יומן מסע ההשקה – חלק א'

לפני שבועיים בדיוק הסתיים מועד ההשקה של בית הספר לשיווק באינטרנט, כפי שכבר כתבתי…עמדתי ביעד של 100 נרשמים והאמת היא שאפילו עברתי אותו ביותר מ – 20% (!).

הכנת התכנים להשקה עצמה ארכה לא מעט זמן והיא דרשה תיכנון מפורט של כל המסרים מהניסוח שלהם, דרך מועד הפירסום שלהם ודרך הרשימות הרלוונטיות בתפוצה, המאמרים שנכתבו באתר, הקמת רשימות תפוצה ממוקדות, הכנת הבונוסים ועוד ועוד .

לכאורה הדבר נראה פשוט אלא ש – זה דרש ממני יכולת לצפות את שאמור להתרחש, ויותר מזה להאמין שאוכל לעמוד ביעד ו"לספק את הסחורה", בעיני עצמי כמובן.

למזלי (ואולי בעצם לא רק מזל) זה קרה.

איך מודיעים על מוצר חדש

על פירסום "בית הספר" ועל השיווק שלו חשבתי לא מעט, קיימתי הרבה פגישות של סיעור מוחות mastermind ל"איך לעשות את זה", עלו לא מעט רעיונות, חלקם מעולים (אני עומדת להשתמש באחד מהם למשהו אחר בקרוב…מבטיחה לספר) וחלקן קצת פחות אך עדיין ניתן לעשות להם concept extraction (הרחבת הרעיון והמינוף שלו). אחת המחשבות הראשונות בתהליך היתה לפרסם את פתיחתו של "בית הספר לשיווק באינטרנט" ברשתות החברתיות וליצור סוג של תחרות שבה ינתנו מס' מילגות למנצחים בתחרות (ירדתי מזה מכל מיני סיבות ובעקבות התייעצויות שונות שקיימתי עם אנשים בתחום)

קביעת התאריך להשקה

האמת היא שאת מועד ההשקה החלפתי פעם אחת, במקור הוא היה אמור להתקיים בדיוק 9 חודשים אחרי שהעלתי את המאמר הראשון ל"אויר" והכוונה היתה לספר על חווית "ההריון והלידה" של מוצר חדש (כבר הכנתי מס' מסרים שהתאימו לנושא זה – עבודה של כמה שעות טובות).

אלא שהזמן עבר ולא הספקתי להכין את כל המערכת כולל התכנים של בית הספר עד מועד זה ולכן, (זה לא היה פשוט) קבעתי מועד חדש, שהוא יום הולדת שנה לאתר. אם להיות כנה עד הסוף, לא פעם ולא פעמיים היו לי מחשבות והתייעצויות לדחות גם את מועד ההשקה השני בגלל כל הסיבות "הנכונות" כמו שהחומר לא מוכן, אין לי זמן להכין וובינר, לא הספקתי להכין דו"ח (שבסוף כמובן הוא כן היה מוכן), אני לא ישנה בלילות, שכחתי מה זה ספורט, כל הגוף כואב ועוד עוד, אלא שגם הבנתי שאף פעם זה לא יהיה מוכן ומושלם כמו שאני רוצה והחלטתי ללכת על זה בכל הכח.

מה כותבים ועל מה מספרים

מרגע זה, אני יכולה לשתף אותך בכך שמספר המסרים שהוכן מבעוד מועד היה ידוע לי מראש, מה שלא היה ידוע, מה כמות המסרים ומה יהיה תוכנם של אלו שיצאו במהלך ההשקה ולשם כך היה צורך במעקב צמוד על ההתרחשות ולא רק בגלל הסקרנות של מה יקרה…

דאגתי "לדווח מהשטח" און ליין מה קורה, כמה נרשמים, כמות הפניות וכמות המתעניינים – שיתפתי אתכם בכל מה שקורה, שיתפתי במה שעובד ושיתפתי גם במה שלא…

מה גיליתי בדרך…

בכל התהליך הזה שמיד אתן את ראשי הפרקים שלו, גיליתי משהו שהיה שווה את כל התהליך גם אם לא הייתי עומדת ביעד (אני מודה שאם לא הייתי מצליחה זה היה מאוד מתסכל אבל..) ומה שזכיתי לגלות זה את "הישראלי המפרגן".

כישראלית תמיד היתה בי התחושה, שהציניות והחיספוס שלנו, שנובעים ממיליון סיבות (אולי מוצדקות), שמים אותנו במקום לא נעים לחיות בו, מקום שקוציו של הסברס כל הזמן דוקרים ומכאיבים, וגם אם מתוק בפנים, עד שמגיעים ל"בפנים המתוק" אנחנו סובלים לא מעט פציעות.

אבל דווקא כאן, בתהליך המאוד אינטנסיבי של הצפה לא קטנה של מיילים, של שיתוף בתהליך, של ה "דיווחים מהשטח" גיליתי את ה"בפנים המתוק" של כל כך הרבה אנשים שבאמת באמת ריגש אותי ונתן לי כוחות להמשיך.

אני חייבת להודות, שהיו כמובן דקירות וארס והיו לא מעט תגובות לא נעימות (בלשון המעטה) והיו נטישות ועזיבות של רשימות התפוצה (עזבו אותי במהלך ההשקה 232 איש – ספרתי כל אחד כי הייתי צריכה להיפרד), אך לצידן היו כל כך הרבה מילות פירגון ותמיכה, כל כך הרבה טוב ונתינה ואפילו הצעות קונקרטיות לעזרה בתהליך שהתבטאו בטלפונים מפרגנים, במיילים תומכים, בתגובות באתר ובפייסבוק (כן גם מהקולגות), והאמת היא שבתקופה זו הצטרפו גם 175 אנשים חדשים.

