מדהים כמה הגישה כל כך שונה…ואיזה שיעור למדתי מזה?

מדהים כמה הגישה כל כך שונה…ואיזה שיעור למדתי מזה?

לפני מספר ימים שלחתי מייל לחברי היקרים שכותרתו היתה : "הכניסה לנשים בלבד"

גוף המייל נראה כך:

מאת: לילך דרור
נושא: הכנסיה לנשים בלבד!… 

הי,

אני שמחה להזמין אותך לוובינר במיוחד בשבילך שאני מקיימת ביום חמישי הקרוב ה – 23.6.2011 בשעה 21:00
עם יעל דורון יבין אשר פתחה סדרת וידאו "טעימות אימון לאמהות"

כאן מופיע הקישור …

יעל ואני נשוחח על השילוב בין משפחה ועסק עצמאי – איך עושים את זה ונשארים בחיים??

לאור הוובינרים האחרונים ותוכנית הרדיו שאני מקיימת בכל יום חמישי אחה"צ
עולה יותר ויותר הצורך להבין ולדעת כיצד לאזן ובעיקר ליישם שילוב בין העסק לבית, למשפחה וכו'.

איך לא לאבד את "האני" בין כל המטלות וחיי היום יום והגיע למיצוי והגשמה.

בשיחה של שעה תיתן לנו יעל כמה טיפים ותגלה לנו כמה סודות איך להנות ולא לשכוח את עצמנו.

כאן מופיעה החתימה שלי ושוב הקישור…

כמו תמיד, כך גם הפעם, קיבלתי כמה תגובות, והחלטתי לכתוב על כך …
לא שלא קיבלתי תגובות דומות בעבר, אבל משהו כאן הדהד לי ברא ואולי בלב ורציתי לשתף אתכם.

הנה התגובות והחוויה שלי מכל אחת מהן:

תגובה ראשונה:

מגיב:
"שלום לילך
שמי ר., אמא לשניים, צורפת ומעצבת תכשיטים ומטפלת ברפלקסולוגיה הוליסטית. עצמאית.
לאחרונה אני עוקבת באדיקות אחר הדרכותייך, תודה על ההשקעה שלך, כיף ונוח להעזר בידע שלך.
לצערי הרב לא אוכל להיות מול מחשב בחמישי הקרוב בוובינר הכל כך חשוב לעניני. האם תהיה הקלטה או שידור חוזר?
בתודה מראש והמשך עשיה בכיף
ר. מ."

מגיב:
"הי לילך,
אשמח אם תוכלו להקליט את הוובינר הזה ולהפיצו אח"כ.
זה נושא מאוד חשוב ורגיש אצלי וביום חמישי הזה אחי מתחתן…
תודה,
ח."

החוויה שלי:
לומר את האמת, תגובה זו היא תגובה רווחת ואני שמחה ומוקירה את אלו שכותבים לי אותן
אלו התגובות שמחזקות אותי ומעודדות אותי להמשיך ולעשות, כי בדרך, כפי שוודאי ידוע לכם, המיכשולים והמהמורות רבים, יש לא מעט נפילות והמילים החמות כאילו עוטפות ברכות מסויימת "וסופגות" את המהלומות.
מעבר לכך, כיף לראות את כל אלו שכל כך חשוב להם, ללמוד, להכיר, לדעת יותר ולצמוח, הם אנשים גדולים וכיף להיות בסביבתם, אני מאושרת על כך שהם איתי.
לכל אלו, שעשו זאת בעבר, שממשיכים לעשות זאת היום ויעשו זאת בעתיד, אני חייבת תודה ענקית – כי בזכותכם אני עדיין כאן!

תגובה שניה:

מגיב:
"שלום
ממה שכתבת, אני לא מבין למה זה מיועד רק לאימהות.
"כיצד לאזן ובעיקר ליישם שילוב בין העסק לבית, למשפחה וכו'" נשמע לי בעניין חשוב לכל אדם בעל עסק או אף שכיר המשקיע שעות רבות בעבודתו.
בברכה"

התשובה שלי:
אני מסכימה ואתה מוזמן גם ובשמחה 🙂
לילך

מגיב:
תודה(:

החוויה שלי:
תענוג גדול, אהבה גדולה, וממש בא לי לתת חיבוק.
גם בגלל שחשוב למגיב להעניק את הערך למספר רב יותר של אנשים וגם כי פקח את עיני ונתן לי להבין שבאמת שיחות מסוג זה מתאימות לכל אדם המשקיע שעות רבות בעבודתו ובעסק שלו. למרות שהשיחה מנקודת מבט האשה, ברור כי חלק מהמימוש העצמי, המיצוי וההגשמה של האישה הוא המקום והמרחב שיש לה בתוך הזוגיות והמשפחה וקיימת חשיבות גדולה לשותפות ותמיכה.
אני חייבת תודה גדולה, לכל פוקחי עיני באשר הם, אני יודעת שתגובות מסוג אלו עוזרות, מקדמות, מעצימות ומועילות לי וכמובן לסובבים אותי – תודה!

תגובה שלישית:

מגיב:
"בשביל מה שלחת לי בכלל את המייל?????
אם זה לנשים בלבד – אז אל תשלחי לגברים – זה גם זלזול ובעיקר אטימות לגבי התפוצה שלך
את מוזמנת באופן עצמאי – להסיר אותי מייד מהרשימה
י.

נ.ב.
כדאי שתעשי הגהה לפני שאת שולחת מיילים – או שאת מאמינה שהכנסיה היא רק לנשים"

התשובה שלי:
הי י.,
1. הסרתי אותך לבקשתך.
2. אתה יכול להזמין את אשתך, חברה וכו' וכמובן להאזין בעצמך.
3. "הכנסיה" כמובן נרשם בטעות
4. למה אתה כל כך עצבני – שום דבר לא נעשה מרוע לב
יום מקסים,
לילך

מגיב:
"הכעס הוא כמובן לא רק עליך , אלא ובעיקר על "הקליקה" שאת מחוברת אליה.
נרשמתי כדי לקבל טיפים – חלקם באמת היו טובים, אבל מאז שינית פאזה והתחלת לשלוח הודעות על קריירה, ניהול עסק להיות אמא וכו – שם איבדת אותי לגמרי והאי מיילים ששלחת אפילו לא נפתחו .

יותר מזה – כל החברה שאת משתייכת אליה של ההשקות וההצלחות המדהימות והמומחים מטעם עצמם – שאתם מפארים אחד את שמו של השני – יצרתם תחושת מיאוס אצלי ואצל רבים אחרים (ואני מדבר מידיעה) בעיקר בגלל כמויות המיילים שאתם שולחים, על וובינרים שיתקמו בעוד כמה ימים, ואל תשכחו, והקישור לא תקין, ותזכורת שלא תפספסו, והמומחה מגיע והמומחה ידבר וערכת ההטבות שששוות אלפי שקלים (שאותם אתם כמובן תמחרתם בלי קשר למציאות), זה כבר הרבה הרבה יותר מידי (נראה לי שהנהנה העיקרי הוא רוני הורוביץ….).

זה כך כך שקוף שכל המערכת המשומנת הזו מכוונת להשקות ומכירות של ערכות או קורסים ויש שלב שזה באמת נמאס.

זה לא עוזר – זה לא מחדש – זה רק מרגיז.

יחד עם זאת יכול להיות שאתם נהנים מזה וזה פה ושם מייצר איזשהיא הכנסה – כי כמו שאת יודעת….. הם רק מתחלפים.

אני בתחושה שלי לא מרגיש נוח עם הפצצות המיילים האלו שריקות לדעתי מתוכן – האמון שלי בכל הקבוצה הזו ירד לגמרי, ואתם יכולים להמשיך בדרככם – אבל בלעדי.
יום טוב
י."

