שוא , הגדרות מקצועיות מטעות, ושימוש ציני במידע מטעה ומניפולטיבי המנצל ציבור תמים שלא מצוי ברזי אותו תחום כמוני כמוך! זה מקומם וגורם לשלוף ציפורניים להוקיע להאיר ולהעיר את התמימים שלא באשמתם וזה בדיוק מה שצריך לעשות.
    אני מחזקת את ידייך ויודעת כי מכירה אותך אישית ושהמקום ממנו את באה הוא מקום של נתינה אמיתית ואינטגריטי אישי ומקצועי כאחד.
    את הרמת כפפה בתחומך בדיוק כמו שאני עשיתי ופועלת בתחומי תחום הטיפוח , האסתטיקה והפלסטיקה שגם הוא פרוץ ומסוכן רק שבתחומי נשים נשארות עם צלקות נפשיות ופיזיות לכל חייהן כשלא תמיד ניתן להחזיר אצל קורבנות הטיפוח את הגלגל לאחור.
    יישר כוח חברה!
    אין כמוך!

    חלי בן דויד
    יועצת תדמית אישית ואנטי אייג'ינג.

    [הגב]

  18. הי לילך,

    אכן תופעה בלתי ראויה של גניבת לקוחות בידי אחרים.

    מן הראוי לפעול משפטית.

    בהצלחה לך,

    מוטי

    [הגב]

  19. לילך שלום

    ראשית העניין הוא פלילי לחלוטין
    לא ציינת שני אספקטים נוספים בעניין
    1.כאשר אתה מחליט להסיר את עצמך מהרשימה וקיבלת אישור לכך אותו אדם לאחר זמן מה ממשיך לשלוח שוב וטוען שזו תקלה
    לא תקלה ולא בטיח אלא שיטה של הרבה גורמים בענף מהגדולים והקטנים כאחד אף אחד לא בוחל בשום דרך באילו שזה יעזור לו/ה
    2.יש נושא האחריות על המוצרים שאתם משווקים ונותנים 100% אחריות למי שלא יהיה מרוצה כספו מוחזר לא דובים ולא יער רק לאחר מסכת איומים ולחצים האנשים נעתרים מאז אני כבר לא מאמין לאף אחד מכם ולצערי גם לו לך ראי ידידך עמרי ואוריאל
    ככה לא בונים את השוק ככה מוציאים לו שם רע וכנגזרת מכך אנשים מדירים רגליהם
    3.מיילים צריכים להישלח במינו נמוך ולא אגרסיבי כפי שעושים חלק מהקולגות שלך

    תפני לעו"ד טוב בטרם כולם יפגעו מכך

    בברכה צחי

    [הגב]

    עמרי רווח Reply:

    שלום צחי,
    קראתי עכשיו את התגובה שלך,
    אני מניח שבהתייחסותך לעמרי אתה מתכוון אלי.
    (אין הרבה עמרי אחרים בסביבה)

    האחריות שלנו תקפה תמיד בדיוק כמו שאנחנו מבטיחים,
    יש לקוחות שביקשו החזר, קיבלו ויעידו על כך.

    אני מזמין אותך ליצור איתנו קשר לבירור העניין, או לכתוב לי פרטים נוספים כי על פניו זה לא הגיוני המקרה שאתה מתאר.
    052-3545645, 074-7035311
    omry@revach.com

    עמרי רווח

    [הגב]

  20. יישר כוח לילך!!!
    כאחד שעושה את צעדיו הראשונים בתחום, אשמח למיגור התופעה וליצירת קוד אתי לתחום.
    גם אני מקבל מיילים מאנשים וגופים שלא נרשמתי אליהם וזה מרתיח.
    מאחל לך הצלחה ואם אוכל גם אסייע בדבר כי זה בנפשנו
    יוני גלי

    [הגב]

  21. מסכים עם כל מילה,חוק הספאם רלוונטי לעידן קודם,חוק הספאם צריך להיות רק חלק קטן מתוך חוק מפורט בעל משמעות גדולה יותר ברשת.

    [הגב]

  22. היי לילך,
    כל הכבוד על שהרמת את הכפפה,
    ובחרת לזעוק את זעקתם של אלה שבוחרים לשמור על זכות השתיקה.

    כולנו מאחוריך.
    אוהבים אותך, לילך.

    יניב לב ארי
    פרסום לב ארי
    מומחים לפרסום בגוגל וביוטיוב
    גם לך מגיע 200 שקל לפרסום בגוגל, קבל קופון פרסום בחינם

    [הגב]

  23. שרון דידי 03/01/2012 3:33 pm

    לילך
    כל הכבוד אני מאשרת כל מילה בפוסט, צריך לכתוב ללקוחות שההרשמה היא אוטומטית, מה שלא נעשה ברב המקרים

    שרון דידי

    [הגב]

  24. היי לילך
    הזכרת נקודה מאוד רגישה גם כמקבל המון מיילים כאלה מבלי שנרשמתי אבל בעיקר כמשווק דרך רשימות תפוצה.
    מקווה שמישהו ישים לזה סוף כי זה מלכלך על כל התעשייה.

    [הגב]

  25. נעמה כהן 03/01/2012 2:35 pm

    שלום לילך,
    לא רק שזו חוצפה ממדריגה ראשונה, זה מרגיז פולשני ולא מקובל – זה גם רמה ממש ירודה (ואני בטוחה גם פושעת) של "שיווק באינטרנט".

    חבל שבגלל שהתחרות גדלה, יש כאלו שמנסים כל מיני "קיצורי דרך" (וגם מציעים אותם לאחרים!!) שמדיפים ריח לא נעים של מניפולציה ושל זילות…

    יש פה גם זלזול בסיסי באינטיליגנציה (ולא רק) של הציבור שצורך את התכנים.

