מה שרואים מכאן לא רואים משם – שיווק אישי מול שיווק מותגי

עזבתי את מנהטן לפני בערך שעה.
השמיים היו ממש קודרים ולא הפסיק לרדת גשם.
בכל תקופת השהייה שלי בעיר השמים היו כחולים והשמש חייכה (יכול להיות שמנהטן עצובה כי עזבתי…? 🙂 )
אני כותבת את הדברים הללו בזמן הטיסה ללאס-וגאס, לפי הטייס אני בגובה 34,000 רגל.
ובאמת הדברים שרואים מכאן לא רואים משם, וזה מתחיל כבר מצבע השמים והשמש.
אני לבושה חורפית מאוד ויודעת שאני עומדת לנחות בקיץ, הטמפ' בלאס-וגאס היא כמו בישראל (אני חושבת)
בכל אופן, נפרדתי אתמול ממנהטן בטיול קצר בשדרה החמישית בין רחוב 40 ל – 60 שם ממוקמים כל בתי האופנה הכי מפורסמים כמו : פרדה, לואיס ויטון, ראלף לורן (זוכרים את הבת שלו מהפוסט הקודם?),
גוצ'י, שאנל, ורסצ'ה, ליווייס, גאפ, ברברי, חנות של לגו משגעת, חנויות השוקולדים המשובחים, וגם חנות בובות אחת שבתוכה צילמתי והעלתי סרטון קצר.
האמת היא שהטיול באזור הזה והאמת היא שבכל רחובות מנהטן היה עבורי זמן מצויין למחשבה ונקודת מבט רחבה ואולי מעט אחרת על הכל.
הבנתי כי לא מעט אנחנו מוצאים את עצמנו עוסקים בשיווק שלנו ושוכחים לרגע שאנחנו לא חברת ענק, או לפחות לא כרגע…
אנחנו צריכים להשקיע את מירב המאמצים שלנו בשיווק אישי ולא מותגי.

עלינו לדאוג למצב את עצמנו כמומחים וייחודיים בתחום ולהשמיע את הקול המיוחד שלנו.

הרעיון הוא לבנות את העסק סביב הייחוד שלנו אבל כך שיוכל בהמשך לעבוד בלעדנו, כדי שאנחנו נוכל להתפנות לפתח את עצמנו,

וליזום וליצור דברים חדשים.

עלינו להכין תשתית טובה ומבוססת, להתמיד בה, לייצב אותה ואז לעבור לאחרת.

יתכן שכל ייצוב וביסוס כזה ימשך שנה שנתיים ואולי יותר, אבל הוא יהיה מספיק חזק כדי לספק לכם משענת לייצר דבר חדש.
הסיבה שבחרתי לצלם דווקא בחנות הבובות היא לא בגלל שיש לי בת בגיל המתאים (כי היא ממש לא, היא כבר בת 14)
אלא בגלל שהיא מייצגת נישה, מיקוד, קהל יעד מוגדר מאוד:
חנות הבובות מיועדת לילדות עד גיל 10 בערך ולאמהותיהן (כי הן משלמות…:-) )
זו חנות של 3-4 קומות של בובות בלבד, עם עשרות ואלי מאות דגמים, לכל בובה יש סטים שלמים של בגדים לפי נושא שתואמים לבובה ולילדה שתירכוש אותה.
לכל בובה יש שם, ספר שמתאר את האישיות והאופי שלה ומגוון אדיר של תלבושות, יש שם אפילו מספרה…
כן, יש שם מוכרות שמסרקות את הבובות ויוצרות להן תיסרוקת מיוחדת…פשוט לא יאומן.
לפי דיווחי המקומיים (תושבי מנהטן כמובן) בתקופת החופשים, נוצר תור ארוך בכניסה לחנות שמשתרך לו לכל אורך הבלוק!!!
אז הנה הסרטון, למרות שהוא על בובות, אני חושבת שגם הגברים יוכלו ללמוד ממנו 🙂
וכמו תמיד אשמח לתגובתך ממש בסוף המאמר

אשמח אם תלחצו כאן על הקישור ותרשמו לערוץ יוטיוב שלי

שוב, אשמח לתגובתכם, ממש כאן למטה בתגובות…

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

12 תגובות ל “מה שרואים מכאן לא רואים משם – שיווק אישי מול שיווק מותגי”

  1. לילך תודה על …
    שמי יוסף העשרת אותי בדיווח על ארבעת העקרונות הכל כך חשובים לחיי היום היום שלנו וגם לעסק שלנו. התחלתי בעיקרון האחריות וכן ממתין לשאר העקרונות
    החלמה מהירה לאבא היקר מכל
    בהצלחה בהמשך דרכך

    [הגב]

  2. זיו לפיד 15/11/2010 3:47 pm

    היי לילך
    כל הכבוד ויישר כח
    תמשיכי כך

    [הגב]

  3. אכן.
    מעניין!
    אבל מה שאני למדתי פה נכון כנראה גם בשיווק וגם בחיים:
    אם אתה לוקח משהו אחד
    ואתה הולך איתו עד הסוף – עם כל הפרטים, כל האביזרים, בכל הפינות האפשריות, אכן אתה הופך את אותו העניין לממלכה.