החוויה שלי:
ראשית עלי לציין שתגובה זו היא לא מהתגובות החריפות שקיבלתי עד היום, את התגובה החריפה ביותר דווקא קיבלתי לפני שנה וקצת, ערב יום השואה, כתגובה לסיפור של סבתא שלי…(על כך בהזדמנות אחרת)
בכל אופן, כמובן שתגובות כאלה מנחיתות את מצב הרוח, הרי אין לי כל כוונה לפגוע ברגשותיו של אף אחד.
אך מצד שני, אני שואלת את עצמי, מה גורם למישהו להיות כל-כך אגרסיבי וכועס, מדוע אנשים שוכחים להביט פנימה ולנסות להבין מאין מגיע הכעס הזה.
בתחושה שלי, הרבה מהתגובות שלנו, משקפות את מי שאנחנו ואיך אנחנו מתנהלים בכל תחום בחיים שלנו.
תגובה מסוג זה או מסוג אחר, מראה על מי שאנחנו בתחומים אחרים בחיים שלנו.
ברור כי תגובות מהסוג של השניים הראשונים, הן תגובות שמזמינות שפע לחיים שלהם, שרואים הזדמנות בכל דבר ולוקחים כל מה שניתן ממה שמציע העולם.
התגובה האחרונה היא מסוג של אלו המחפשים מה לא עובד ומה לא מצליח ו"מפילים" את חוסר ההצלחה על כל הסובבים, במקום לקחת אחריות על הבחירות וללמוד מהן.
זה לא שאינני מקבלת ביקורת, הרי בתגובה השניה, קיבלתי ביקורת על כך שהוובינר לא רק לנשים, הוא יכול להתאים לכולם ואולי טעות שפניתי כך – למדתי!
כמו כן, אני יכולה להבין כעס, אך ניתן לפתור זאת בפשטות, בנועם ואולי אפילו…לחוץ על הקישור למטה ולהסיר את עצמך?
בנסיעה שלי באוקטובר בכנס של ברנדון ברשרד, אמר ברנדון, שאנחנו כל כך מושפעים מהתגובות השליליות שאנחנו מקבלים בלי שום פרופורציה למשקלן
"שהרי…", הוא אמר, "עוקבים אחריכם מאות ואלפי אנשים אשר מאזינים, קוראים, מגיבים ומשתתפים בפעילויות שלכם אך מכל העשייה שלכם אתם בוחרים להתייחס בכזה כובד ראש דווקא בשליליים הבודדים, החד פעמיים שצצים להם לעתים כל כך נדירות… מדוע?" והוא הוסיף ואמר "התעלמו מהם, הם לא מי שאתם רוצים בקרבתכם! הקשיבו לתומכים, למפרגנים, למעצימים ולמחזקים…האמינו בדרך שלכם והיא תישא אתכם רחוק…"

נזכרתי בדבריו, אני קוראת את התגובות שלכם ומפרגנת לכם, על מי שאתם ועל מה שאתם עבורי בדרך.
תודה.

כמו תמיד, אשמח מאוד לקבל את תגובתכם ממש כאן מתחת למאמר.
לילך

אופס… כמעט שכחתי שהבטחתי במייל להוסיף את הקישור לוובינר שלי ושל יעל
וכמובן, מוזמנים גם הגברים!!!
🙂
==>
http://www.megirot.co.il/webinar-lilach-dror-yael-doron-yavin

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

48 תגובות ל “מדהים כמה הגישה כל כך שונה…ואיזה שיעור למדתי מזה?”

  1. שלום אני המגיב מ"תגובה שניה", אני שמח לדעת שהתגובה שלי עזרה לך במשהו והתרגשתי לקרוא את מה שכתבת. רשמתי חיבוק על החשבון(: אודי לישא.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    תודה
    החיבוק התקבל באהבה 🙂

    [הגב]

  2. שלום, אני הוא המגיב מ "תגובה שניה", אני שמח לדעת שתגובתי עזרה במשהו והתרגשתי לקרוא את מה שכתבת. רשמתי את החיבוק על החשבון(: אודי לישא.

    [הגב]

  3. שלום לילך,
    ראשית זה יפה והגון שאת מפרסמת את התגובות, וגם השליליות שבהן.
    במקרה השם שלי גם מתחיל ביוד, אבל אני בהחלט לא אותו יוד המדובר בתגובה. ואני ברשימת התפוצה שלך.

    זה תמיד מפליא אותי לראות איך אנשים שנרשמו מרצונם לקבל אינפורמציה, ואכן מקבלים אינפורמציה חינם, מתחילים להתלונן בשנייה הראשונה שמישהו משווק להם משהו. וזה לא משנה עד כמה הדבר הזה טוב. מי שלא מרוצה מהשירות, תמיד יכול להתנתק, ולהסיר את עצמו מהרשימה, זה לא שמישהו מחזיק אותם בכוח ברשימת התפוצה. בימי חיי נרשמתי למאות רשימות תפוצה. חלקם טובים יותר חלקם טובים פחות, אני מוכרח לומר שאת אחת המדוורים שאכן נותנים ערך אמיתי ,ולא רק משווקים לרשימת התפוצה שלהם.

    אני מאמין גדול בעשייה
    המשיכי לעשות וליצור

    [הגב]

  4. היי לילך,

    חייבת להגיד שאני מעריכה את הפוסט הזה ולו בגלל שהוא חושפני ואמיתי ברמה הרגשית והמקצועית.
    אני חושבת שמכל תגובה אנחנו לומדים.
    בגדול, אני לא רואה שום נזק בלשלוח לרשימת התפוצה שכוללת גברים, גם פרטים על אירוע ייחודי לנשים. מדובר בסבלנות ובהבנה שאת עצמך רב גונית. אני מתחברת לשיתוף שהוא גם מקצועי וגם אישי וגם לפעמים או או.

    התרעומת של המגיב השלישי היא לא על זה. בין השורות וגם באופן ברור הוא מביע קול על צורת שיווק מסויימת. גם אני התוודעתי אליה בחודשים האחרונים וחייבת לציין שהייתי צריכה לעשות מהר אבחנה בין "הפצצות" מיילים (מס' פעמים ביום) ושיווק אגרסיבי, מלחיץ וממאיס את עצמו לבין עומק, פתיחות והזמנה נעימה. אני גם מבינה את המגיב על האדרת שמם של מרצים אחרים ביוזלטרים השונים. הגישה שכולם מומחים, בכל גיל- רק כי הם מרגישים בטוחים להגיד את זה על עצמם- היא כ"כ שטחית ואני מקווה שאנשים יודעים להבחין בין ידע אמיתי לבין אמצעי שיווק. צניעות הפכה למילת גנאי וגם אותי הביאה לידי כתיבת כתבה על הנושא הזה.

    אני רוצה להגיד לך עצמך, שאני נהנית לקרוא את דבריך, השיתוף על החוויה שלך מחו"ל ופוסטים אחרים שמים אותך באור ברור (לי) ואני מאחלת לך הרבה הצלחה בדרך העשייה.

    תודה,

    תמר

    [הגב]

  5. היי לילך, י' וכל השאר

    קודם כל אני רוצה להגיד שיש הרבה צדק במה שי' כתב, והאמת שלי דווקא מפריעה ההתייחסות הלא נכונה לטון הדברים שלו.
    אני מסכימה לחלוטין שאת לא צריכה לקחת ללב מיילים של אנשים כועסים. לא תוכלי להמשיך לעשות את מה שאת עושה אם תקחי ללב כל דבר כזה. ברור שרצוי וצריך לקחת את הדברים בפרופורציות.
    אבל מפה ועד להכפיש את הבנאדם הדרך ארוכה. אז מה אם הוא כועס ומבטא את זה בכתב? גם לי קרה לא פעם שכתבתי מייל כועס. והרבה מאוד פעמים גם כתבתי מיילים מפרגנים ושמחים (אני מדברת כמובן על מיילים לכל ה"מומחים" למיניהם).
    זה שמישהו כותב בכעס לא הופך אותו לדפוק או מסכן או שום דבר מהתיאורים שנתתם פה למעלה. הוא בסדר גמור, נורמלי לחלוטין, שאומר את מה שהוא חושב. ולא צריך לרחם עליו שהוא צריך לחיות עם עצמו.

    ולגי כל ה-עלק מומחים – נכון שחלקם באמת מעולים ומומחים בתחומם, אבל היום כל אחד ישר מעניק לעצמו את התואר מומחה, רק חבל שאף אחד חוץ ממנו לא חושב ככה.
    כן, זה מאוד מעצבן לקבל מיילים מכאלה שחושבים את עצמם למומחים, אבל הם כאלה גרועים שממש מתחשק לשלוח להם מייל חזרה ולהסביר להם מה צריך לעשות ואיך. אני מרגישה שאני כבר יודעת יותר מהם.

    וגם כשמדובר בכאלה שבאמת מבינים ויודעים, חושבים שמותר להם הכל.
    אני אתן אותך לילך כדוגמא- הוצאת קורס וורדפרס על דיסק במחיר של 1000 שקל! מחיר פשוט לא יאמן בהתחשב בכך שלפחות 80% ממה שיש בדיסק הזה אפשר למצוא בחינם ובעברית עם קצת חיפוש בגוגל. זה בהחלט מחיר מופרך ואני בטוחה שאם הייתי מראה למי שקנה שיש קורסים בחינם שקיימים באינטרנט הוא בטח היה רותח מזעם. אני יודעת שאני הייתי כך במקומו.
    ואת לא היחידה. אני לא מתביישת להציג פה שמות ודוגמאות, ואני אתן עוד דוגמא- יעקב איתי סמלסון שבהתחלה היה לבד ועכשיו חבר לעירית שריר – שני אנשים שעושים עבודה גרועה לדעתי. לא קשה להבין שהם לא טובים, אפשר להסתכל על הדפים שלהם בפייסבוק ולהבין את זה לפי זה שאוהדים אף פעם לא מגיבים להם.
    ואם תכנסי לאתר שלהם תהיי בהלם- יש להם רשימה של קורסים אינטרנטיים שהם מציעים באלפי שקלים! ראיתי לאחרונה איזשהו קורס שהם מוכרים ב- 6000 שקל! בחייאת, קורס שמועבר דרך האינטרנט בעלות של אלפי שקלים? אני מאוד מקווה שאין אנשים כ"כ מטומטמים בשביל לרכוש דברים כאלה במחירים האלה. הם גם מוכרים איזשהי סדנה פרונטלית של 3 שעות ב- 77 שקל ואין לי מושג כמה הם הצליחו למכור, אני רק יודעת להגיד שהם כל הזמן מנסים לדחוף את זה בכל מיני צורות ולא נראה שהולך להם ממש. במחיר הזה הכרטיסים כבר היו אמורים להגמר.