    אבל אנחנו לא טיפשים כמו שחושבים – נמשיך לצרוך את התכנים של אלו שיש להם יושרה כמוך, לילך, ונוותר על התענוג המפוקפק של הברנז'ה המזלזלת.

    כתובת המייל שלי, הזמן שלי, תשומת הלב שלי, וכן – גם הכסף שלי חשובים לי מדי בשביל להעביר אותם לאנשים שאין להם יושרה.

    תודה, לילך, שאת לא כמוהם.
    עלי והצליחי
    נעמה

    [הגב]

    לאה סידן Reply:

    היי לילך,

    אני מסכימה לכל מילה שלך.לצערינו יושרה ואתיקה זה עיניין של בחירה אישית.הרבה משווקים מנצלים את הפירצה בחוק הספאם,שמותר פעם אחת לפנות לנמען ולבקש את הסכמתו.
    העיניין הוא שכל אחד פונה בפעם הראשונה,ומכל הפניות ביחד תיבת האימאיללים שלנו גדושה ומתפוצצת מאימאילים שלא ביקשנו,שלא מעניינים אותנו ומאנשים לא מוכרים לנו.ישנו גם מנהג לא אתי שמשווקים מוכרים כתובות אימאיליים מרשימת התפוצה האישית שלהם, לפחות זה קיים בחו"ל. מנהג יותר מטריד ,שמשווק מפיץ וממליץ על משווק אחר "חבר שלו"שלא מוכר לנו,לכל רשימת התפוצה האישית שלו.

    [הגב]

  26. לילך,
    נושא חשוב מאד וכל הכבוד על כתיבת הנושא.

    יצא לי לדבר לאחרונה עם לא מספר משווקים ברשת שסיפרו כמוך שהנושא מאד מכעיס ומרגיז אותם, בעיקר לאור העובדה שזה מטעה את הציבור ויוצר שם רע לכלל קהילת המשווקים.

    כל הכבוד לך על היוזמה לכתיבת קוד האתיקה.
    הדס

    [הגב]

  27. הי לילך,
    אני מברך אותך על הצעד החשוב והאמיץ שאת עושה. אכן הרצון שלנו ללמוד ולהתקדם עולה לנו בהצפה בלתי אפשרית של מיילים שרובם כותרת גדולה לתוכן עלוב ומן הראוי להסדיר את התחום.ישנו עניין נוסף שלא התייחסת אליו ולדעתי גם את חוטאת בו מידי פעם והוא הרישום לוובינר שאוטומטית מכניס אותך לפחות לרשימת תפוצה אחת נוספת אם לא יותר וזאת מבלי לבקש את רשותך לכך.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי ברק,
    כבר התייחסתי לכך קודם לכן
    אם מדובר בהרשמה לוובינר שמועבר ע"י שניים שכל אחד מהם מעביר ומשלים תוכן הרי שאלו וובינרים עם תוכן משותף
    וכשזה קורה, מצויין ממש בדף עצמו כי השם מועבר לשני אלו שמעבירים את הוובינר ואז כמובן מצויין שניתן להסיר את השם מהרשימה
    במקרה שהתוכן משותף – זה נראה לי לגיטימי

    [הגב]

  28. יישר כוח לילך

    דבר ראשון – אני לא מבינה את הזהירות הרבה שלך ושל הגולשים מלהזכיר שמות. אם נעשה פה דבר בעייתי, והוא עלול לפגוע בעוד רבים אין פה בעיה של לשון הרע עד כמה שאני מבינה. להיפך.

    דבר שני – בתור התחלה אולי כדאי פשוט לצלם את התהליך: איך לוחצים על קישור ומתקבל מייל מצד ג וכו'. לעשות את זה בפועל, לצלם ולפרסם ביוטיוב כאחד הטיפים שלך, לזהירות (השפה המשפטית עושה לי שחור בעיניים וקשה לי לעזור בניסוח 🙂

    דבר שלישי – כמו שנאמר באחת התגובות, איתי פז יצר מערכת כזו שהשימוש בה בחינם, אבל הוא אומר בפירוש (שמעתי אותו בע"פ, לא זוכרת אם מציין את זה בהדרכות על המערכת) שיש לרשום שההקלקה על הקישור מהווה הרשמה וכו'. אם כי זה ודאי פותח פתח גדול לדברים לא חוקיים

    תודה שכתבת את הדברים

    [הגב]

    מייק Reply:

    אם את מזכירה שמות. השם שציינת אחראי להרבה מאוד מהפעילות השחצנית והמתנשאת של משווקי האינטרנט בארץ. הוא אחראי לסקריפט הזה, ולעוד הרבה פעילות שמטרתה היחידה היא לקחת לך את הכסף וזה הכל!
    באחד מהשיעורים שאני הייתי נוכח הוא לימד איך כדאי לציין באתרים כתובות מזויפות באיים נידחים בעולם כדי להימנע מתביעות. זה מספר הכל על הבן אדם.

    [הגב]

  29. לילך שלום
    אני המומה.
    זה באמת מרגיז לקבל טונות של אימיילים ממקורות שאין לי שום מושג ואני אפילו לא זוכרת אם או איך נרשמתי לרשימת התפוצה שלהם. וזה קורה.
    לצערי, נאלצת לסנן מכתבים כאלו: לוחצת על "סמן כנקרא" מבלי לפתוח בכלל.
    מה שאותי מטריד זה האם כאשר נרשמתי לתוכניות שותפים בעבר (ונרשמתי), יש סיכוי שבכך אגרום לצד ד' כלשהו לקבל ממני ספאם או פרסום של חומרים שלי מבלי שאותו אדם ביקש את זה ממני באופן מפורש, איך אני יכולה לדעת ולמנוע מעצמי את זה?
    מקווה שהשאלה שלי ברורה.

