כל אחד יכול לשווק באינטרנט – כמו שכל אחד יכול להלחין – רק צריך להכיר כמה כללים…

כן, קלטתי, כל כך הרבה אינפורמציה – פשוט גודש של פיסות מידע שמפוזרות ברשת, בכל מיני קורסים והדרכות, סמינרי וימי עיון שכולם מנסים לתת מענה ולהבטיח "שקט" .

כל כך הרבה "רעש" יש שם ברשת, שקשה לשמוע מה כל אחד אומר, אבל אתם וודאי מכירים את המקרים בהם אתם נוכחים בחדר הומה אדם וקולות ובקצהו השני של החדר מישהו אומר את שמכם או מדבר על נושא שמעסיק אתכם ולפתע אתם מוצאים עצמכם עושים את הדרך לקצה השני של החדר כדי לשמוע טוב יותר ולהתערב בשיחה…השמיעה שלכם, לפתע פתאום מתחדדת ומתכווננת למה שמעסיק אתכם באותה עת.

עכשיו דמיינו אתכם נוכחים באותו חדר כשמוסיקה מתנגנת ברקע ופתאום מתנגן לו שיר שכולם מתחילים לזמזם אותו, לשיר וגם לרקוד, מן קונצנזוס כזה על "קטע מוסיקלי טוב".

חשבתי לעצמי, מה עושה אותנו קשובים ו"נתפסים" למוסיקה או קולות מסויימים דווקא ולא לאחרים?

מה יש שם שגורם לשמיעה שלנו להתחדד ולתת תשומת לב דווקא לקול או ללחן אחד במיוחד?

מה הופך שיר אחד ללהיט ושיר אחר לפחות. מה הופך שיר אחד ללהיט בקבוצת אנשים אחת ושיר אחר בקבוצת אנשים אחרת. מה הופך שיר או יוצר או להקה שלמה ללהיט בסדר גודל כל כך עצום כמו – בטהובן, באך, מוצארט, פינק-פלויד, ביטלס, אלוויס פרסלי, אבבא ועוד ועוד.

מה עושה אותנו קשובים לקמפיין אחד ואטומים לגמרי לקמפיין אחר?
מה הופך קמפיין לקמפיין מנצח, מהם מרכיבי הניצחון ומהם התנאים לעלייה למגרש התחרות הזו והאם ישנם בכלל תנאים כאלו?

לאחר הרבה הפיכה במחשבות הבנתי שאולי הסיבה לכך היא ה"קומפוזיציה".

קוֹ‏מְפוֹ‏זִיצְיָ‏ה ע"פ הגדרת ויקיפדיה הינה מִחְבָּר ופירושה הוא מיקום-יחד (com-position). היא למעשה תוצר היחסים בין אובייקט לבין מסגרת היצירה האמנותית, וכן בין האובייקטים השונים בתוך היצירה.. בבחירת הקומפוזיציה ממקם היוצר את האובייקטים כך שיובילו את הצופה/המאזין לאזורים שחפץ להפנות אליהם את תשומת הלב העיקרית.

בעולם המוסיקה, קומפוזיציה היא הלחנה = פעולת חיבור מוזיקה, אם בתווים, ואם באלתור (אימפרוביזציה) הפילוסופים היוונים וההודים העתיקים הגדירו את המוזיקה כצלילים המסודרים ב"מאוזן" כמלודיות או ב"מאונך" כהרמוניות.

המלחין צריך להכיר את תכונות הכלים שהוא כותב להם, סגולותיהם ומגבלותיהם.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.


כך בדיוק עובדת הקומפוזיציה בשיווק.

בשיווק יש מספר אלמנטים/רכיבים אשר השילוב בינהם הוא זה שיגרום לנו לתשומת לב מיוחדת באחד ולא באחר , אני קראתי לזה:

Marketing Compositionחיבור האלמנטים בשיווק בעסק של כל אחד מאיתנו יוצרים את היצירה המיוחדת אשר גורמת לחלק מהאנשים ל"שמוע" ולהידלק דווקא על היצירה שלנו ולא מיצירה של מישהו אחר.