    מעוניינת לשמוע תגובות על מה שכתבתי
    סיון

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי סיוון,
    אין לי מושג על אילו הכפשות את כותבת, מי מכפיש?
    מדובר על דעות של אנשים, תפישות וראית עולם – אין פה הכפשה ואני בטוחה שלאף אחד אין מטרה להכפיש – אני בטוחה שגם לך לא היתה כזו.
    דרך אגב, לא זכור לי מישהי בשם סיוון שרכשה את הערכה שלי… ואם לא רכשת אותה כיצד את יודעת מה יש בה?
    ואם אינך יודעת מה יש בה כיצד את קובעת מה הערך שלה? – מעניין!!!
    לגבי מה אחרים מוכרים ומה יש שם, אין לי מושג…על ערכות שרכשתי וקורסים שנרשמתי אליהם, אני יכולה להביע דיעה, אבל לא על מה שלא ניסיתי או ראיתי במו עיניי.
    נראה לי, שחשוב לעשות מעט בדק בית לפני שמשתלחים החוצה.
    ברוב המקרים דרך אגב, קיימת תקופת ניסיון עם החזר כספי שבו יש אפשרות לבדוק את המוצר ואם זה לא עובד – פשוט להחזיר ולקבל את הכסף חזרה.
    בכל אופן,
    מאחלת הצלחה רבה ומקווה שכל הרכשיות של כולנו יהיו איכותיות ושוות כל שקל או $
    לילך

    [הגב]

  6. היי, לילך.
    קראתי את תגובתו ה"רותחת" של מי שזה לא יהיה..אני בהחלט מסכימה עם דבריו, על ההפצצות במיילים ומכירות במחירים מופרזים וכו'
    אני חושבת שמי שאוהב ורוצה לתת לכולם, מוכר במחירים עממיים , אהוב על הבריות ואכן עוזר בכך ליותר אנשים ללמוד ולהגיע להישגים.

    בטוחה שאת צודקת שמי שמתרתח מושך אליו "רתיחות" וסתם חבל.

    אני ממש מתפעלת מתגובך, איזו אצילות וגדלות גילית בדרך בה הגבת.

    עדין מנסה להגיע לשיחות בימי ה', כ"כ רוצה להשתתף, והשעה עדין לא מתאימה לי.
    הערה:
    לדעתי את משדרת פשטות וגישה לא יהירה, מאד אוהבת את הנתינה שלך.
    תודה לך,
    ציפי

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי ציפי,
    תודה רבה על הפירגון שלך.
    אני באמת רוצה להרגיש בנוח עם מי שאני…האמת היא שאם ננסה להיות מי שאנחנו לא, בסוף זה יתפוצץ לנו בפנים.
    המון הצלחה,
    לילך

    [הגב]

  7. איתמר 23/06/2011 6:11 pm

    שלום ללילך דרור היקרה
    תרשי לי בבקשה לאמר לך מספר מילים, ולמרות שבחלט יתכן ואת כבר יודעת אותם.:)
    ראשית על שמך: את גם לילך וגם דרור,
    לילך: פרח מדהים בצבעיו (סגול, לבן, וגם בין לבין) ומסמלים משהו תמים נקי ויפה, (פורח בעיקר באביב,) הפרחים: צורת "לב", ואנו רואים את הלב הרחב שלך, הפרח: אף משמש מזון לזחלים של פרפרים (סמל החופש והיופי , "דרור" הלוא אמרנו 🙂 )

    יקירתי,
    נכון אמרו חלק מהאנשים כי כמות המיילים מרובה היא,
    נכון הוא שאחד ממליץ על השני,
    נכון שיש יותר מידי "מכירות" של ידע ברשת ובכלל,
    ונכון שכתבת במייל הראשון: "לנשים בלבד"

    אל יפלו פניך יקירה,
    ראשית הם צודקים בכל "הטענות", ואיזה מזל שנתת להם את הבמה הזאת 🙂
    שנית: אז מה !!!

    מי שסבור שהוא מקבל יותר מידי מיילים … שימחק את עצמו מהרשימות תפוצה, זה פשוט ומיידי

    מי שלא מוצא חן בעיניו לקנות משהו … שלא יקנה.

    אבל את…בבקשה אל תפסיקי, תמשיכי.!!!
    כמו שאת. עם מה שבא לך לכתוב. … על כל דבר …

    כי:
    גם אם כתבת שזה "לנשים בלבד" – נרשמתי, אני סבור שהאשה שבחיי צריכה לדעת את זה, והיא לא יכולה להיות נוכחת (אבל אני כן),
    חוצמיזה יש לי לקוחות רבים (נשים- מה לעשות 🙂 ), ואני אשמח כ"גבר"
    לדעת איזה "טיפ" אני יכול לתת להם.

    נוסף על כך, אני מקבל בהבנה רבה, שאנשים רוצים להתפרסם וכתוצאה מכך, גם להתפרנס, באופן אישי: אני מעריך מאד את המידע ששולחים החברים, ואם מכל 10 מיילים, למדתי עוד דבר אחד … דיינו.
    ועל כך אמרו אבותנו: "מכל מלמדי השכלתי"

    ולבסוף יקירתי,
    אינני מכיר אותך, אך אני יכול לאמר לך שאת מייצגת קבוצה לא מבוטלת של אנשים
    שמרגישים, חווים ומתנסים באותם דברים בדיוק,
    אינני צעיר לימים וכבר עברתי דבר אחד או שניים :),
    אבל יכול אני לספר לך, ששלמה המלך "החכם באדם" , צדק !,
    הוא אמר לפני שנים רבות….
    "אין חדש תחת השמש… ומה שהיה, הוא מה שיהיה", (בלבוש חדש)
    ואת כרגע,… מראה לאחרים (שלא מכירים וטרם התנסו) את הדרך.

    את הלפיד שעומד בראש המחנה. וכמוך לשמחתי יש עוד כמה,
    ואני מברך אתכם על האין סוף שעות שאתם משקיעים כדי להעלות את הדברים לאינטרנט, ולתת משהו מהידע … גם לאחרים, ואפילו ברובו: … בחינם.

    יישר כח
    ואנא אל תקשיבי לכל המלעיזים והמשמיצים:
    הרי תמיד יהיו ביננו כאלו שלא עושים דבר,… חוץ מאשר להשמיץ או להתלונן על פועלם של אחרים. (ואף את זה אני מקבל בהבנה, בטוח שיש להם סיבה לכך)

    אז….

    שיגידו, חבל להתייחס, ובטח לא ממש חשוב לתת להם במה.

    ערב טוב,
    ונתראה בוובינר
    איתמר

    [הגב]

  8. אני "י " 23/06/2011 5:15 pm

    כמו שכתבתי ללילך … יש עוד כמה שחושבים כמוני, ונכון… יש כמה שלא… וזה בסדר.
    מה שהרגיז אותי במייל של לילך הם שני דברים :
    1. העובדה שלילך שלחה את המייל לכל התפוצה שלה ללא אבחנה בין גברים ונשים מראה שאין אצלה " עבודה " על הרשימה מצד אחד ושהיא לא יישמה את מה שממליצה נדמה לי שקוראים לה קורין – ( תוכן שיווקי ) לא ליפול בפח של גברים /נשים – לא בכותרת ולא בתוכן המייל. ממה שמחזיקה מעצמה מקצוענית – הייתי מצפה שלא תיפול לבור הזה
    2. נרשמתי לתפוצה של לילך כדי לקבל 21 טיפים , חלקם טובים וכתבתי לה על זה וחלקם מוכרים ונדושים. נשארתי ברשימה מתוך מחשבה שפעם בכמה זמן יגיע טיפ טוב אז אולי זה שווה. אבל… וזה אבל גדול לילך פתאום שינתה פאזה – התחילה לספר במיילים כמה היא עייפה איך היא מנהלת את חייה מה קורה עם הילדים שלה ופתאום היא נהייתה מומחית מטעם עצמה לאיך לנהל את החיים עם העבודה והמשפחה. אבל אני לא נרשמתי בשביל זה לילך…. אני נרשמתי לקבל כלים חינמיים ברשת..??!