    [הגב]

  30. היי לילך,
    חוץ מתמיכה בצעד שלך להוביל לקוד אתי בתחום השיווק באינטרנט.
    אני מחזק את ידייך, אולי בתמימות, אבל את נכנסת ל"גוב אריות",
    בהצלחה.

    [הגב]

  31. לילך שלום.
    שמח שהרמת את כפפת האתיקה בתחום, שלמעט קבוצה קטנה (בעיקר שרשרת תלמידיו של אמיר הרדוף) הבונה את עצמה על לימוד הדדי ושיתוף פעולה, רוב משווקי האינטרנט רואים את התחום כתחרות של הכל בכל ומלחמת קיום תוך ניצול חולשת האחרים.
    אנו מבחינים בשלוש רמות:
    1. הרמה הפלילית/עבריינית, שמכסה כל פעילות הנוגדת את החוק
    2. הרמה החוקית, הכוללת את כל הפעילות במסגרת הציות לחוק.
    3. הרמה האתית, המכסה את כל הפעילות שהיא חוקית אבל גם אתית.
    בין רמה 1 ל 2, מבדיל הרף החוקי, ובין רמה 2 ל 3 מבדיל הרף האתי.
    המחלקר מראה שארגונים אתיים מצליחים טוב יותר הן בעסקים והן בהשרדות.
    קיימת בישראל עמותת "שבי"ל" (מלכר) המקיימת פעילות ענפה בפיתוח קוד אתי לארגונים.
    אם זה מעניין אותך אעביר לך פרטיי קשר עימם.
    בברכה, אורי.

    [הגב]

  32. היי לילך,

    מאמר מעולה,

    שמי צבי ואני מפתח בפייסבוק כבר חמש שנים,

    הייתי שמח לעזור לכם בפייסבוק.

    הסרטון שלך מציד הודעת שגיאה והעמוד לא אופטימלי באפליקציה, הנה תמונה:
    http://postimage.org/image/m7gjx46s1/

    אנא צרי עימי קשר ב09-7722489 או 054-8103095.

    צביקה

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי צבי,
    תודה!
    לא הבנתי מה זו הודעת שגיאה – אני לא רואה אותה בצילום המסך ששלחת לי
    אשמח להבין יותר

    [הגב]

  33. דליה הוכברג 03/01/2012 10:25 am

    לילך היקרה
    אני מחזקת את ידייך ושוב כל מה שאת עושה הוא לטובתנו. חושבת כרגיל עלינו ונותנת כלים.
    תודה תודה

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי יקירתי,
    תודה רבה…

    [הגב]

  34. אתיקה זה בסיס הפירמידה

    [הגב]

  35. שייקה 03/01/2012 10:00 am

    מה שתארת נראה באמת לא כשר בעליל
    בהצלחה עם מיגור התופעה

    [הגב]

  36. שלום לילך…אני הייתי רוצה להוסיף דבר אחד והוא:אני בן אדם טוב תמים ששומר על החוקים אני אוסף כבר שנתיים שם לשם כדי להרכיב לי רשימת תפוצה.כל אחד יודע שזה דבר קשה,לעמול ולבנות רשימת תפוצה.והנה בא איזה ארחי ~פרחי ועושה לו רשימת תפוצה כאילו הוא ראש הממשלה.
    לילך אני סומך עלייך שתעשי את העבודה שלך.
    ואני איתך בקטע הזה באש ובמים
    תודה ובברכה
    יאיר~שאולוף

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי יאיר,
    תודה רבה על התמיכה…
    אכן רשימת התפוצה היא דבר יקר מאין כמוהו ויש לשמור עליה בכבוד הראוי

    [הגב]

  37. אבי רוזנפלד 03/01/2012 9:21 am

    הי לילך,כותרת המייל, נזעקתי לעזרה ולכן מיד פתחתי את גוף המייל ונאלצתי לעבור על כל הטקסט על מנת לעזור לך כפי שביקשת, מסתבר כי עשית שימוש שיווקי במייל זה והייתה כאן הטעיה, פתחתי כי ביקשת עזרה, אני קורא ואת משווקת את מוצרייך החשובים אבל זמני היקר מתבזבז כי באמת לא התכוונתי כעת לקרוא חומר נוסף על שירות נוסף, אעשה זאת בזמני הפנוי כשארצה אם ארצה, מספיק מייל אחד כללי, המצב די מתסכל, לא מדובר רק בך, מדובר בקבוצה גדולה של מומחים אשר כל בוקר אני קורא כותרות כאשר האחת קריאטיבית מהשנייה וכולם נותנים מתנות בשווי כספי רב, כולם מספקים חינם חינם אם רק אפתח, ארשם, אבצע פעולה, ובכן, לי ברור שהכותרות הנ"ל בעצם רוצות את כספי ופחות את טובתי האישית, כי אם היו רוצים כך היו מתייחסים בכבוד רב יותר לכתובת המייל שלי ולא מתחרים בינם לבין עצמם מי ראשון שולח, מי משכנע יותר ומי מגייס יותר וכל זאת על חשבון ההודעות החדשות בתיבת המייל שלי, נכון הדבר שאני אישרתי, כולכם הייתם נחמדים בהתחלה, אבל כמות כזאת של נחמדות לוקחת שעות עבודה יקרות מפז. האמינות צוללת כשכך משווקים את המוצר החשוב שלך וחבל, רציתי לתת לך את מספרו של עו"ד הדין שלי, כי הוא מצוין ומביא תוצאות אבל גם אני מבין שאין בזה תועלת, כי התועלת היחידה אשר מעסיקה אותך במייל זה הוא תלמידים חדשים, אם כך גם כאן אני רואה הטעיה, אם תהיי לרגע כנה עם עצמך וודאי שתבחיני כי דברי נכונים אם כי מכעיסים, אבל זאת את הרי שמבצעת פעולות כאלה כמו גם חברייך, את לא באמת רצית את שרותיו הטובים של עו"ד, מצאת כותרת שיש בה חדשות ורתמת אותה לצורך שיווקך, מזמן רציתי לכתוב על פעילות זאת, הבוקר כבר לא יכולתי לשתוק, אני מניח כי תגובתי לא תופיע, אפשר להבין.. ואם תופיע זה סימן קלוש כי את רוצה לשפר, אולי את תהיי הסנונית הראשונה שתחליט לפעול בדרך אחרת, יום נעים ומלא עסקאות, אבי