דרך אגב, אין כמו הקולגות שלי באינטרנט – הם קהל מפרגן ומקסים ואני גאה להיות בתחום הזה וחלק מהם – הם אנשים שחיים את השפע ומבינים שפע מהו, דרך אגב נוסף, אני בטוחה שבקרוב נכין גם משהו משותף שיביא איתו המון אנרגיות וכיף!!!

אז טיפונת לפני שתוכלו לקרוא על התהליך בראשי פרקים, עוד דבר קטן….

אני בעיצומה של כתיבת דוח מפורט על תהליך ההשקה, אשר בו אני משלבת את כל הפרטים התוכניים והמיספריים של התהליך, אך כדי להשלים אותו ולתת מענה קונקרטי מעשי לכמה שיותר אנשים, הייתי שמחה לקבל מכם שאלה אחת שבוערת לכם והייתם רוצים לקבל עליה מענה בכל הקשור להשקת מוצר או שירות.

לשם כך אני מצרפת לכם כאן שאלון קטנטן בו תוכלו למלא את "השאלה הבוערת שלי בנוגע לתהליך ההשקה", אני ארכז את השאלות, אענה עליהן ואוסיף אותן לדו"ח המיוחד.

מיד עם מילוי הפרטים והשאלה הבוערת שלכם תקבלו ריכוז של ראשי הפרקים ל"איך מקיימים השקת מוצר/שירות" באינטרנט? + הנוסח המלא של המייל הראשון שהוצאתי לרשימת התפוצה עם כל הקישורים וההפניות שהיו בו…
***

דואר אלקטרוני
שם
"השאלה הבוערת" שלי בנוגע לתהליך ההשקה


***
כמו תמיד, אני אשמח לקבל את תגובתכם כאן בסוף המאמר Smile

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

6 תגובות ל “יומן מסע ההשקה – חלק א'”

  1. שרון מוזס ביטון 13/06/2010 10:51 am

    לילך היקרה ,
    אני קוראת את המסרים שלך ונדהמת כל פעם מחדש מהאנרגיות, התשוקה וההתלהבות שלך. את מעוררת השראה וזה ברור שבזכות כך את מצליחה במה שאת עושה . את ממחישה לכולנו את סוד ההצלחה – לאהוב את מה שאת עושה ולעשות את זה עם הנשמה ועם המון נתינה . אני לומדת ממך המון ועדיין לא מספיקה לעשות הכל כי את ממש מציפה במידע חדש ורק בשביל לקרא את כל המסרים שלך צריך יום עבודה שלם . אבל בכל זאת אני מקבלת ממך הרבה השראה ואפילו יש לי הצעה עבורך ואשמח לשוחח איתך על כך. אשמח אם תכתבי לי במייל את הטלפון ואוכל לשוחח איתך על כך . במידה ואת מעונינת כמובן. להשתמע
    שרון מוזס ביטון.

    [הגב]

  2. לילך הדרך שלך לרתום אנשים להיות שותפים לדרך מעוררת השראה.את מחויבת לדרך ולחזון שלך ומהווה מגדלור עבורי.
    הסיפורים האישיים שלך והדרך שעשית בתחום האינטרנט זו ששיכנעה אותי לקחת את הסיכון ולהתמודד עם העולם הזה שהפחיד אותי וכעת מהווה מקור לענין והתרגשות עבורי.
    הערכים המנחים אותך משתקפים בכל מעשה ופרסום שלך: פירגון, נדיבות, תרומה, אהבה ואמנונה.
    תודה

    [הגב]

  3. לאה סידן 11/06/2010 6:22 pm

    פרסום הספר שלך והשקתו ימתג אותך בדרוג של המומחים מומחים, אני משוכנעת שיש הרבה מה ללמוד ממך, ואשמח לקרוא את הספר שלך.

    [הגב]

  4. הי לילך,
    תודה על תהליך ההשקה.
    היה עוזר לי (ואולי גם לאחרים), אם במקום רק לציין את המסקנה או את הצעד – תסבירי בכמה מילים גם למה זה חשוב…

    [הגב]

  5. אילנה 11/06/2010 2:29 am

    היי לילך אני נפעמת מהמפעל הזה שאת בונה כאן ,את באמת גדולה מהחיים הנתינה שלך היא באמת משהו מיוחד שלא רואים הרבה ומהפירות כולנו נהנים אנחנו ואת -וזה כיף גדול!!

    אגב לילך נרשמתי לביה"ס אבל חייבת חייבת להתייעץ איתך.

    אילנה חיון-צדיק
    הורות טובה למתבגרים

    [הגב]

  6. היי לילך
    כרגיל מאמר מעולה
    כייף לראות את השקיפות הזו של הכוונות שלך ושל הידע שלך
    זה עוזר להבין תהליכים שיווקיים ומאפשר (לי לפחות) להאמין שגם אני יכל

    הרגשתי כך גם אחרי הקורס שלך לבניית אתר בוורדפרס
    ואני גאה להזמין אותך לביקור

    http://www.audio-didact.co.il

    מחכה לשיתוף פעולה……… 🙂

    גילעד פולק
    "להחכים בפקקים"
    הרצאות וראיונות באודיו להאזנה והורדה בחינם

    [הגב]

שלח תגובה