אולימפוס או הבית הלבן?

אולימפוס או הבית הלבן?

 

לפני יומיים צפיתי בסרט "וושינגטון על הכוונת"
ולפני שבועיים בערך צפיתי בסרט "המטרה : הבית הלבן"
אם מישהו ישאל אותי בעוד כמה ימים מה היה בכל אחד מהם ומי היו השחקנים
אני חוששת שלא אדע להבדיל ממש בינהם
בשניהם מדובר על תקיפה בבית הלבן
בשניהם יש בחור "אנדרדוג" שהופך לגיבור ומציל את הנשיא
בשניהם יש בוגד מבפנים
שני הסרטים יצאו באותו זמן לאקרנים

אבל

אחד מהם הרוויח כ – 90 מיליון דולר והשני הפסיד
ואז צפה צפו 2 שאלות שאני נשאלת ע"י הלקוחות שלי כל הזמן והן עלו שוב ממש לפני שבוע
ע"י אחת מלקוחותי

השאלה הראשונה: יש כל כך הרבה שעושים כמוני למה שמישהו ירצה לבוא דווקא אלי?
השאלה השניה: שלמעשה נובעת מהשאלה הראשונה, כיצד אוכל להרוויח מזה?

אז ככה,

ראשית אני מציעה לכל אחד מיכם לזכור ואולי אפילו יותר נכון, להאמין כי לכל אחד מיכם יש לקוחות שממתינים לכם כדי שתפתרו להם איזו שהיא בעיה ותענו על צורך שחשוב להם.
ביכולתכם להעניק להם פיתרון ולהפוך את חייהם לטובים יותר, בריאים יותר, שלווים יותר, נעימים יותר, שמחים יותר…
כל לקוח מתחבר גם למישהו אחר, יש כאלו שיעדיפו לקבל את השרותים שאתם מספקים אצלכם ויש כאלו שיעדיפו אחרים.
יש מספר מישורים שלפיהם קובע הלקוח לאן הוא הולך, ופשוט חישבו על עצמכם, כיצד אתם בוחרים לרכוש ואצל מי
חשוב לבחון את ההצעה שלכם, האם היא אטרקטיבית ללקוח, האם הוא מבין את הערך
חשוב לבחון את "הכימיה" שיש ללקוח כלפיכם, האם הוא מתחבר אליכם, או בעצם מי הטיפוס שיתחבר אליכם
חשוב לבדוק באיזה שלב או מצב לקוח נמצא ולהתאים לו את המענה הנכון ביותר עבורו
ו…חשוב להפנים שיתכן והלקוח יצרוך גם מיכם וגם מקולגה לכם – נפלא!
megirot-washington

בנוגע לתשובה לשאלה השניה, שכתבתי היא נובעת מהשאלה הראשונה, יש לי כמה נקודות להתייחס אליהן:

  • בידקו באמת, בחנו את עצמכם או אפילו תנו ללקוחות שלכם לכתוב או לומר לכם מדוע בחרו דווקאי בכם? מה הייחוד שלכם? מה נקודת המבט שלכם?
  • גם אם אתם מאמינים באותם דברים כמו שמאמין הקולגה שלכם, וגם אם אתם מלמדים או מעניקים בדיוק מה שהקולגה שלכם נותן, תבדקו כיצד תוכלו לעשות זאת מעט אחרת, כיצד תוכלו להשמיע את זה שונה, כיצד תוכלו לתת עוד משהו כך שיהיה קשה לקולגה שלכם ל"הדביק" את הפער ולהשתוות לכם
  • שימרו על מי שאתם ואל תנסו להיות מישהו אחר, כמו שכבר כתבתי , אנשים מתחברים למי שאתם, לאיך שאתם נראים, למה אתם אומרים ולאיך אתם אומרים – היו אתם! זה אוטנטי וזה עובד בצורה היציבה ביותר.