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    אבי שלום רב,
    לא ממש ברור לי מהו המוצר שלדעתך אני מוכרת כאן במייל
    ומדוע אתה חושב שאינני צריכה עו"ד שיעזור לי בניסוח הקוד האתי של התעשייה.
    אני יכולה לומר לך שיש כאלו שנרתמו למשימה כדי באמת ליצור קוד מוסרי חדש.
    בנוגע לתוגות האם יופיעו או לא – מעולם לא סיננתי תגובות גם כשהן היו רעות ואפילו פוגעניות
    תגובה אחת מכעיסה במיחוד לא הופיה כאן כי היא פשוט לא ניכתבה לכן היא ניכתבה אלי למייל וזה קרה לפני שנה וחצי כשסיפרתי את הסיפר של סבתא שלי ניצולת שואה (ממש לפני ערב יום השואה)
    מישהי שלחה לי מייל, שאני לא שוכחת עד עכשיו, וכתבה שאני מנצלת לרעה את הסיפור של סבתא
    לא היתה שם שום מכירה, לא כתבתי מילה על עצמי רק את הסיפור שלה – רציתי שיראו ויכירו אותה – היא חגגה לאחרונה 94!!!
    זהו,
    מקווה שהבהרתי את עצמי….
    אני יכולה לומר לך בביטחון שכשאציע ואשווק את מוצרי ושירותי אני אכתוב על כך ןבטו לא אעביר את הפרטים שלך לצד ג' מבלי שתדע שאתה נרשם כדי לקבל אותם ממנו.
    לילך

    [הגב]

    איילה Reply:

    אבי ולילך שלום
    זכותו של אדם לשווק את מרכולתו וזכותו לא לפתוח דואר.
    הנושא כאן שימוש נוסף לאישור שניתן למשהו מסוים בזה עסקינן.
    יום מבורך
    איילה.

    [הגב]

    אבי רוזנפלד Reply:

    ובכן לילך אם אלה פני הדברים, קבלי את התנצלותי הכנה, מצרף את מספרו של עו"ד שלי נחום: 050-5222775 הוא בהחלט ישרת אותך נאמנה, יום מקסים, אבי

    [הגב]

    איילה Reply:

    לילך שלום

    לפני הפנייה לעו"ד חשוב לציין שיש נו אזכור כמצוין בהמשך. כך שפלילי זה לא, אך זה אינו אתי ופוגם בכמה כלי שיווק.

    "דיוור זה נשלח אליך כיוון שהנך רשום במאגר מידע מורשה מספר ……….. החברה מפעילה את אתר ….. באתר
    מספר סוגי הרשמות הכוללות את אישור התקנון לשליחת דיוורים: שליחת קורות חיים, פתיחת כרטיס
    ביקור, הרשמה לעידכונים או הרשמה בדף נחיתה הכולל סימון תיבת צ'ק בוקס לאישור שליחה דיוור אלקטרוני"
    מקווה שעזרתי
    איילה

    איריס Reply:

    אבי, מסכימה איתך לגמרי

    [הגב]

  38. היי לילך,
    לפעמים מצויין שזאת הרשמה אוטומטית. האם אז זה בסדר לדעתך?
    או שכל שימוש בפיצ'ר הזה הוא אינו חוקי?
    חני

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    אני לא חושבת שזה בסדר מהסיבה שאין לי מושג עדיין לאן אני מגיע בצד השני של הקישור, תעבירו אותי ואז תנו לי להחליט אם אני רוצה להירשם לרשימה הנוספת או לא…
    אני לא חושבת שזה עיניין של חוקי או לא, זה עיניין אתי

    [הגב]

    רחלי Reply:

    ומה עם כל ה"מתנות" שניתנות לנו ובעצם מדובר בהרשמה לרשימת התפוצה ?
    הרי לא כתוב "הירשם וקבל מתנה" אלא "הירשם לקבל את הדוח המצוין", "הירשם ע"מ לקבל טיפים" וכו'ובעצם – זוהי הרשמה לרשימת תופצה וקבלת מיילים נוספים בעתיד

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    רחלי,
    בוודאי שזו הרשמה לרשימת תפוצה ואין בכך כל פסול
    זה אומר שהתוכן מעניין אותך וכדי לקבל אותו עלייך להירשם וכאן נכנס עיניין מדיניות הפרטיות ותנאי שימוש שאומרים שמרגע זה את תקבלי תכנים והצעות שיווקיות ואת רשאית להסיר את שמך בכל עת
    "התשלום" שלך עבור התוכן הוא השם והמייל – את לא חייבת "לשלם" וזה בסדר גמור!