המשווק, כמו המלחין צריך להכיר את הכלים, המערכות והתוכנות, סגולותיהם ומגבלותיהם כדי ליצור מערכת שיווק עובדת בהרמוניה.

חשוב לזכור, שחלק מהלחנים ערבים לאזניו של האחד וחלקם לאזניו של האחר ולכן צריך לבנות מספר קומפוזיציות, לחנים, דרכי שיווק כדי להגיע לכמה שיותר גולשים מעוניינים .

דוגמא מצויינת לשני מוצרים, במקרה הזה שני סרטים, ששווקו כל אחד בדרך אחרת והשיגו תוצאות שונות כל כך.

מה שמפתיע ומעודד כאחד – זה ששיווק טוב אינו דווקא שיווק עתיר ממון.

שיווק טוב הינו שיווק שמושך את תשומת הלב שלנו וגורם לנו לפעול הוא יכול להעשות באמצעות מסרים ברשתות החברתיות, באמצעות אתר האינטרנט שלנו, באמצעות פירסום, באמצעות סרט וידאו ועוד ועוד.

אז הנה אם כן 2 הדוגמאות:

הסרט "עולם המים" של קווין קוסטנר שהיה פלופ לאחר השקעה שלא ניראתה עד אז (175 מיליון $ אם אני לא טועה) שוווק בדרך המסורתית על פיה משווקים מרבית מסרטי הקולנוע עתירי ההון .
ומצד שני "פרויקט המכשפה מבלייר" הכניס 248 מיליון $ ועלות הפקתו הייתה רק 25 אלף $ והוא אחד הסרטים עם שיעורי הרווח הגולמי הגדולים בהיסטוריה !!! – סרט זה שווק בדרך מחתרתית באמצעות פרומים באינטרנט ובאמצעות קמפיינים מיוחדים – ובעיקר מה שייחד אותו לטעמי זו האוטנטיות של קבוצת הצעירים.

(ממליצה מאוד לקרוא בויקיפדיה על כל אחד מהסרטים – יש מה ללמוד! 🙂  )

כשהקמתי את בית הספר לשיווק באינטרנט תכננתי כבר אז 3 מפגשים גדולים שידעתי ברמת הכותרות מה יהיה בהם – היום אני יודעת בוודאות שמה שיהיה בהם זו לא רק הצגת הקומפוננטות – הכלים, המערכות והתוכנות, כי אם גם האסטרטגיות והטקטיקות הדרושות כדי ליצור את הלחן המיוחד של כל עסק ועסק אשר יוכל להישמע בתוך כל "רעש" האינפורמציה הקיים ברשת, למעשה כל בעל עסק שמבין את כח השיווק האינטרנטי חייב להכיר כלים וקומפוננטות אלו כדי לפרוץ ברשת.

כשהמשכתי לקרוא את ההגדרה לקומפוזיטור מתוך ויקיפדיה, צדה את עיני ההגדרה הנהדרת כי "מחבר המוזיקה לא חייב להיות מלחין במקצועו" וכל מה שהוא צריך כדי להלחין, כפי שכתבתי קודם, זה להכיר את הכלים, סגולותיהם ומגבלותיהם.

ומדוע כל כך אהבתי את ההגדרה, משום שאנחנו לא צריכים ללמוד באוניברסיטה את "מקצוע השיווק", כל אחד יכול!, כל שעלינו לעשות הוא להכיר את עקרונות הבסיסי ו…לעשות! לשווק!. הגישה הזו היא בדיוק הגישה של עולם ה – Web 2.0 באינטרנט, אשר תומך היום ברעיון היצירה והשיתוף של תכנים המועלים לרשת ע"י הגולשים עצמם, על ידי כל אחד ואחת מאיתנו. העולם הזה מאופיין ברמה גבוהה של פעילות ושיתופים בין אנשים ברשת, יצירת קשרים חברתיים, מקצועיים ועסקיים פשוט באמצעות ע"י יצירה והפצה מהירה של המידע בתוך הרשת

אם כך, כל מה שנותר לנו הוא להכיר את תנאי ההתחלה הכרחיים לפני "העלייה למגרש".