    גם מבובות אפשר להכין ממלכה.

    וגם מהאישיות שלך – משהו אחד בו לפחות
    נועד להיות לממלכה.

    אז קחו דבר אחד מכם – תשקיעו בו עד הסוף! ותראו שיהיה נפלא!

    גלעד

    [הגב]

  4. חופית 11/11/2010 11:02 am

    היי לילך

    הסרטון פשוט עוצר נשימה, מה שם החנות הייתי רוצה לבקר בה?

    תמשיכי עם הסרטונים המעניינים שלך, מאוד כייף לצפות בהם, ומאוד מלמד.

    תודה חופית

    [הגב]

  5. לילך שלום
    עשי חיים והרחיבי דעת והנאה.
    תודה על הטיול שלא הייתי עושה בעצמי וכעת אני מכיר את החנות המדהימה.
    יותר מכל תודה על המיקוד וההארה על: הייחוד והקול המיוחד של כל אחד מאיתנו.
    אותי אישית מדהים המרחב הגלובלי שיצרת שאת משתפת כאילו את כאן ממרחק של אלפי ק"מ ומאפשרת ממש להיות אתך.
    תודה, איציק לוי

    [הגב]

  6. רותי ביוטי 07/11/2010 4:42 pm

    היי לילך כל הכבוד לך.
    שבוע טוב וחודש מבורך.
    והרבה הצלחההההה.

    [הגב]

  7. היי לילך,
    מדהים עושה חשק להגיע למקום כזה מנהטן,ולהיות חלק מהמותגים הגדולים .
    אני כרגע מחפשת דרך,ורוצה ללמוד איך נכון לי.

    תודה

    [הגב]

  8. לאה סידן 07/11/2010 1:58 pm

    היי לילך,

    באמריקה,כמו באמריקה, הכל שם מרשים וענק,והרבה חנוית שהם עולם מלואו ,למוצרים פלוס המוצרים הנילוים שלהם,והם יודעים לשווק ולמכור,
    יש מה ללמוד מהם.

    [הגב]

  9. בובה,

    איזה כייף. שוב הצלחת לרגש אוי. אני חושבת שאני לא הייתי מתאפקת וקונה לעצמי איזו בובה או שתיים. עדיין מחוברת לילדה שבי.

    אכן צריך להתחיל ממיתוג אישי ולעשות את זה חכם כך שבהמשך לקוחות יסכימו לעבוד עם עובדי כי הם עובדים על פי שיטתי. הם באים בגללי ונשארים בגלל השיטה המנצחת שיצרתי.

    תודה על המיקוד והחומר למחשבה.

    תמשיכי להנות יקרה.

    חיבוק ענק נכאן,

    רינה שינברג- מנכ"לית
    Shine Your Life
    050-7366276
    *מומחית ביצירת מהפך בחשיבה ותוצאות
    *לווי והעצמת מטופלי פוריות
    http://www.shine-mom.com
    לדף האוהדים בפייסבוק: http://www.facebook.com/pages/kl-mh-srzyt-ldt-l-htmwddwt-m-typwly-pwrywtrynh-synbrg/158696154160654?v=wall

    [הגב]

  10. היי אני מגיב שוב.
    קודם קראתי את הטקסט ועכשיו צפיתי בסרטון.
    הסרטה מעולה. ידוע ששם הכל בענק ומרהיב.
    נתנו לך לצלם שם כי אולי הם למדו על ה"שיווק הוויראלי" ממייק דילארד או ברנגייג' פרופסיונל של אן סיג.
    או שפשוט לא יכלו לעמוד מול קסמך.

    ראיתי את המוניות הצהובות שם בסרטון. (היילאו קאב) מזכיר לי נשכחות.
    זה מוניטין של עשרות שנים. 70 שנה או יותר.

    בילוי נעים
    יוסי

    [הגב]

  11. היי לילך

    תודה על האינפורמציה המעניינת.

    יוסי

    [הגב]

  12. לילך
    אהבתי.
    מאד מרשים. דפנה.

    [הגב]

שלח תגובה