    כאן לילך מפספסת – כי ללילך יש " חנות " ושם היא מוכרת נניח משחקי חשיבה לתינוקות,… אז מה נראה לכם שאחרי שהלקוחות קנו משחקי חשיבה – כדאי לעניין אותם גם בפירות וירקות בריאים?? נראה לכם שאנשים ימשיכו להיכנס לחנות?
    זה מה שמקומם – כי אני מבין מה לילך עושה. היא עוזרת לחברה לקדם את העסק שלה – על הגב של הרשימה של לילך – ואח"כ החברה תקדם את לילך על הרשימה שלה.
    ועוד כמה ימים 2 החברות יכינו ערכה שכוללת כמה דיסקים איך לנהל עבודה קריירה ומשפחה וילוו אותה " בהשקה " אגריסיבית כולל כל החברים מהפייסבוק וכל המומחים לשיווק וכולם יהללו את כולם כדי שמישהו ימכור את הערכות וכולם יקבלו עמלות.

    בחייאת רבכום…. התרגילים האלו נמאסו
    ותקנו אותי אם אני טועה

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    שלום י',
    על איזו חברה אתה מדבר, מי מנסה לשווק ולמכור חברה, האם בכלל עקבת אחרי במשך התקופה שאני ברשת…תמיד, אבל תמיד, שיתפתי במה שעובר עלי וזה לא עומד להשתנות! זו אני! נקודה.
    זה ביתי, זה המרחב שלי, זה המתחם שלי וזה מה שאני משדרת.
    אם לא נראה לך, זה בסדר גמור, לא לכל אחד זה מתאים, לכולם יש מקום, כל אחד מתחבר למישהו אחר והכל בטוב.
    חוץ מזה, הסיבה שעורכים וובינרים משותפים היא כדי לתת יותר ערך לרשומים אליך לרשימה, תוכן שאתה חושב שיכול לתרום ולעזור – העובדות מראות שהם מאוד מתעניינים וזה חשוב להם – מספר המשתתפים בוובינרים מסוג זה הולך ועולה ואני שמחה שמי שעוקב אחרי נתרם מהתוכן המשובח הזה – גם אני לומדת מהם המון, ואין מקום נפלא יותר מלהיות בתהליך למידה כל הזמן.
    אתה לא חייב להשתתף! למרות שאתה תמיד מוזמן 🙂
    בהצלחה לך,
    לילך

    [הגב]

    הודיה Reply:

    לילך פשוט תודה על מי שאת, על מה שאת בוחרת להיות. מאוד נעים לקבל ממך וגם ליישם את הפשטות שבלהיות אני.
    ועוד דבר- כל מה שאת מקשקשת הוא מעניין ונחוץ! קיצור תהליכים על ידי למידה רלוונטי לחיים האישיים בדיוק כמו לעסק, זה בלתי נפרד גם בעיניי!

    מסר ל-י' :
    בכל תחום שמעורב בו כסף יש המון רמאויות או דברים מיותרים- נראה כי אתה לוקח אותם יותר מדיי ברצינות, ואף נחוש בדעתך להישאר בגישה זו למרות כל התגובות שקיבלת כאן.
    אז מה אם יש וובינרים מעפנים שמעצבן להקשיב להם עד הסוף, יש כל כך הרבה טובים
    ומשתלמים!
    זו דרכו של עולם מטבע הבריאה! אם נשווה את החוקים החברתיים של בני אדם לחוקי הטבע- יש כל כך הרבה אכזריות וחוסר צדק בטבע ומאידך כמה טוב, רוך ויופי יש בו!

    זהו פרדוקס החיים! זהו עולם העסקים! מסובך ופתלתל ללקוחות וגם לבעלי העסק!

    מברכת אותך שתשכיל למכור ללקוחות שלך כל מה שהם צריכים מעבר למוצר או השירות שלך…

    הודיה
    מוצרי טיפוח 100% טבעיים בייצור בוטיק גלילי לעור בריא ושמח

    [הגב]

    קארין Reply:

    למתלונן " י" אני מאוד מקווה שהוצאת את שימך כבר מהרשימה של כל הנודניקים שמשליכים עליך חומרים לא רלוונטים וחסרי תועלת

    אבל מאוד מעניינת הרשימה הארוכה שלך
    יחסית למי שמרשה לעצמו להתלונן לא פיספסת שום טיפ של לילך ,האם כשקיבלת את הטיפים ,הרשית לעצמך לפרגן?
    אני בטוחה שלא ,יתרה מזו אתה מרשה לעצמך לנצל את התיבה של התגובות כדי להתלהם יחד עם זאת אינך נחשף בשימך המלא (מעניין מה יש לך להסתיר)

    כשמישהו נותן לך בחינם אומרים תודה ואם לא נאה לך כל התכתובת והתגובות מומלץ לך להסיר את שימך(לילך תהיה מוכנה וגם השאר ששולחים לך מיילים)
    בנוסף גם אני כמוך רכשתי ערכות ,קורסים ,והשתתפתי גם בסמינר יש דברים טובים ויש פחות ,אבל תמיד תמיד מה שניתן בתשלום שווה יותר הרבה(ואתה אוהב חינם)תנסה להעריך נתינה של אחרים

    לסיום זכור להבא כאשר אתה נרשם לעוד ניוזלייטר "לא בודקים שיניי סוס שניתן במתנה"

    [הגב]

  9. אורנה בבילה 23/06/2011 1:10 am

    לכל המתלוננים למיניהם – טעיתם בכתובת !!!
    יש הרבה מאוד צדק בדבריכם – אולם נסו להפנות אותם לאותם אנשים רלוונטיים, ושימו לב אם תוכלו לקבל אצלם במה להתבטאות, והתייחסות אישית, כמו שיש כאן…

    ועל מה המהומה?
    מישהו הכריח אתכם להירשם לכל רשימות התפוצה הללו?
    הרי חשבתם שזה יהיה לכם כדאי, ועשיתם זאת מתוך בחירה חופשית!
    הפציצו אתכם במיילים? סידרו אתכם? ביזבזו את זמנכם?
    מה יותר פשוט מלהסיר את עצמכם מן הרשימה…
    זה אפילו לא כרוך באי-נעימות…

    מניסיוני האישי, שמה של לילך מעיד עליה…
    "לי – לך" מה שיש לה היא לא שומרת לעצמה, היא נותנת גם לך…
    ומכל הלב… ובאהבה גדולה…

    אורנה בבילה
    תלמידת המחזור הראשון של בית הספר של לילך
    שהחליטה להמשיך גם לתוכנית של השנה השניה
    מפני שקיבלה תמורה של מעל ומעבר בכל קנה מידה!

    [הגב]

  10. אביבה 23/06/2011 12:43 am

    שלום לילך.

    היום זה קרה:

    Today I got over my techno phobia and I opened a Facebook Fan Page . Big bravo to me

    אספתי המון חומר מכל מקור שרק מצאתי…..
    השתתפתי בהרצאה ארוכה של למעלה מ 3 שעות….
    ניסיתי כמה פעמיים ללא הצלחה… פוביה – כבר אמרתי.

    לבסוף החלטתי שהיום זה יקרה.
    הלכתי להדרכה שלך מס' 21 שאותה אני שומרת יחד עם כל יתר ההדרכות 🙂
    הקשבתי לאט לאט, הפסקתי כל דקה וביצעתי את מה שהסברת
    ולמרות שמאז ההדרכה כבר היו שינויים……
    הדף באוויר.

    תודה

    נ.ב. כמובן שאת יכולה להשתמש בפיתגם. יש לי עוד הרבה LOL

    [הגב]

  11. לילך יקרה, את בסדר גמור, לא צריך וגם אי אפשר להשביע את רצון כולם. מי שרוצה יישאר, ומי שרוצה יילך, למרות שאת (ואני) נשארת תוהה מה גורם לאותו מישהו לזרוק בוץ עליך, שנתת לו כל כך הרבה עד עכשיו (כי אם לא – מדוע נשאר?). ממליצה לך בחום לקחת ללב רק את אלו היקרים לך, ולא את מי שמרשה לעצמו להשתלח מבלי שקנה לעצמו את הזכות. תודה על כל הנתינה שלך, גם זו שבתשלום (שתמיד היה הוגן) וגם זו שללא תשלום.

    [הגב]

  12. שלום לילך יקרה ושלום לכל הפעילים,

    אני מזה כשלש שנים בתחום היזמות האינטרנטית והמסר העיקרי שלי הוא:
    המעשים קובעים!!!!
    ההצעה שלי היא לימוד, צימחו, הסיקו מסקנות ויישמו!!!
    רק בדרך של למידה והתנסות, תהיה, טעיה ושוב עשייה יש תוצאות.
    אפשר להחליט לעשות הכל לבד או להבדיל להעביר למיקור חוץ הכל בסדר כל אחד לפי רצונותיו ומטרותיו.
    לפני שלש שנים כשהתחלתי ללמוד הנושא נרשמתי לקורס בחו"ל של ראסל ברנסון, למדתי המון. לקח לי שבועות וחודשים ליישם. תתרגלו, תתאמנו ותשנו עד שתדייקו.
    הטכניקה והטכנולוגיות פחות חשובות (הם רק אמצעים) ואכן תובעות זמן רב שמתיש ולעיתים מייאש מצד שני איזה סיפוק כאשר אתם מגיעים לסיום פרויקט ומשיקים אותו (למשל ספר אלקטרוני בנושא מסויים…).