    ס.ס Reply:

    לדעתי מדובר בדיוק באותה גברת. גם רישום לוובינר שאוטומטית רושם אותך לרשימת התפוצה של מי שמעביר את הוובינר הוא עבירה על החוק, שכן בשום מקום זה לא נאמר ולא הסכמתי לכך במפורש. כדי להסכים להרשם לרשימת תפוצה צריך להיות רשום וברור לשני הצדדים שזו הכוונה.
    חבל שכל בעלי הרשימות מנצלים לרעה את העובדה שהאכיפה בנושא הזה כ"כ לוקה בחסר. זאת הסיבה היחידה שכולם מרשים לעצמם לעשות את זה- אף אחד לא הולך עם זה לבית משפט.
    במדינות מתוקנות כמו ארה"ב, מערכות הדיוור עובדות על כלל הרישום הכפול- אתה מקבל מייל עם קישור שאומר במפורש שאם ברצונך להצטרף לרשימת התפוצה עליך ללחוץ עליו ואם לא תלחץ לא תצורף. זה מבטיח שכל מי שרשום לרשימת תפוצה באמת רוצה בכך.
    הדרך היחידה לפתור את זה אצלנו בארץ זה פשוט ללכת עם זה עד הסוף ולתבוע (לנסות לפחות) ע"י עזרה מעו"ד מקצועי.

  39. לצערי התופעה ידועה אצל המשווקים הכי ידועים בישראל (וכמובן שלא אנקוב בשמות). יש גם סקריפט שרושם אותך אוטומאטית לוובינר מבלי למלא את הטופס, אלא רק בלחיצת הקישור במייל. ראו הוזהרתם.
    התופעה הקשה עוד יותר היא ניצול הלקוחות במוצרים שלעיתים לא עומדים בקריטריונים מינימאלים וגובים עליהם מחירים מופקרים.
    כיום אנו מנהלים תביעה נגד אחד המשווקים הידועים הללו, שגבה עשרות אלפי שקלים על מוצר מצוץ מהאצבע.
    אני שמח שחלק מהאנשים הידועים כמוך בתעשיית השיווק לעסקים הקטנים מתנהל באופן כה שקוף וכנה.
    כל הכבוד ובהצלחה.

    [הגב]

  40. איילה 03/01/2012 9:03 am

    לילך, חביבתי
    ראשית תודה על המגרות המחדשות, המחדדות, הצבעוניות והמעשירות.
    שנית, גם אני נתקלתי בתופעה זו.
    רוח השיתוף גרמה לאיבוד רוח האמינות.
    בצדק את טוענת שהדבר פגום מיסודו. חמור הדבר כי כולנו משתמשים בכלי הרשת והתנהלות כזו גורמת נזק וחוסר אמון כללי.
    הדבר יביא לאי שיתוף פעולה של הציבור.
    אי זכות הבחירה ואי שיקוף מלא יביאו גם לקריסת הכלי. שמירה על הגינות היא המפתח להצלחת הרשת ומניעת שרלטנות.
    יום מבורך
    איילה.

    [הגב]

  41. לילך, כל הכבוד!
    אין מילים בפי כמה שאת צודקת. זה מרגיז וחוצפני ואני שמחה לראות שגם את חושבת כך :)))

    [הגב]

  42. לילך היקירה
    מסכימה עם כל מילה שלך יש עוד כמה דברים שמכעיסים אותי בעיניין זה למשל כשאני נרשמת ליעור חינם ואח"כ מקבלת דיוור שלא קשור כלל לשיעור שנרשמתי אליו.

    מקווה שתצליחי לשנות אחפש עורך דין בין חברי

    רונית

    [הגב]

  43. לילך בוקר טוב,
    דברייך כה חשובים.
    באמת שאין לי מילים לתאר את התחושות שלי, את התסכול שאת מתארת ואבדן הפרטיות.
    אכן נראה לי שהפתרון הוא בידי עורכי הדין – אף שיש כאלה שלדעתי גם זה לא ירתיע אותם (צר לי על הפסימיות).

    אותן הבעיות יש גם בתחום השפות – הקלדות, תרגומים וכו' – שבהם מתרגם כלשהו יכול לקחת מסמך שמתרגם מסוים ביצע – ולהעביר אותו ללקוחות שלו, בתמורה לתשלום – כאילו מדובר בעבודה מקורית.
    גם כאן יש זכויות יוצרים.

    לכן, זו עוד נקודה להתייחסותך – אם מישהו מפרסם/יוצר קישור, עבור לקוחותיו שלו, לתוכן של אדם אחר – הרי זו גניבה גם מבחינת זכויות יוצרים, ולא רק מבחינת גניבת לקוחות.

    כל הכבוד ובהצלחה,

    גלית
    ה.י.ת – הדפסה, יעוץ ותרגום

    [הגב]

  44. כל כך מסכימה איתך… לצערי נכוויתי מזה לא פעם ולא פעמיים. אני כבר מתחילה להיות חשדנית למיילים שממליצים לי להירשם לוויבנר בחינם ואז אני מגלה שאני על רשימת תפוצה של גוף נוסף.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי רעות,
    במקרה הזה פשוט צריך לשים לב לרשום.
    זה בסדר להזמין אותך לוובינר משותף, רק חשוב שיצויין שלאחר ההרשמה את תמשיכי לקבל מיילים מהשותף לאותו וובינר
    הרי מדובר בתוכן וערך משותף שנותנים המזמינים.
    במקרה הזה את באמת יכולה להסיר את עצמך אח"כ מאותה רשימה.