ועכשיו לכסף

אינני בקיאה בכל הפרטים של הפקת הסרטים שעליהם כתבתי אבל כנראה שאחד הפרמטרים החשובים הוא גובה ההשקעה!
בוודאי אם אתם בתחילת הדרך וגם אם לא… אנא הקפידו על הוצאות שלכם ובידקו עלויות
יש המון אפשרויות להעניק ללקוח שלכם מוצר מעולה ומיוחד בלי לפשוט את הרגל
אני עובדת עם לא מעט לקוחות שתמיד מתחילים בעלויות מאוד גבוהות כי הם מנסים להיות כמו…
אבל הלקוחות שלכם לא רוצים שתהיו "כמו" הם רוצים שתהיו אתם

אני מאחלת לכם שתמאו את הייחוד שלכם גם אם זה דומה ל…
אני נהנתי משני הסרטים למרות שהם כמעט זהים ובחרתי לצפות בשניהם למרות שידעתי שהם דומים
הם ענו על צורך מסויים ו"עשו את העבודה" נהדר.
קצת אקשן, קצת הומור, ניצחון ו…זהו 🙂

אם אהבתם שתפו גם אחרים…Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on LinkedIn0



Powered By Megirot

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

5 תגובות ל “אולימפוס או הבית הלבן?”

  1. Like 🙂
    לפעמים גם אני צריכה תזכורת.

    [הגב]

  2. לאה סידן 06/11/2013 7:49 pm

    תמיד עדיף להיות אתה כמו שאתה באמת ולא לנסות להיות כמו מישהוא אחר, החיקוי הטוב ביותר אף פעם לא יוכל להיות טוב כמו האורגינל. רוב המוצרים השירותים וכדומה מאותו
    תחום דומים ביניהם. מי שנותן מוצר או שירות בתוספת ייחודית, מקורית משלו, הלקוחות ייבחרו בו ויעדיפו ללכת אליו. ההצעה הייחודית , שאין דומה לה בנישה עוזרת לנותן השירות. מוצר לייחד ולמתג עצמו בתחומו ולהיכנס לשוק שנקרא "האוקיינוס הכחול", שבו אין לא מתחרים.

    [הגב]

  3. נפלא. תודה

    [הגב]

  4. היי לילך
    תודה על התכנים שאת נותנת בנדיבות.
    עדין נותרה השאלה?
    למה אחד הסרטים הפסיד ולא הרויח לפחות 50% מהרווחים?
    לכאורה המתחרה האחד לא השאיר מקום לשני
    איך להמנע ממצב כזה בעסק שלנו?
    תודה
    שרון 🙂

    [הגב]

    לילך דרור Reply:

    הי שרון,
    אכן מעניין!
    מקריאה בויקיפדיה (בערך באנגלית) היה מעניין לקרוא ששני הסרטים הכניסו כמעט אותו הדבר
    אבל כנראה היו כמה סיבות שגרמו לאחד להפסיד ולשני להרוויח, אני יכולה לשער כי:
    1. עלות הפקת הסרט היתה שונה
    2. עלות השחקנים היתה שונה
    3. כנראה פרמטרים בניהול הפרוייקט עצמו היוו כשל משמעותי
    מה שחשוב להבין זה שלשניהם היה אותו סיכוי
    הם אותו ג'אנר, שניהם הופקו בהוליווד, אפילו הנושא זהה לחלוטין, הכנסות זהות ועם זאת היה כשל
    הדרך להימנע מכשל כזה יכול לבוא לידי ביטוי כאשר מבצעים מחקר מעמיק ביחס ל – 3 הפרמטרים שהזכרתי כאן
    ואם נשליך לעסק שלנו, אז כמו שכתבתי בפוסט : עלות עובדים, עלות מערכות, עלות ניהול, עלות השיווק אבל יותר מהכל – ניהול!
    בהצלחה,
    לילך

    [הגב]

שלח תגובה