    במקום הזה אני רוצה לחזק אותך, לילך, המסרים שלך סופר מקצועיים, רהוטים וברורים והכי חשוב מעשיים ומועילים.
    הדבר החשוב ביותר שאני מציעה שתקבלו מכל "ההצפה" ובודאי גם מלילך היא – השראה. אם "הם" עושים גם "אנחנו" יכולים. כל אחד בתחומו עם קשר ובלי קשר לאינטרנט-
    לחלום, לסמן מטרות, לעשות עשייה צעד אחר צעד, ליפול ולקום. לעיתים אנו לא עושים פן מישהו אחר יאמר עלינו "אתם מציפים", מגזימים, באנליים וכו' ואז אנו נותרים באיזור הנוחות (והתלונות…) אתם יודעים כמה לי למשל יש עוד לתת ואני מרסנת עצמי-מה יאמרו…
    בקיצור אני מברכת אותך, לילך, מניחה כמה אנרגיות את משקיעה כדי לדלג מעל המשוכות – ובהצלחה לכל המעזים והמעיזות שרוצים, רצים, נושמים ו…עושים.

    שרונה
    הרמוני דרך-חיים

    [הגב]

  13. אורנה 22/06/2011 8:36 pm

    היי לילך.
    מאמינה שאני לא מחדשת לך ובכל זאת, אף אחד מאיתנו לא מושלם ולעולם לא יהיו אנשים מושלמים. תמיד יהיו אנשים שיאהבו את מה שאת עושה ויהיו כאילו שלא יאהבו את מה שאת עושה. אף פעם לא יהיה מצב שכולם יאהבו את כל מה שאת עושה, צריך להתעלות מעל זה כדי להמשיך למרות שבמובן מסויים זה צורב…..
    החשוב הוא שתהיי שלמה עם עצמך ותמשיכי להאמין במה שאת עושה. תמשיכי בעשיה שלך ותאחזי בזה שאת עושה כמיטב יכולתך. תאחזי במשובים הטובים שאת מקבלת ואל תפלי מהמשובים הפחות טובים, כי תמיד יהיו משובים טובים ורעים. אם תאמיני בעצמך ובמה שאת עושה ותשארי תמיד עם פתיחות תוכלי לשפר את מה שאת חושבת שצריך ובכל מקרה תמיד תאמיני שמה שאת עושה הוא טוב ונכון.
    שלך – אורנה

    [הגב]

  14. גם אני חושבת כך 22/06/2011 8:19 pm

    לזה שכתב מעלי, הרשימה שהבאת מרשימה.
    האם אתה מספיק לקרוא את כולם? לשמוע את כולם? ליישם את כולם?

    אתה צודק שהערכות לא שוות את המחיר שמבקשים עבורם.

    חלק גדול מהסמינרים שמוצעים במיילים מאלו שפירטת מעניקים ידע שכבר ידוע.
    בקיצור, אל תתלהבו, הכסף שלכם יקר מדי.

    שימו לב לדבר נוסף, את השיטות שהם מציעים לך להפעיל על לקוחותיך הם מפעילים עליך.

    [הגב]

  15. הוא צודק, החבר'ה הגזימו 22/06/2011 6:28 pm

    י. צודק. ואפרט:

    אני לא יודע האם אתם מודעים לכמות האדירה של האנשים שמציעים תוכן חינמי, עורכים הרצאות באינטרנט, מציגים לעצמם ואת עצמם כמומחים בתחומם, מראיינים זה את זה, חושפים את 'קצה הקרחון' של החומר שבסדנה הבאה… מוציאים לאור ספר אלקטרוני.
    ועיקר העיקרים משווקים 'ערכה', וכן, מוסיפים בונוסים!
    לכתובת הדוא"ל שלי מגיעים מיילים מהכותבים הבאים:
    אלי שביט
    עומר דורון – פשוט משכנתא
    עילאי מיכאלי
    ורד ואריק פלד
    ליאור ברקן
    יניב זייד
    יואב זילכה
    שיווק באינרנט – איתי פז
    הופכים ידע למדיה
    ליז קשקש
    אמיר הרדוף
    נילי דור האלה
    עמירם קאופמן
    שמוליק פרוימוביץ
    אלונה שנער
    מארק ז'לוצין
    ערן שטרן
    דנה חיימזון
    לירון מור
    רינה כורש & בן פורת
    מיטל וויסמן
    עוצמה עסקית
    גל אמיתי שמי – ניהול אנרגיה
    רותם נמיר
    חגית סימן טוב
    יערה ביסמוט
    גלעד פולק
    מינדי ונעמי – כלכלה בריאה
    מיקי ברקל NLP
    רוצים השניים
    עדי ונחמה
    אוריאל וינברגר – בית ספר לזוגיות
    שרון שחף
    עופר מלמד
    ניר סבר
    רוזין רוזנבלום
    איריס פלג
    ד"ר איילת
    קרן כהן – קייסי
    אילנה חיון – צדיק
    קובי שפיבק
    צילה הרטמן
    יעל גלזר
    שי באטון
    רניהול
    ויש עוד כמה שברחו לי מהזכרון.
    רובם פחות או יותר עובדים באותם שיטות, וכנראה מעתיקים אחד מהשני דרכי פעולה.
    המשותף לכולם שהידע החינמי שהם נותנים מספיק חיוני, והידע שהם מוכרים יקר מאוד.
    לדוגמא:
    ערכה בשווי 1853 ש"ח ש'תשנה את חייך'…
    דיסק של הרצאה מוקלטת ברמה בינונית במחיר 76 ש"ח.

    אנשים יקרים, אל תתפתו. עשו כמוני. אל תקנו כלום. הפיקו את המירב מהמידע החינמי. וזהו.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי ?,
    מעט מוזר לענות למישהו שלא מזדהה…
    בכל אופן, אתה בהחלט צודק! באופן חלקי:
    התכנים החינמיים הקיימים היום ברשת האינטרנט הם באמת מצויינים ונותנים מידע חיוני, אני מנויה על חלק מהחומרים הללו ועל לא מעט חומרים מחו"ל.
    אך אני חושבת שיש בידך טעות בנוגע לחומרים בתשלום.
    אני רכשתי, רוכשת, מנויה ואמשיך לעשות זאת כי התכנים בתשלום שווים כל שקל או $!!!
    אני מסכימה שזה לא נכון לגבי כל המוצרים וכל התוכניות וצריך להתנסות בהם כדי להחליט מה מתאים ומה לא, אבל תוכניות ומוצרים טובים – שווים ובגדול.
    שלא לדבר על ההחזר על ההשקעה שניתן להבחין בו די מהר.
    מה שבאמת הפתיע אותי במה שכתבת הוא : אם לא רכשת מוצר (זה מה שאתה כותב) ואין לך מושג מה אתה מקבל, מאין הביטחון שהוא אינו שווה את ההשקעה ???
    בכל אופן, מאחלת לך להמשיך להינות מהתכנים החינמיים – הם באמת שווים (לפחות חלקם… 🙂 )
    לילך

    [הגב]

    הוא צודק, החבר'ה הגזימו Reply:

    לא הגעתי למסקנות שלי על סמך ניחוש.

    קניתי בעבר מוצרים של אלי שביט וערן שטרן והם היו שווים למיישמים.

    אך משני 'מפיצי מידע' אחרים שקניתי התאכזבתי נורא.

    לא אכתוב שמות.

    אך הבעיה קיימת.

    היא מתחילה ממוסד ה'אימון', בו כל אחד שעבר קורס אימון של חודשיים מיעץ / מאמן ללא הסמכה (מצורפת בקשת סליחה מאנשי המקצוע האמיתיים)
    מתוך תפיסה מוטעית שמה כבר צריך 'לדעת' בשביל לשאול שאלות…

    סיפר לי קולגה מנהל שנפגש עם מאמן אישי שרואה את עצמו כמאמן בכיר למנהלים, אותו מאמן דגול לא עסק ולו יום אחד בעבודה של ניהול.
    הוא מדבר על עולם שאין לו צל של מושג ממה הוא מורכב וכיצד הוא מתנהל. אך הוא מאמן, ויש לו גם אתר מושקע.

    הבעיה חריפה שבעתיים במוצרי מידע.

    איך מנסח אחד ממשווקי הערכות – 'כל אחד יודע משהו'… 'הידע שלך שווה בשביל אלו שלא יודעים אותו', 'שווק את עצמך כמומחה בתחומך בעזרת…'

    כך מטיף אחד מהם – כל מה שלמדת במנהל עסקים לא שווה שקל, בואו תלמד אצלי איך לעשות 14.547 ש"ח בשבועיים.