    [הגב]

    ס.ס Reply:

    לדעתי את טועה לילך, זה בדיוק אותו המקרה, אין שום הבדל.
    מה זאת אומרת "הרי מדובר בתוכן וערך משותף שנותנים המזמינים" – הרי גם במקרה שדיברת עליו בכתבה מדובר על תוכן וערך.
    "במקרה הזה את באמת יכולה להסיר את עצמך אח"כ מאותה רשימה" – כנ"ל, את יכולה להגיד את אותו הדבר גם במקרה שעליו כתבת.
    מדובר באותה חוסר הגינות. המון פעמים קרה לי שפתאום התחלתי לקבל מיילים משם שאני בכלל לא מכירה כי לא זכרתי את שמו של השותף לוובינר שהתקיים מתישהו בעבר. אז מה אם אני יכולה להסיר את עצמי? מה שלא תקין פה זה העובדה שמלכתחילה קיבלתי את המייל המטריד שעכשיו מעסיק אותי ומבזבז את זמני. מי אמר שהסכמתי שהפרטים שלי יועברו באופן אוטומטי לרשימת הדיוור של אותו משווק? תנו לי לראות מיהו המשווק ובאיזה תחום הוא עוסק ואני אחליט אם להצטרף או לא. בדיוק אותה בעיה שעליה את מדברת בכתבה.

    [הגב]

  45. בס"ד

    ודאי צודקת, מחזק את ידיך
    בע"ה תצליחי
    רפאל

    [הגב]

  46. לילך היקרה,
    באופן כללי את צודקת ואני מסכים עם דברייך.
    עם זאת, אל לנו להתעלם מהעובדה שכאשר אנחנו פוערים חלון ענק לעולם האינטרנט אנחנו לוקחים אחריות גדולה על עצמנו. יש לנו נטיה לחשוב שמכיוון שאנחנו גולשים מתוך ביתנו הפרטי והמוגן לא יקרה לנו כלום כשאנחנו מתחברים לרשת בצינור ברוחב של אולם.
    זו הבחירה שלנו. לא ניתן להלך בשכונה מזרת אימה ומסוכנת בלילה ולהגיד לא יקרה לי כלום.
    לגבי אתיקה, אמנם כן יש לקבוע כללים לא רק לשימוש באינטרנט, כללים מושתתים על ערכים שצריך להנחיל לבני אדם ע"מ שלא משנה היכן תשימי אותם הם לא יעשו שימוש לרעה בסה שעומד ברשותם. זה נכון לאינטרנט, לכביש לבית למשפחה ולכל נגיעה ותחם בחיינו.
    בברכה
    עוז

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי עוז,
    מסכימה עם כל מילה ובעיקר בנוגע לאחריות שלנו במקרה הזה.
    אך עם זאת אני נוטה להאמין שכאשר אני נרשמת לרשימתו של אחד, אני מוגנת מכך שלא יעביר את פרטי לאחר.
    זה שאני רשומה אצלו בהחלט יכול להציע לי להירשם לרשימות של אחרים וזה לגיטימי – אבל הבחירה צריכה להיות אצלי אם לעשות זאת או לא

    [הגב]

  47. הי לילך,
    אני זוכרת שרק התחלתי להתעניין בנושא של שיווק באינטרנט לפני שנתיים בערך, אז דברו על מסחר בלידים. לא הסתירו את זה אפילו. אחר כך הבינו שיש עם זה בעיה. הכתובת שלי הגיעה לכמה מהמובילים בתחום בצורה כזאת ולא אזכיר את שמם מפאת כבודם.
    תודה על המאמר הזה,
    יום טוב והעיקר, תשארי אופטימית.

    [הגב]

  48. הי לילך,
    א. כיום משתמשים בזה רוב המשווקים בארץ, לא רק שניים.
    מדובר במערכת שלמיטב ידיעתי שייכת לאיתי פז (http://www.oneclickoptin.com/), בשם one click optin, וכמעט בכל השקה בחודשים האחרונים משתמשים בה.
    ב. אנחנו אישית משתמשים בסקריפט דומה משלנו, אך כותבים ממש בפירוש ליד הקישור שלחיצה על הקישור תרשום אותך לרשימת התפוצה של הצד השלישי.
    ג. רוב המשווקים לא רושמים אזהרה זו וזה באמת פסול אתית ואני מניח שגם חוקית.
    ישר כוח על העלאת הנושא.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי אורי,
    יכול להיות שהרבה משווקים משתמשים בזה – אני לא חושבת שזה כשר ונכון "כי כולם משתמשים"
    אינני יודעת למי שייכת המערכת אבל לא כולם מציינים ליד הכפתור שהפרטים שלי מועביר לצד ג' בעת הלחיצה על הכפתור
    תודה על התמיכה

    [הגב]

  49. דורון גור 03/01/2012 8:29 am

    את צודקת ב-100 אחוז. צריך להזכיר לאנשים שוב ושוב. כל אחד צריך לעשות לעצמו את האבחנה בין משווק שמעניק ללקוחות שלו תוכן איכותי לביו מקצרי דרך וספאמרים.

    לכל מי שקורא את התגובה – לא ללחוץ סתם על לינקים ממקורות לא מזוהים.
    להזהיר חברים.

    גם שהצטרפנו לרשימת תפוצה כלשהי תמיד אפשר להתחרט.
    אני למשל מאד לא אוהב כאלה שלא נותנים ערך משל עצמם ומגזימים בהפניות לאחרים ובמיחזור תוכן של אחרים.