עלינו להכיר את הכלים, התוכנות , המערכות, והפעולות הנדרשות כדי להלחין את הצלחת העסק שלנו ולשווק אותו ברשת באינטרנט.

ממליצה לכם לתת הצצה לסרטון שהכנתי לקראת סידרת  3 הסמינרים הקרובים שאני עורכת שקראתי לה, איך לא?! – ק ו מ פ ו ז י צ י ה !

==> לחצו כאן על הקישור

http://www.MarketingComposition.com

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

18 תגובות ל “כל אחד יכול לשווק באינטרנט – כמו שכל אחד יכול להלחין – רק צריך להכיר כמה כללים…”

  1. מרוב דוגמאות לא הבנתי את המסר -מה הפואנטה?
    מה ניסת להגיד פה ? שצריך הרבה דברים כדי לשווק -כי זה אני כבר יודעת..
    אולי שיש לך המון דוגמאות לאנשים מצליחים -שזה טוב אבל מה צריך בפועל לעשות?

    [הגב]

  2. מיכאל 28/08/2010 7:39 pm

    היי לילך!
    קראתי את הכתבה ונהניתי ממנה. אני קורא וזורם איתך מבין את הדוגמאות… ממש נעים לקרוא.לא מילים קשות או הסברים מסובכים. כתיבה יפה וברורה. אחלה!
    ולעצם העניין. כמובן צודקת! הבעיה של הרבה אנשים (ומן הסתם לא פעם גם אני שם) שלא מתכוננים לפרויקט שמתכוננים לבצע ולא לומדים את הנושא. ולא משתמשים במוח שיש להם. חבל שכך
    ולך לילך לא נותר לי אלא להודות לך ולבקש שתמשיכי ותוסיפי ללמד אותנו מידיעותייך הרבות ושתמשיכי לעשות עוד הרבה שנים עוד הרבה דברים!
    ע ל י ו ה צ ל י ח י

    [הגב]

  3. היי לילך,

    ללא ספק מרגישים שלמדת המון ועשית כברת דרך ארוכה וחשובה בשנה האחרונה. ראשית ההערה לגבי הלינק היא במקום וזוהי שיטה בסיסית ביותר בקידום אתרים (כל עוד עושים זאת בטעם טוב, ולא מגזימים).

    ללא ספק אחת הבעיות המרכזיות של אנשים לעשות כסף באינטרנט, הוא לחבר את הנקודות. הם קוראים על הקמת אתרים, על כתיבת תוכן, על קידום אתרים, אומרים להם שצריך ליצור רשימת תפוצה. למעשה, כל הזמן אנו מופצצים באינפורמציה המתמקדת בנקודה אחת. זוהי הסיבה שמרבית האנשים שמנסים להיכנס לתחום הזה, מרגישים קצת בהלם.

    הצגת את הנושא יפה – קומפוזיציה, נתת לה שם טוב, הלקוח מעולם הדימויים של המוזיקה. אני עדיין חושב שהדוגמאות הגדולות שנוטים הגורואים לספק לנו, כמו ההצלחה של מקדונלד'ס, ושל מייקרוסופט, הן דוגמאות אולי טובות, אבל קשה מאוד להסיק מהן מסקנות מעשיות, אשר אותן ניתן ליישם בעסקים הקטנים. בכל אופן אני שמח שהרים את הכפפות ונטל על עצמו את המשימה ללמד את הקומפוזיציה כולה, מכיוון שזה מה שאכן דרוש לאנשים שרוצים להתפתח און-ליין.

    בהצלחה רבה,
    ויישר כח.
    יוסי.

    [הגב]

  4. אגב לילך איך מכניסים לכאן קישור לאתר או למדריך שלי באתר??