    אתם שמנויים על 5-6 מתוך הרשימה שהבאתי מכירים את הניסוחים האלו.

    שוב, הבעיה קיימת.

    הפתרון כמו שהצעתי. לא להתלהב. לשים לב לטכסיסי מכירה שמפעילים עליכם. וליישם מידע חינמי. ליישם. לא מספיק לקרוא.

    הארכתי לתועלת. ותודה על האפשרות.

    [הגב]

  16. היי לילך,
    הטיפים והמיילים הם בסדר גמור מבחינתי, לפעמים התגובות הן אגרסיביות להפליא.
    הספקתי לקבל המון תגובות חיוביות על דברים שעשיתי, ונכון דווקא התגובות המועטות השליליות משפיעות ומעלות הרגשות לא נעימות.
    הפתרון שלי הוא לחזור ולקרוא כמה מהתגובות החיוביות כדי לחזור ולהתאושש. אני מציע לך, גם, לקרוא ולראות את הטוב,
    בהצלחה.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי מיכאל,
    איזה כיף לקרוא את התגובה שלך!
    אני לגמריי מסכימה ומקבלת את הפתרון שלך לחזור ולקרוא את התגובות החיוביות.
    תודה גדולה ובהצלחה,
    לילך

    [הגב]

  17. המון תודות על הטיפיים המדהימים הפרגון והאהבה האין סופית והאמיתית שאת שולחת. מי שלא יודע להעריך את הייחודיות והערכיות המיוחדת שלך רק מפסיד.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי תמר,
    תודה, תודה, תודה!
    כמה הבדל עושים 2 המשפטים שכתבת.
    זה לא מובן מאליו עבורי שאנשים משקיעים מזמנם לכתוב מילה טוב.
    אני מוקירה אותך על כך מאוד.
    לילך

    [הגב]

  18. שלום לילך:
    מה אני יכולה להוסיף על כל התגובות שכבר כתבו לך?
    החווייה שלי היא: שלמדתי ממך המון!!! בתחום בניית אתרים!!!! גם בתחום שיווק!! הרגשתי היא שקיבלתי תמורה הוגנת למה ששילמתי.
    אם למר י. יש בעייה, אם מישהו מפציץ אותו במיילים – יכול בקלות להסיר את שמו מרשימת תפוצה,
    כך עשיתי גם אני. אבל בלי כעס כי הכעס לא יתרום כלום. נכון שהמייל נכתב כביכול רק לנשים, הוא אולי כעס בגלל זה, אבל את התנצלת. והכל בנועם ובנימוס.
    אני מחזקת את ידייך בעשייה ומקווה שאוכל להמשיך ללמוד ממך (מצטרפת לבקשה שתקליט את הוובינרים בימי חמישי). תודה ובהצלחה. דפנה.
    http://www.simana.co.il/?page_id=32

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי דפנה היקרה,
    מה אפשר לומר על מילים חמות כל כך…
    אני עושה מאמצים רבים לתת את החומרים הטובים ביותר שאני יכולה אם זה בחינם ואם זה בתשלום.
    יש דבר אחד שמוביל אותי בדרך והואף כל עוד אני מתרגשת לקראת היום החדש – אני בדרך.
    לאחרונה אני מרגישה כאילו זמן השינה הוא בזבוז זמן (למרות שאני מבינה שאני זקוקה לו…) יש לי כל כך הרבה מה להכין ונגמר היום…
    לגבי בקשתכם להקליט את ימי חמישי – אני מקליטה ובקרוב אסדר אותם באתר כך שתוכלו לשוב ולהאזין להם בכל פעם שתרצו.
    תודה שוב ובהצלחה גם לך,
    לילך

    [הגב]

  19. בהמשך לדבריו של המגיב החריף + רונן,
    אני מסכים איתם במידה מסויימת.

    נכון שאלה דברים שאנו כביכול מקבלים בחינם ואף אחד לא מכריח אותנו לקבל אותם.

    אבל אם מטרתם הייתה שנשאר איתם לאורך הדרך ובסופו של דבר נקנה משהו….
    לא נראה לי שהם בדרך הנכונה.

    לתמחר ללא קשר למציאות – לא מושך אותי לקניה.
    להציף במיילים?
    רק גרם לי לעשות RULE במייל שמעביר את המיילים לתיקייה ששוכבת לה איפשהו בתחתית הרשימה….

    על כל וובינר – 10 מיילים :
    מ-3 אנשים שונים (כל אחד ממליץ על הקולגה שלו)
    מייל של לפני הוובינר, מייל שתתכונן, מייל ידיעה על שליחת מייל וכו'.

    באופן כללי אני מברך ומודה לכל האנשים האלה שבסה"כ נותנים מעצמם….
    אבל הם מפספסים איפשהו בדרך.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי א',
    אני דווקא חושבת שיש כאן משהו שאולי כדאי לפתוח את העיניים והאזניים וללמוד…
    תחושת ההצפה מובנת לי, לעיתים היא באמת גדולה …. אך יש לכל דבר סיבה ושווה לנסות ולהבין מה קורה שם
    את זה אף אחד לא מלמד…האמת היא שאני בקרוב עומדת לעשות על זה הדרכה חינמית – אולי סוף סוף תפוג תחושת ההצפה והכל יתבהר 🙂
    בהצלחה,
    לילך

    [הגב]

  20. שלום
    אני מרגיש שאת אדם עם יושרה פנימית שנסחפת קצת לעולם הפרוע של העצות והוובינרים. יש בעיה אתית בכל הסיפור הזה שלא שמים לב אליה. כשנותנים דברים בחינם זה "אולי" טוב למישהו אבל זה גם פוגע במישהו אחר. זה נקרא במסחר "דמפינג". כי למשל, עם יש אדם שהמקצוע שלו זה להקים אתרים ודורש מחיר הוגן, אם מישהו אחר מלמד את זה בחינם, הוא זורק אותו מהשוק!!! אבל זה יותר חמור, כי בסופו של יום, אם אותו אדם היה מקים אתר אצלו במחיר הרגיל (ולא החינם), זה היה יוצא יותר משתלם. הסיבה היא פשוטה, במשחקי החינם האלה אנו מבזבזים זמן וזה המשאב הכי יקר. האינטרנט בנוי לחפש את מה שאנו רוצים "ורק" מה שאנו רוצים. אבל מוכרים לנו הרבה ממה שאנו לא צריכים וזה נעשה בצורה של פיתוי.
    אז גם בעל המקצוע הישר מפסיד את פרנסתו, וגם אנחנו מכניסים לגולגולת המון חומרים מיותרים ומבזבזים המון זמן.
    כדאי לך להמשיך עם הטיפים הממוקדים כמו שהתחלת, את יכולה למכור אותם ארוזים ב CD או להעביר הרצאות, אבל בזהירות, לא להסחף אחרי החבורה שמפוצצת אותנו בובינרים איך להכפיל ולשלש את הכנסותינו ולרב האנשים זה בסוף רק בזבוז זמן.
    יש לנו בעיה פשוטה, אנחנו זקוקים לאנשים שיתמכו בנו אישית בהקמת האתר ולא ללמד אותנו לבנות אתרים, זה לא המקצוע שלנו. אנחנו רוצים להשקיע במוצר ולתת לבעלי מקצוע לתת גרפיקה, לוגו, קידום אתר, כתיבה שיווקית. בסוף, זה הכי נכון והכי זול, ושלא יפתו אתכם..

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    יוסף היקר,
    אני מסכימה איתך בחלק מהדברים!
    אך הכל עיניין של גישה ומה באמת הלקוחות רוצים.
    ההנחה שלך כי כדי שיהיה לך אתר אתה צריך לשלם לבונה אתרים היא איננה נכונה לגמריי.
    תלוי מי רוצה אתר, מה המטרה, כמה הוא מוכן לשלם וכו,
    אך יותר חשוב, וזו הסיבה שאני כאן נכנסת לתמונה, זה מה מטרת האתר, מה אנחנו רוצים להשיג ממנו, האם הוא מטרה או אמצעי?
    כשאני הבנתי שהאתר הוא אמצעי בלבד ולא המטרה, ידעתי שלא יתכן שיהיה בעל עסק שלא ידע לתפעל אותו בעצמו (גם אם בסופו של דבר יעשה זאת העובד שלו…) ממש כמו שלא יתכן שלא ידע לכתוב מכתב, לשלוח מייל או לשוחח בטלפוון הנייד.
    הידע לנהל אתר (ואם הזמן וודאי תיווכח לדעת שאחד לא מספיק) הוא בסיס בשיווק העסק בכלל ובאינטרנט בפרט.
    אני בהחלט מסכימה שאת עיצוב הלוגו כדאי לתת למעצב, למרות שאינני בטוחה שכל עסק צריך לוגו !
    בכל אופן – חשוב לדעת ולהכיר ולו רק כדי שתדע מה לבקש…
    בהצלחה,
    לילך

    [הגב]

  21. לילך
    תודה ששיתפת בתגובות ובתחושות.
    תודה גם על הטיפים שלך.
    גם אני מכירה את אותם מתלהמים, שבמקום להסיר עצמם דורשים במפגיע תשומת לב.
    במידה מסוימת מבינה את דבריו של זה שכתב…
    אכן יש קליקה…
    אבל אני בחרתי בה!
    אני נתתי מייל!
    אני גם יכולה להסיר.
    תומכת בדברייך אודות המשקל הלא פרורפורציונלי שאנו מייחסים לשלילי.
    אני מרצה על כך בסדנאות שלי.
    זהו טיפ מפתח מנצח.