    [הגב]

  50. ליאור 03/01/2012 8:25 am

    נראה לי שכל החבורה משתמשת בזה,
    לרא מכיר ולא הכרתי את איתי, את זוהר, את איתמר, את יעקוב, את יצחק, את איתי השני, אותך פגשתי בכנס שעשית עם מייקל בן דוד, ואגב גם לא נרשמתי לרשימת תפוצה.
    אני בטוח שיש העברה של רשימות התפוצה ביניכם באופן כלשהוא, ומאמין שיש יחסי מסחר בין חלק מהגורמים.
    עד כה לא השתמשתי, ולא מרגיש צורך להשתמש בשרותים בתשלום, וקיבלתי כמה טיפים טובים.
    הסרתי את עצמי מרשימה אחת והמיילים ממשיכים להגיע.
    שאולי גם חלק מהזליגה היא מהרב מסר שצריך לתת את הדעת בנושא.
    כל יום אני מקבל בממוצע 3-4 מיילים בנושא קידום חינם וכו'

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי ליאור,
    ראשית אני אעשה סדר ברשימות התפוצה וקבלת המיילים.
    1. ברגע שאתה נרשם לרשימת תפוצה יכול בעל הרשימה להפיץ מסרים של תוכן ןהצעות שיווקיות וזה בסדר.
    2. ברגע שאתה מסיר את עצמך, אתה מוסר מהרשימה הספציפית שנרשמת אליה
    3. זאת אומרת שאם אתה רשום ברשימה אחרת של אותו משווק אתה תמשיך לקבל מסרים אם הוא מוציא מייל לאותה רשומה, אם הוא מוציא לכל הרשימות – לא תקבל את המייל, ההסרה תשפיע על כולם
    חשוב לציין, אני רואה פסול בלהציע מוצרים ושירותים ולשווק – אני חושבת שזה נכון, חשוב ובעל ערך וכל בעל עסק צריך ללמוד לעשות זאת
    אני רק חושבת שצריך לעשות זאת בצורה נכונה ומכובדת
    בנוגע למשווקים שציינת – אינני יודעת מי מהם משתמש בסקריפט אם ביכלל

    [הגב]

  51. את כל כך צודקת!! כל הכבוד שכתבת ופרסמת – זה לא פשוט, ואני מקווה שתצליחי להרים גל גדול של מודעות לעניין.
    תודה לך!

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    תודה רבה!

    [הגב]

  52. לילך – כל הכבוד על הרמת הכפפה !!

    בהצלחה !

    [הגב]

  53. ענת עמרם 03/01/2012 7:58 am

    היי לילך
    איזה סינכרון!!!!!כשבניתי את הקורס שלי הבנתי שיש חשיבות ללמד גם כללי אתיקה מקצועית ,לבנות אותם כדיי לסנן שרלטנים או כאלו שמרשים לעצמם לעשות עם חומרים של אחרים כבשלהם ומה שציינת ככללי אתיקה אכן מדברים אלי מאוד.היום הכל די פרוץ ואין ספק שחשוב לאטום את הסדקים כדיי למנוע רוח פרצים.מבחינה אנרגטית אתמוך בך כדיי שתוכלי למצוא פיתרון פשוט בהרבה מלצאת עכשיו למלחמה אמיתית.יש לי תחושה שאפשר למצוא פיתרון אפקטיבי אחר יותר פשוט.עוד לא ברור לי מה .אפשר לעשות סיעור מוחות.אוליי להוסיףאפשרויות במערכת רב מסר ודומיה כמו: :א.להפסיק לקבל חומרים ב.להימחק מרשימת התפוצה ו-ג.האם אתה מוכן ששמך יעבור לצד ג ללא אישורך-כן/לא. ואז באופן אוטומטי לא יהיה ניתן לצד ג לצרף אנשים לרשימת התפוצה ללא אישורם והאישור או האיסור עצמו ייעשה דרך הרב מסר או כל תוכנה אוטומטית שכזו.מה דעתך?

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי ענת,
    נראה לי שכדאי להעביר את הרעיות של 3 האפשרויות למפתחי התוכנה של רשימות התפוצה
    אם כי חשוב לציין שלא הם אלו שיוצרים את הסקריפטים הללו – אסור להם ויש להם דרישות מאוד נוקשות מול חוק הספאם
    לדעתי מהכיוון שלהם אפשר להיות בטוחים.

    [הגב]

    ענת עמרם Reply:

    היי לילך
    שמחה שהרעיון נראה לך. ברור לי שמפתחי התוכנה של רשימות התפוצה הם בסדר גמור ושמהכיוון שלהם אפשר להיות בטוחים. רק חשבתי ששווה להוסיף אופציות כי בטווח הארוך האופציה השניה והשלישית יכולה לעצור את התופעה כך שהסקריפטים לא יעבדו. עכשיו אין לי מושג אם אני מדברת שטויות או לא כי אני ממש לא מבינה בסקריפטים ,אני מדברת לגמריי מהאינטואיציה וממה שמרגיש לי שיכול לעזור וגם נראה לי ששווה לבדוק שיתוף פעולה מערכתי עם כמה גורמים במדיה האינטרנטית כדיי לעצור את התופעה. מקווה שקצת עזרתי.אני מרגישה שאם נחשוב מחוץ לקופסא ונמצא פתרון יצירתי אפשר יהיה לחסוך הרבה כסף,זמן,תסכול במאבק שכזה.את מכירה אנשים בתחום,שווה לבדוק.

    [הגב]

    ורד Reply:

    בס"ד
    ענת,
    כל הכבוד על הרעיונות היצירתיים !

    לענת ולילך,
    יש לי עוד רעיון באותו הכיוון, שמערכות הרב מסר ודומיהם יחייבו מנגנון לאישור כל הרשמה לרשימת תפוצה.