    תודה אילנה

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי אילנה
    זו הכתובת שך האתר שלך
    http://www.teenage.co.il/
    ברגע שתכניסי אותה עם ההקדמה של ה
    Http://
    אז כל מי שיחלוף על היקושר שלך עם העכבר שלו (הובר), הקישור ישנה את הצבע לכתום (ככה זה אצלי ) ואז אם הוא ירצה הוא ילחץ על היקשור ויגיע אליך

    [הגב]

  5. היי לילך, יישר כוח ,את כל כך מוכשרת ואפשר ללמוד ממך המון!

    אני אישית מאמינה גדולה בקומפוזיציה!! ,בשילוב הרמוני של הכוחות, היכולות, הכישורים והידע שבתוכנו ובמקביל שילוב כל אלה עם המשאבים של אחרים שמשלימים אותנו -יש כאלה שקוראים לכך סינרגיה!!, סנרגיה מופלאה שממנפת אותנו לגבהים ולתצאות בלתי רגילות.

    אני מאמינה בהכרה ביכולות שלנו עם צניעות שבאה מתוך ההבנה שיש לא מעט דברים, שכדי להשיגם עלינו לחבור לאחרים.

    אותו דבר בחינוך וביחסים בין הורים לילדים -קומפוזיציה!! – אם אנו משכילים לשלב את היכולות והצרכים שלנו כהורים עם היכולות הכישורים הצרכים של הילדים שלנו – זוהי סינגריה מופלאה, שממנפת את הילד שלנו לתוצאות אפקטיביות אמיתיות באמת ,שכל הורה שואף להגיע אליהן.

    לקבלת מתנה- המדריך השלם "לתשורת בריאה עם מתבגרים גילאי + 18 -10 "
    http://www.teenage.co.il/

    שנה טובה
    אילנה

    [הגב]

  6. הי לילך.
    אני קוראת את הטיפים שלך,
    את ההסברים. מנסה כל הזמן לחשוב איך אני מיישמת את זה.
    דברים רבים יישמתי , וחלק שלא מתאימים לי כרגע- ידחה לזמן אחר.
    חלק מהדברים עובד עבורי.
    רציתי לומר לך תודה.
    המשיכי להשכיל אותי.
    שנה טובה מאד לכולנו!
    אתי

    [הגב]

  7. לאה סידן 27/08/2010 11:24 am

    שלום לילך

    הקומפוזיציה שלך יש פוטנציאל להיות מוצלחת כי כל המרכיבים שלה משתלבים ביחד בהרמוניה מעולהת,ההתמחות שלך בתחום האינטרנט
    תהיה ממש מבוקשת בקנה מידה גדול.
    הטרנד העכשוי הוא מיתוג ושיווק באינטרנט, למי שהולך על "הגל הרביעי",( ריצ'רד פו) שזההעבודה בעזרת האינטרנט, יש לו סיכוי טוב להצליח,ולהגיע לתפוצה ענקית.
    הסרט “עולם המים“ של קווין קוסטנר שהיה פלופ לאחר השקעה שלא ניראתה עד אז (175 מיליון $ , לא זכה לתפוצה כזאת כמו הסרט"הסוד",
    שהיה בו פחות השקעה בהפקה.הסרט "הסוד" מתאים להלך הרוח של התקופה העכשוית,ולכן זכה להתעניינות רבה.
    כנ"ל לגבי ההלחנות והיצירות המוסיקליות הקלסיות, בהשוואה לשיר הידוע
    "פסוליה, לי ולך" וכו.

    [הגב]

  8. אורנה בבילה 27/08/2010 9:47 am

    בקרוב לילך, בעז"ה בקרוב …
    האתר שלי – נמצא כרגע בעיקר בראש,
    כי יש לי המון רעיונות, ומעט זמן ליישם…
    ופשוט אין לי מושג מהי כתובת ה – URL של הראש שלי !!!