    המשיכי להצליח
    הדר גולן
    סדנאות יצירתיות לאנשים חושבים
    http://www.2think.co.il

    [הגב]

  22. היי לילך, גם אני מסתייג מהסגנון הכועס של המגיב, אבל בהחלט חושב שיש משהו בדבריו, למרות שאין לזה שום קשר אליך. ריבוי ההשקות בזמן האחרון, יחד עם הבונוסים המזוייפים, ממש כורתים את הענף עליו הם יושבים. ראיתי לאחרונה ערכה למכירה שנתנה בונוסים באלפי שקלים (כאילו). מה היו הבונוסים? הקלטות של וובינרים חינמים שהועברו לדיסק ושעל כל אחד יש מחיר של כמה מאות שקלים. כמובן שאף אחד לא קונה במחיר הזה. זה רק לצורך הרושם של הבונוס. ראיתי גם ערכה למכירה, שכל הבונוסים כבר בתוך הערכה. מה, הם חושבים שאנחנו עד כדי כך טפשים? אני רוצה להדגיש שוב שהתגובה הזו לא קשורה אליך, אלא לריבוי המיילים השיווקיים בזמן האחרון.  

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי רונן,
    אני באמת מסכימה איתך שקיימת זילות של הבונוסים והערך שלהם…
    אני יכולה להבין היטב על מה הכעס, אך אני מאמינה שכל תרמית סופה להתגלות!
    יש דבר שאסור לוותר עליו בכל תהליך המכירה, ההשקה והחומרים הניתנים בחינם וזה האינטרגריטי! היושרה הפנימית! האמונה במילה שלי ובערך העצום שאני נותנת!
    אני בהחלט מרגישה טוב!
    אני באמת חושבת שהסכום שנוקבים על הבונוסים צריך להיות בשווי אמיתי.
    אני יכולה לספר לך למשל על אחד הבונוסים שנתתי לכל מי שהצטרף לתוכנית של "בית הספר לשיווק באינטרנט" – מערכת לתמיכת לקוחות לכל תלמיד
    זאת אומרת שלכל בעל עסק תהיה מערכת תמיכת לקוחות דרכה יוכל להיות בקשר עם הלקוחות שלו
    זו מערכת שהשקעתי בה אלפי דולרים בפיתוח ובתרגום שלה לעברית (זו מערכת בקוד פתוח "שישבה" שנתיים ברשת ולא עשו איתה כלום…)
    היה לי באמת כיף להעניק אותה כבונוס!
    כמובן שהיו גם בונוסים של השתתפות ב- 3 סמינרים פרונטלים של ימים שלמים – שעלו מאות ש"ח למי שלא היה תלמיד בבית הספר…
    בכל אופן, שוב, אני מסכימה כי צריכה להיות קורלציה בין הבונוס לערך המוצג שלו !
    לילך

    [הגב]

  23. הרעיון של הוספת ה"חוויה" האישית שלך לתגובות נפלא בעיניי !!!
    אולי כבר מזמן ופשוט לא עקבתי זמן מה, אבל העובדה שאת מצרפת את הלמידה שלך, התובנה, הדהוד וההרהור על תגובותינו – יש בה תוספת של למידה על למידה. גם שלך וגם שלנו – הקהל שלך.
    בוודאי ישנם גם גברים שמתחבטים בדילמה בין הורות, קריירה, הגשמה עצמית ושאר כדורי הג'אגלינג שהחיים מאפשרים לנו – אך עדין גברים יקרים, החוויה של רובנו הנשים, ההריוניות, המניקות, אלו שאתם "עוזרים" להן מאד ונפלא אבל עדין במרבית המקרים "עוזרים" – היא חוויה שונה וייחודית ויש לה מקום עדין …עדי ימי השיוויון המלא….והיוצא מהכלל במקרים אלו מעיד על הכלל!
    ונכון, יש הצפה של מיילים מקבוצת ההשקה/ הצלחה/ הפצה/ שיווק וכו' שמזינים אלו את אלו – אבל בשבוע שעבר למדתי כמה קל להחליט לבחור במה להתמקד ועל השאר ללחוץ "הסר"…..יש עוד אינספור דברים ברשת לא לטעמי – אז מה? להשמיד ולהטיח בהם?!! לא, פשוט לבחור לא להיות שם.
    המשיכי בדרכך המופלאה לילך, יש בך השראה ומקצועיות, נשיות ואנושיות עם יצירתיות עסקית ! תודה
    ליאורה נווה
    להאמין@ לתכנן @ להגיע – אימון להגשמה אישית
    מוסמכת מכון אדלר

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    ליאורה המקסימה,
    איזו תגובה חמה ואוהדת.
    אין ספק שתגובות כאלו יוצרות מוטיבציה ואנרגיה להמשיך.
    כשהחלטתי להקים את האתר שלי בפעם הראשונה, רציתי שהוא יהיה הבית שלי שבו אוכל לספר ולשתף בהגיגי ומחשבותי.
    אז, באותה העת, לא שיערתי שמישהו יאזין, יקרא ואפילו יגיב .
    ואם להיות כנה, לא ברור לי מאין היתה בי התעוזה לעשות זאת, מי אני שמישהו ביכלל יקשיב…
    לימים, ידעתי שמעבר להיות האתר ביתי שלי, הוא יהיה ביתם של המסתבכים ברשת והזקוקים באמת למקום חם, תומך, ומלווה צעד אחר צעד בבניית העסק, המיתוג של מי שזקוק לכך.
    מה שריגש אותי אז וממשיך לרגש אותי גם היום זה כמות פריצות הדרך שאנשים עושים ו…מצליחים!
    אני מאחלת לעצמי שיהיה סביב הרבה מצליחים ופורצי דרך – זה מקום של אנרגיות טובות!
    אז שוב תודה על תגובתך החמה,
    לילך

    [הגב]

  24. הי לילך,

    ראשית, אני מאוד מפרגן לך ומקווה שתראי ברכה בכל מה שאת עושה.

    אני חייב להגיד שאני מבין גם את המקום ממנו כותב י. (למרות שאני לא נמצא בו):
    לפני מספר חודשים השתתפתי בקורס של שני חבר'ה נחמדים. קורס אמיתי, בכיתה אמיתית, (שגם שילמתי עליו כסף אמיתי).
    כמובן שכדי להירשם הייתי צריך לתת את האימייל שלי, וכמובן שמדי יום קיבלתי בין 2 ל-6 מיילים (בין 1 ל-3 מכל אחד מהם, ולפעמים משניהם יחד).
    בחלק מהמיילים הם סיפרו ב"התרגשות" על מומחים אחרים שמציעים וובינרים וטיפים בחינם – לחלקם נרשמתי.
    תכל'ס – מאז קיבלתי עשרות ומאות מיילים, והצטרפתי לעוד ועוד רשימות תפוצה.

    ההבדל בין י. לביני נעוץ כנראה בכך שי. רואה רק את השלילי (ויש שלילי – מדובר בה-מ-ו-ן מיילים, שרובם לא שווים כלום) ואילו אני מתמקד בחיובי (מדי פעם בכל אופן מגיע טיפ "שווה").
    אישית, אני חושב שלקבל 199 מיילים חסרי חשיבות בתמורה לטיפ אחד חינמי שיכול לקדם את העסק זה בהחלט מחיר הוגן.

    לסיום, סייג אחד קטן – בתוך כל הקליקה הזו של מרצים, משיקים, מקדמים וכו', אני רואה אותך באור אחר לגמרי – כי:
    1. את נותנת טיפים מעשיים ולא רק רמזים לטיפים (כאשר הטיפים האמיתיים ניתנים רק תמורת תשלום אמיתי, אם בכלל)
    2. את לא מפגיזה במיילים (אגב, מי ששולח לי יותר מ-5 בשבוע נמחק. בלי עצבים ובלי התלהמות)
    3. והכי חשוב – יש לי תחושה שאת פועלת בעיקר ממניעים אלטרואיסטיים, בשונה מרוב ה"יועצים" שמפזרים מלכודות דבש.

    אז – תודה רבה, תמשיכי לעשות מה שמרגיש לך נכון, וזכרי שאכן, מול י. אחד יש רבים-רבים שמעריכים את מה שאת עושה, וכל עוד ה-י. הזה הוא לא מישהו שיקר לך – שימי עליו ז.
    (מצטער, לא יכולתי לוותר על משחק המילים (או האותיות)).