    כיום יש משווקים שעושים כך מרצונם החופשי. וזה הולך כך:
    אחרי שנרשמים לרשימת התפוצה, מקבלים דף שבו כתוב:
    "תודה על הרשמתכם.
    ברגעים אלה תקבלו מייל לאשר את הרשמתכם.
    רק אחרי שתאשרו אותו, תכנסו לרשימה.
    סליחה על הטרחה הנוספת."

    ואז מגיע המייל לתיבת הדואר שהוקלדה, שבו כתוב כך:
    "קבלתם את המייל כי נרשמתם לרשימת התפוצה ….
    אם אתם מעוניינים להצטרף לרשימה, נא ללחוץ על הקישור …
    אם אינכם מעוניינים, אין צורך לעשות דבר".

    לילך,
    אולי תכניסי את זה לקוד האתי ?

    [הגב]

    רקפת Reply:

    האפשרות הזו קיימת בכל מערכת דיוור כולל "רב מסר" ו"שלח מסר". מכיוון שהחוק הישראלי לא מחייב זאת נוח למשווקים לא להשתמש באפשרות זו מכיוון שאז "יאבדו" חלק מאלו שכבר נרשמו.
    אתיקה היא דבר מאד גמיש. כל אחד חושב שמה שהוא עושה הוא טוב, חשוב, עוזר ותורם ללקוח. כל אחד מעביר את הקווים האדומים שלו במקום שנוח לו

    [הגב]

  54. אין ויכוח על מהות המעשה שהוא -לדעתי-גניבה מהסוג הלא מתוחכם.
    לדעתי יש חוק בנושא זה ואם אין מן הראוי לחוקק חוק שיענה על עבירות מסוג זה.
    עד אז, נחנך את ילדינו שלא יעשו דברים כאלו 🙂

    [הגב]

  55. לילך,
    את מאוד צודקת. אין לי אמון בכל המיילים המתקבלים מכל החבורה שאני קורא לה "מפיצי הפורמולה להקמת עסק בחינם". רק אתמול כתבתי תגובה לאיתי יעקבסון ששמו מוכר לך, שאינני מאמין לכל ה"ב ח י נ ם " המופיע בבנר שלו שהועבר אלי מזוהר עמיהוד ומארז בן שוהם ואחרים בחבורה. את כל החבורה סימנתי בג'ימל שלי כ"זבלנים" והדאר מהם נשלח אוטומטית לספאם מבלי שהם מטרידים אותי יותר. מאידך הבחינם שלך הוא באמת חינם ועל כן אני עדין לא סימנתי את הדאר ממך כדאר זבל. השימוש ברב מסר פוגע בשמכם הטוב. משום שהדאר ממנו הוא אוטומטי ולעולם לא יכול להיות אישי. זה מאוד מטריד.

    נ.ב. אני מקווה שתפרסמי את תגובתי הקשה. או לפחות תכתבי אלי באופן אישי לכתובת המייל הפרטית שלי.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי דניאל

    שים לב שאינני "מסננת" תגובות גם עם הם לעיתים "פוגעות" בי.
    לילך

    [הגב]

  56. Rafi Sela 03/01/2012 7:54 am

    שלום לילך,
    אני לא עורך דין אבל מצוי ברזי האינטרנט בצד הביטחון
    את צודקת 100%!!!!
    זו גניבה לכל דבר ועניין ויש היום במשטרת ישראל מחלקה מיוחדת עם כי קטנה ובתקציב זעום שצריכה לטפל בכך. אני ממליץ להעביר אליהם את הנתונים.
    יש לדווח לרשת (גוגלֿ , מיקרוסופט, פייסבוק וכו') על התקרית עם מוא הפרטים של הגונב והתופעה.
    יש לפנות לחברות הדוור כמו שלך ולדווח על כך גם כן. כנראה שהם צריכים לבצע התאמה נוספת של הביטחון לשירות שלהם.
    רק אז!!!! אפשר לעבור לאתיקה…..
    אם לא נבער את הפושעים כבר מהתחלה כל מערכת הדוור והשווק ברשת ילך לטמיון
    רק הבוקר התבשרנו על פריצת כרטיסי אשראי ועוד היד נטוייה
    לא להתיאש!!!!
    את עושה עבודה מבורכת ועל כך מגיעה לך תודה גדולה
    כל טוב
    רפי סלע

    [הגב]

  57. יפית איטח 03/01/2012 7:23 am

    ללילך דרור ,
    מסכימה לכל מלה שכתבת ..
    תבורכי על היוזמה ! הגיע הזמן לעשות סוף פסוק וסדר לכל אלו שמשיגים במירמה כתובות מיילים ..

    [הגב]

  58. כל כך צודקת!
    בזמן האחרון אני מקבלת כל כך הרבה מיילים פירסומיים, ואין לי מושג איך הם מגיעים אליי. אני אף פעם לא לוחצת על קישורים כמו שהראית למעלה, ואני תמיד מסירה את עצמי מרשימת התפוצה. אבל ממשיכה לקבל את אותם מיילים, כאילו ממישהו אחר (אותה כותרת, אותו תוכן)
    ממש מרגיז ומקומם!
    כל הכבוד על הובלת המהלך!
    אולי תתייעצי עם ד"ר שכנוע ? (;

    [הגב]

  59. מה דעתכם? אם את/ה עורכי דין אשמח לקרוא גם את חוות הדעת המקצועית…

    [הגב]

    רחל Reply:

    היי לילך,

    אין עליך !!!
    גדולה כתמיד ! אמיצה !
    אמיתית !
    ברוכה תהיי בפועלך!
    רחל

    [הגב]

שלח תגובה