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    בלי לחץ… לכל דבר העת שלו

    ערן שטרן קורא לזה חוק המינים
    כלומר , לכל צמח, בעל חי, יש את זמן הגדילה שלו בטבע
    וכך גם לעסקים שלנו

    [הגב]

  9. מסכימה עם כל מילה! אני מאמינה גדולה בכך שהשלם הוא תמיד יותר מסכום חלקיו… רק לא תמיד אנחנו זוכרים את זה ו"נתקעים" בחלקים.

    [הגב]

  10. הקומפוזיציה, או כמו שציטטת מויקיפדיה – מִחְבָּר, מחברת את החלקים ליצירה אחת.
    כל מי שמעוניין לחבר, בכל שטח בחיים, חשוב מאוד שיבין בקומפוזיציה – מתי ואיך נכנס כל חלק, האם הוא שייך בכלל, האם עיקרי או טפל, האם מרכזי או משני, האם נובע משיקול דעת או מהרגשת בטן, …
    אנשים שמצליחים בחיבור הם אנשים שמבינים קודם כל מה מטרת החיבור ויודעים לאפיין אותה באופן השלם ביותר. אנשים או עסקים שיוצרים לעצמם תמונה ברורה יותר של העתיד, מצליחים יותר בחיבור.
    ההצלחה ודאית יותר אצל אנשים שמזהים צורך ברור שנובע מחוסר, מודע או לא-מודע, אצל קהל היעד.
    החיבור הראשוני הנדרש הוא חיבור בין ה-company ל-society שלא לחינם נקראות בעברית בשם 'חברה' שזהו שורש החיבור.
    מסקנה מתבקשת משורות קצרות אלה: אנחנו עוסקים בקומפוזיציה כל הזמן, ברמות שונות, בתחומים שונים בחיינו.
    כל מקום שבו נלמדים העקרונות, יכול להועיל מאוד לאנשים שרוצים להצליח – בכל מעגלי החיים.

    בהצלחה!

    [הגב]

  11. מעניין,
    אחשוב על כך

    [הגב]

    עפרה קינן Reply:

    כבר אימצתי רעיון בדבר חשובות הקפדה על רישום, כולל הפנייה לאתרך, בכל תגובה אינטרנטית.
    תודה
    עפרה

    [הגב]

  12. אורנה בבילה 27/08/2010 7:38 am

    איזה יופי !!!
    והעיקרון הזה חוזר על עצמו בתחומים אחרים…

    אם ניקח לדוגמא אם תחום האימון הקרוב ללבי –
    זה בדיוק מה שמתרחש שם !
    כשהאדם מתחיל להיות מודע לערכיו, לתכונותיו, ליכולותיו –
    מתאפשר לו ליצור קומפוזיציה אישית נהדרת
    שמשפיעה שפע טוב בעולם !

    לילך, שתהיה לך שנת קומפוזיציה מוצלחת,
    שתיצור קומפוזיציות מוצלחות רבות נוספות !
    אורנה בבילה

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    אורנה,
    תודה על התגובה.
    למה את לא משאירה כתובת של אתר אינטרנט כדי שמי שמעניין אותו יכנס לאתר שלך?

    זו הערה לכולם.
    ההערות שלכם מענינות את היתר ואנשים רוצים לדעת עליכם יותר.
    תשאירו את כתובת ה URL כדי שתהיו נגישים.
    וחוצמזה… זה לינק חוזר לא רע בכלל.

    לילך

    [הגב]

  13. מה אתם חושבים על הקומפוזיציה שלי?

    [הגב]

    ניר נבון Reply:

    היי לילך,
    אהבתי את נושאי השיעורים עליהם תעברי הסמינרים.
    לא הבנתי אם הסמינרים משולמים עבור תלמידי הקורס והאם צריך להרשם בנוסף להיותנו תלמידי הקורס לשיווק באינטרנט מטעם בית הספר העברי לשיווק באינטרנט המשווק באינטרנט?
    בברכה,
    ניר נבון

    [הגב]

שלח תגובה