    יום נעים,
    גלעד

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי גלעד היקר,
    תודה על התגובה שלך.
    אני באמת משתדלת לתת את החינם ברמה הגבוהה ביותר שאפשר.
    אני אפילו חייבת להודות, שהיה לי פעם וובינר, חינם כמובן 🙂 , שנתתי בו הדרכה מ ל א ה! על איך להקים דף נחיתה.
    אחרי הוובינר הזה ראיתי עשרות של בעלי עסקים מרימים דפים כאלו ברשת.
    זה עשה באמת כיף!
    אלא שגם במקרה הזה היו כאלה שזה לא הספיק להם – הם רצו יותר, ופירוט גדול יותר ומה לא…
    כאשר הסברתי שזה מה שאני נותנת היו כאלה שהעיזו לכעוס…
    בכל אופן כיף לקבל ממך את התגובה הזו ובעיקר לדעת שהטיפים שלי עוזרים
    האמת היא שבקרוב תצא עוד סידרה של טיפים חינמיים מדליקים ומיוחדים… 🙂
    לילך

    [הגב]

  25. לאה סידן 22/06/2011 2:11 pm

    היי לילך,

    מלבד לשיותים לנשים אני לא נכנסת לאף מקום שמופיע עליו השלט" הכניסה היא רק לנשים",כי זה מראה על אפליה מגדרית.נשים הם יצורים אנושיים הדמיון המנטלי והרגשי שלהם אל הגברים,רב יותר מן השוני בניהם.
    בתור טריק פירסומי ישנם משווקים שבוחים בכותרת פובוקטיבית שתעור הרבה
    תשומצת לב ותגובות. לדעתי עדיף לאדם להגדי לעצמו מהיא עמדתו בתחומים מסוימים,להתמקד ולהתמחות בשטחים ספציפים שבהם יש לו רווח שולי הכי גבוהה,ולא להתפזר לתחומים רבים מדי, רק על מנת לזכות בתשומת לב,ובתגובות
    נרגשות, מאנשים שהנושא נוגע להם במיתר מסוים.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי לאה,
    אני מסכימה איתך ובעיקר לאחר שהמגיב השני האיר את תשומת ליבי על כך.
    קיבלתי את ההערה ואכן אדאג לכך בעתיד.
    תודה רבה על הארתך היא חשובה לי ובעיקר כדי לדעת שאני לא אפספס את מי שיקר לי…
    לילך

    [הגב]

  26. אביבה 22/06/2011 2:03 pm

    ללילך, תודה על הנתינה. רק תמשיכי כך…….

    ל י הכועס………

    תרשה לי להגיד לך פתגם אוסטרי עתיק:
    כשאתה מביט במראה, משתקפת דמותך.
    במקרה זה, המראה היא התגובה שלך. חבל בן אדם.
    חייה את חייך בנתינה ובקבלה ולא בכעס.
    קח מכל דבר את המתאים לך – ואת מה שלא מתאים לך, השאר מאחוריך.
    איש לא מכריח אותך לקחת את הכל.

    שגם לך יהיה יום נפלא מלא אור ובעיקר מחוייך.

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי אביבה,
    תודה רבה.
    החכמתי עם הפתגם ואשמח לאמץ אותו לעיתים…אם את מרשה כמובן… 🙂
    אני זוכרת, לפני כמה שנים, עבדתי עם מישהי מאוד לא נחמדה (בלשון המעטה) שהיתה "עושה לי את המוות, בכל פעם שהיתה צריכה לשלם לי.
    היא היתה כל כך לא נחמדה ומשכה תמיד את הדברים עוד ועוד, שבועות וחודשים וממש הסבה לי נזק.
    יום אחד, ממש התפוצצתי, לא באוזניה כמובן, אלא באזני מי שהיתה אז מזכירתי (בחורה מדהימה לכשעצמה)
    ואז היא אמריה לי : "אין לך מה להתרגז, היא מסכנה שהיא צריכה לחיות עם עצמה"
    הייתי המומה – כמה היא צודקת…
    יום נפלא,
    לילך

    [הגב]

  27. היי לילך
    קודם כל חשוב לי לציין שאני מאד נהנית מהטיפים שלך ואפילו מחכה להם בקוצר רוח 🙂
    שנית, אני חייבת להסכים אם דבריו של י', גם אם נאמרו בכעס חסר פרופורציה, הרי שמה שמתרחש בשבועות האחרונים עם כמות המיילים והמכירות באמת יצא מכלל שליטה. אני אישית נגעלת לחלוטין מהבונוסים השקריים האלו של אנשי השיווק באינטרנט ומכל המעגל הזה שמוכר את עצמו ואת החברים שלו שוב ושוב
    לשמחתי (ואני מניחה שאולי גם לשמחתך)- את לא נתפסת בעיניי כחלק מהמעגל המעיק הזה אלא להיפך- מקסימה ועם טיפים יעילים שמועברים בצורה מהנה ובהגינו ויושר
    אז בקיצור- תודה על הטיפים והמיילים שאת שולחת ומילה קטנה לחברים שלך למקצוע שאולי קוראים את זה- צאו מהבועה הזאת. כולנו יודעים שזה מופרך. אז אמנם פריירים לא מתים רק מתחלפים, אבל אני מאמינה שצריך לשווק את עצמך והמוצר שלך בהגינות ותוך כבוד ללקוח שלך, ולא תוך כדי עשיית עושר ברמאות

    ושוב תודה, לילך!!

    אפרת

    [הגב]

    מיטל Reply:

    לילך,

    התגובות שאת מקבלת אינן אומרות דבר עליך. בעיניי הן אפילו לא אומרות על מי שכתב אותן, אלא רק על האופן בו הוא חווה את הדברים ואיך הוא מגיב אליהם. וזה נכון גם לגבי תגובות "חיוביות" וגם לגבי תגובות "שליליות".
    מהתגובות את יכולה ללמוד איך *הכותב* רואה את הדברים, ואת גם כמובן יכולה ללמוד על ההתנהלות שלך – מה שניכר שאת עושה כל הזמן.

    כל החיים שלנו הם בחירות, וכל אחד אחראי לבחירות שהוא עושה בחייו.

    אני יכולה לשתף שגם אני מרגישה לפעמים "מוצפת" ב "כמויות המיילים שאתם שולחים, על וובינרים שיתקמו בעוד כמה ימים, ואל תשכחו, והקישור לא תקין, ותזכורת שלא תפספסו, והמומחה מגיע והמומחה ידבר וערכת ההטבות שששוות אלפי שקלים"

    עם זאת, אני *בוחרת* להישאר מכותבת ברוב הרשימות שנרשמתי אליהן, וזאת מתוך הכרת הערך שאני מקבלת.
    יותר מכך – אני מרגישה שזו הדרך הנכונה בשיווק – לתת ערך, והפוקוס שלי כרגע בעסק הוא איך לתת מקסימום ערך (בעיקר במדיה האינטרנטית).

    בשנה וחצי האחרונות למדתי ה מ ו ן (וסוףסוף גם התחלתי ליישם…), ואני בהכרת תודה גדולה לך ולכל מי שאני לומדת ממנו על שיווק בכלל ושיווק באינטרנט בפרט.
    אני מאחלת לעצמי להיות כמוך וכמו שאר החבר'ה – עמרי, אמיר, נילי, לירון, רוזין – ועוד רבים וטובים, ולתת ערך כמוכם.
    ומאחלת לעצמי שאם אקבל תגובה כמו התגובה מ י. – אדע להתייחס אליה כמו שכתבתי למעלה…

    בהערכה רבה,
    מיטל

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי אפרת,
    תודה על תגובתך.
    אני חייבת לומר שגם אני מקיימת מכירות באינטרנט ומאמינה בכל מאודי כי המוצרים שלי יכולים לתרום משמעותית ללקוחות שלי.
    מקווה שגם השימוש בחומרים החינמיים יעזרו למי שידו אינה משגת מעבר לכך – וזה בסדר ואפשרי.
    אני חושבת שרק אל לנו לשכוח שישנם דברים שלא נוכל כבר לבצע בחינם מכל מיני סיבות:
    כאיכות, מהירות, אבטחה וכו'.
    אין ספק שכדי להתחיל לא דרוש הרבה – הייתי שם וזה אפשרי!
    לילך

    [הגב]

  28. לילך, דווקא מכל ה"חבורה" הזו של מפציצי המיילים (כמו שהוא קורא להם), את היחידה שעדיין ממשיכה לתת ערך.
    ובאמת, אם הוא ככ סובל, שיסיר את עצמו מהרשימות שלהם.

    תמשיכי בדרכך, אני בטוחה שרוב העוקבים שלך (כמוני) מפיקים ערך רב מאוד מהידע והנסיון שלך.

    את מקור להשראה! ואל תתני למיעוט להרוס לך 🙂

    תודה
    עינת
    http://www.einatnutrition.co.il

    [הגב]

שלח תגובה